Senyals d’identitat

PRINCIPIS FONAMENTALS: valors, objectius i prioritats d’actuació.

El Projecte Educatiu és el document que estableix les línies bàsiques que defineixen el nostre treball i els valors que fonamenten l’acció pedagògica del centre; a continuació presentem les línies bàsiques d’aquest:

  1. CONFESSIONALITAT : El nostre Centre es declara aconfessional i respectuós amb totes les creences dels integrants de la seua Comunitat Educativa.
  1. COEDUCACIÓ: En el nostre Centre considerem fonamental la igualtat entre els sexes i la no discriminació per raons de sexe, d’aquí ve que la coeducació siga un dels seus principis fonamentals orientat al fet que no hi haja jerarquització entre els valors masculí i femení
  1. LLENGUA D’APRENENTATGE: El nostre Centre es declara bilingüe i advoca, per tant, per l’ús indistint, no discriminatori i normal, de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana, entre tots els membres de la seua pròpia Comunitat Educativa. Tot això amb la finalitat d’aconseguir la normalització lingüística i cultural de valencià a tots els nivells.
  1. VALORS: El nostre Centre educa, fomenta, defensa, empara i promou les llibertats individuals i col·lectives de tots els sectors que l’integren, i com a institució pública educativa manté un compromís permanent amb el conjunt dels valors democràtics i el respecte als drets humans que defineixen el nostre ordenament jurídic.

L’IES Victoria Kent basa el seu projecte de centre en tres eixos fonamentals:

 La inclusió, la igualtat de gènere i la sostenibilitat, en concordança amb els objectius 2030, especialment en les àrees d’igualtat efectiva entre dones i homes, la sostenibilitat i l’educació de qualitat.

OBJECTIUS I PRIORITATS D’ACTUACIÓ DEL CENTRE

–  Fomentar una cultura de la inclusió que promoga la igualtat, la convivència, la sostenibilitat, així com la valoració de la diversitat, i l’acolliment.

– Integrar la perspectiva de gènere de manera transversal en el centre.

– Incentivar la formació i conscienciació de la comunitat educativa en aspectes relacionats amb la igualtat, la diversitat, la sostenibilitat i la convivència.

– Fomentar la participació de tota la comunitat educativa en la vida del centre.

– Incentivar la implementació de noves metodologies que afavorisquen la inclusió.

– Establir línies de comunicació, intervenció i reflexió sòlides amb l’entorn del centre educatiu des de l’horitzontalitat i el compromís social.

– Potenciar l’obertura del centre a l’entorn, així com la realització d’activitats que afavorisquen la relació amb l’entorn a través de la col·laboració mútua.

– Normalitzar l’ús del valencià com a llengua vehicular en els diferents àmbits del centre: administratiu, acadèmic i de relació amb l’entorn.

– Afavorir en el centre una actitud d’integració i una valoració positiva de les diferents llengües i cultures presents en el PLC.

– Desenvolupar un Pla de sostenibilitat, recursos, eficàcia energètica i tractament de residus en col·laboració amb altres administracions.

 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies