Activitats de la biblioteca

ACTIVITATS BIBLIOTECA VICTORIA KENT 20/21

NOVEMBRE

Animacions lectores

Amb motiu de la festivitat de l’1 de novembre, es van realitzar el mes de novembre una sèrie d’animacions lectores basades en la novel·la de Concha López Narváez La teixidora de la mort, novel·la que aquest curs està integrada en el nostre pla de foment per a la lectura en alguns grups de 1r d’Això.

DESEMBRE

Formació d’usuaris/as

Una altra activitat vinculada al nostre pla de foment de la lectura és la formació d’usuaris/as de la biblioteca, que es va dur a terme en 1r ESO i FP Bàsica entre el 9 i el 22 de desembre.

Lliurament de premis

El dimecres 16 de desembre es van entregar al jardí de la nostra biblioteca els premis del curs passat. Vam tindre l’honor de comptar amb la presència de l’Ampa en aquest acte. Van ser premiats els finalistes del torneig d’escacs, l’alumnat més lector i l’alumnat que ha rebut premi extraordinari en Primària i Educació Secundària Obligatòria.

GENER

Taller d’escacs

Des del mes de febrer gaudim del taller d’escacs al jardí de la biblioteca. Aquest taller es realitza en el segon pati els dimarts i divendres i és recomanable apuntar-se en el tauló que hi ha penjat a l’entrada de la biblioteca per a reservar el tauler.

Exposicions

• II Exposició de les últimes novetats

La primera exposició que la Comissió de biblioteca del Victoria Kent va preparar per a aquest curs es va organitzar amb la idea donar a conéixer el material nou que estava arribant al centre. Per això, decidim traure la II Exposició de les últimes novetats al corredor amb la finalitat que poguera estar més visible per a tota la comunitat educativa.

• Exposició “Escriptors i escriptores en el Victoria Kent”

Des del mes de gener i fins a finals de curs estarà disponible en la prestatgeria envidrada de la nostra biblioteca, una exposició molt especial que hem preparat amb molt d’afecte sobre els escriptors i les escriptores que han visitat nostre centre en els últims anys. Hem seleccionat fotografies de diverses tertúlies i d’alguns dels llibres que ens han signat. Esperem que us agrade.

FEBRER

Cita a cegues amb un llibre

La Comissió de biblioteca va celebrar durant el mes de febrer la nostra tradicional activitat d’animació lectora Cita a cegues amb un llibre. Aquesta activitat pretén acostar a tota la comunitat educativa a la nostra biblioteca amb la finalitat que s’emporte prestats a casa llibres que prèviament han sigut embolicats, per la qual cosano és possible conéixer el títol i caldrà guiar-se per unes pistes que ajudaran en l’elecció. Aquests llibres estan classificats per nivells i alguns d’ells tenen un premi amagat. Us animem a tots/as a participar.

Lliurament de premis Cita a cegues

MARÇ

Exposició 8M

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la dona, l’alumnat i professorat de PROMIG en col·laboració amb la Comissió de Biblioteca va recopilar una sèrie de lectures relacionades amb la igualtat.

Bústia col·laborativa frases igualtat

El professorat i alumnat de PROMIG proposa a través de la Comissió de Convivència una activitat col·laborativa per a triar les frases que decoraran les taules del jardí de la biblioteca. Es tracta que els grups que vulguen col·laborar deixen en la bústia que hi ha en l’entrada deixen una frase relacionada amb la igualtat,  el respecte, la solidaritat, l’empatia, la tolerància, frases inspiradores de referents i “referentas”.

Exposició Una mar de contes

Amb motiu del projecte Mar sense plàstic i del dia Internacional del llibre infantil i juvenil que se celebra el 2 d’abril, a partir de la segona quinzena de març el Departament de Serveis Socioculturals i a la Comunitat exposa els contes que han sigut elaborats de manera coeducativa per l’alumnat de PROMIG i Educació Infantil.