PRINCIPIS FONAMENTALS: valors, objectius i prioritats d’actuació.
El Projecte Educatiu és el document que estableix les línies bàsiques que defineixen el nostre treball i els valors que fonamenten l’acció pedagògica del centre; a continuació presentem les línies bàsiques d’aquest:
- CONFESSIONALITAT : El nostre Centre es declara aconfessional i respectuós amb totes les creences dels integrants de la seua Comunitat Educativa.
- COEDUCACIÓ: En el nostre Centre considerem fonamental la igualtat entre els sexes i la no discriminació per raons de sexe, d’aquí ve que la coeducació siga un dels seus principis fonamentals orientat al fet que no hi haja jerarquització entre els valors masculí i femení
- LLENGUA D’APRENENTATGE: El nostre Centre es declara bilingüe i advoca, per tant, per l’ús indistint, no discriminatori i normal, de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana, entre tots els membres de la seua pròpia Comunitat Educativa. Tot això amb la finalitat d’aconseguir la normalització lingüística i cultural de valencià a tots els nivells.
- VALORS: El nostre Centre educa, fomenta, defensa, empara i promou les llibertats individuals i col·lectives de tots els sectors que l’integren, i com a institució pública educativa manté un compromís permanent amb el conjunt dels valors democràtics i el respecte als drets humans que defineixen el nostre ordenament jurídic.
L’IES Victoria Kent basa el seu projecte de centre en tres eixos fonamentals:
La inclusió, la igualtat de gènere i la sostenibilitat, en concordança amb els objectius 2030, especialment en les àrees d’igualtat efectiva entre dones i homes, la sostenibilitat i l’educació de qualitat.
OBJECTIUS I PRIORITATS D’ACTUACIÓ DEL CENTRE
– Fomentar una cultura de la inclusió que promoga la igualtat, la convivència, la sostenibilitat, així com la valoració de la diversitat, i l’acolliment.
– Integrar la perspectiva de gènere de manera transversal en el centre.
– Incentivar la formació i conscienciació de la comunitat educativa en aspectes relacionats amb la igualtat, la diversitat, la sostenibilitat i la convivència.
– Fomentar la participació de tota la comunitat educativa en la vida del centre.
– Incentivar la implementació de noves metodologies que afavorisquen la inclusió.
– Establir línies de comunicació, intervenció i reflexió sòlides amb l’entorn del centre educatiu des de l’horitzontalitat i el compromís social.
– Potenciar l’obertura del centre a l’entorn, així com la realització d’activitats que afavorisquen la relació amb l’entorn a través de la col·laboració mútua.
– Normalitzar l’ús del valencià com a llengua vehicular en els diferents àmbits del centre: administratiu, acadèmic i de relació amb l’entorn.
– Afavorir en el centre una actitud d’integració i una valoració positiva de les diferents llengües i cultures presents en el PLC.
– Desenvolupar un Pla de sostenibilitat, recursos, eficàcia energètica i tractament de residus en col·laboració amb altres administracions.