Planetari a l’escola. Rumb a Mart

Els alumnes de 4t d’ESO i de 1r de batxillerat van assistir el passat mes de febrer a l’activitat en línia “Rumb a Mart” retransmesa en directe i oferida pel Planetari de Madrid.

El Dr. Jesús Martínez Frías és geòleg planetari i astrobiòleg de l’Institut de Geociències i membre de l’equip de ciència del Perseverance. Aquest expert va abordar en una xarrada/col·loqui el tema de Mart i de les actuals missions en curs sobre el planeta roig.

Aquest any 2021 s’ha definit com “L’any de Mart”: per primera vegada tres missions -de la Xina, Unió dels Emirats Àrabs i els EUA- han aconseguit el planeta roig. D’elles, Mars 2020 amb el rover Perseverance de la NASA és la primera que ja ha aterrat amb èxit en Mart. Una missió amb uns objectius científics que inclouen entre altres la cerca de signes de vida en un espectacular cràter d’impacte marcià: el cràter Jezero.