A LA CERCA DE NOUS ANTIBIÒTICS

Durant el mes de març s’han realitzat les pràctiques del projecte Micromón  (Docència col·laborativa  orientada al descobriment de nous antibiòtics en la lluita contra els superbacteris) de la Universitat de València.  Han participat alumnes de 1r de batxillerat  (Biologia Humana) i alguns alumnes de 4t d’ESO.

Els alumnes han realitzat cinc sessions , entre treball de camp i de laboratori, encaminades al descobriment de nous antibiòtics. Aquestes pràctiques, dins d’un projecte d’Aps i  Ciència Ciutadana, els han motivat molt ja que han treballat com autèntics científics i també s’han adonat de la gran importància que té fer un bon ús dels antibiòtics , ja que cada volta tenim bacteris més resistents i antibiòtics menys efectius.

S’han pres mostres de terra geolocalitzant la zona. I després, en les sessions de laboratori, s’han fet cultius dels bacteris trobats en aquestes mostres i s’ha estudiat si algun dels bacteris del sòl presentava antibiosi; es a dir, que pogueren generar antibiòtics per impedir el creixement d’altres bacteris.

Per a realitzar i dirigir les pràctiques al nostre centre hem contat amb la presencia de estudiants de grau de Biologia i de Sergi Maicas, professor de microbiologia de la UV, coordinador del projecte Micromón i director del màster d’“Investigació en Biologia Molecular, Cel·lular i Genètica“ de la UV.

Hem de donar les gracies a totes les persones que s’han implicat en aquest  projecte i a l’AMPA pel seu suport econòmic en la compra del material necessari per a realitzar-lo.