Taller: Inspecció del riu

Els alumnes de 3° d’ESO en l’assignatura de Biologia i Geologia, han dut a terme una eixida de camp on l’objectiu era l’estudi de la qualitat de l’aigua del riu d’Alcora amb la fundació LIMNE.
Per poder realitzar aquest estudi, han utilitzat tres paràmetres:
– Fisicoquímics: on s’ha obtingut un pH neutre de l’aigua, una concentració baixa de nitrats i una concentració alta d’oxigen.
– Vegetació: on seguint diversos factors hem vist que encara que hi ha fàbriques al voltant, zona urbana i moltes zones de canyís, és una bona zona per al bany, entre d’altres.
– Fauna: s’ha fet un mostreig al riu, per trobar macroinvertebrats bioindicadors de la qualitat de l’aigua. Els alumnes han pogut vore espècies invasores, però altres molt característiques que aporten una gran riquesa a la qualitat d’aquest riu.
Com a conclusió, els alumnes de 3° d’ESO han pogut observar mitjançant diverses variables, que la qualitat del riu al pas per l’Alcora és bona, encara que s’ha de continuar treballant per exemple eliminant el canyís, perquè aquesta qualitat de l’aigua i la zona, encara siga millor.