Projecte Rapsodes: tallers de música tradicional i rap

Al llarg d’aquest tercer trimestre, l’alumnat de 4t d’ESO del nostre centre està participant en el projecte Rapsodes. El projecte, creat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, es basa en l’intercanvi d’experiències educatives per incentivar l’ús del valencià i connectar l’alumnat amb realitats sociolingüístiques diferents.

Així mateix, el projecte ha comptat amb nombrosos músics i artistes del panorama valencià per tal d’apropar l’alumnat a la improvisació mitjançant el rap i la música tradicional. En el nostre cas, es van fer dos tallers. El primer taller va tindre lloc el dimecres 7 d’abril impartit per Raquel Cruces i Eduard Navarro que ens van ensenyar a crear quartetes i també ens van interpretar alguns fragments característics de música tradicional. El segon taller es va fer el dilluns 26 d’abril amb el raper valencià Alfons Pérez, més conegut com Malparlat. Alfons ens va mostrar la història del rap, en concret el rap en valencià, i seguidament ens va ajudar a perfilar la base i la lletra del nostre rap.

Com a part de l’intercanvi d’experiències educatives, l’alumnat compartirà el seu projecte amb l’alumnat de l’IES Juan de Garay de València. A més a més, s’han dissenyat algunes activitats per fer entre els dos centre de manera virtual, com és la creació d’un vídeo de presentació i mostra dels dos centres. La idea és crear un videoclip final que també compartirem amb els companys i companyes de l’IES Juan de Garay.

Us anirem informant per ací de l’evolució del projecte però, si voleu seguir totes les activitats que s’estan fent, podeu seguir-nos en el nostre canal d’Instagram: @rapsodes_alcalaten.