MOBILITAT ERASMUS A ELX

L’IES Sixto Marco ha sigut l’amfitrió de la mobilitat del projecte Erasmus+ de cooperació per a la innovació i intercanvi de bones pràctiques, en el qual participem centres educatius d’Espanya, Polònia i Turquia: 2020-1-PL01-KA229-082086_2: Education Through Technology (ETT).

Entre els dies 4 i 8 d’abril de 2022 rebem als nostres socis per a dur a terme una sèrie d’activitats relacionades amb l’ús de les tecnologies en l’àmbit escolar, tenint com a principals objectius la millora de la competència digital i foment de les TIC tant per a professors com alumnes, així com la millora de la competència lingüística d’anglés.

Els estudiants del Sixto Marco van rebre als seus partners turcs i polonesos, qui els van allotjar durant tota la duració de la mobilitat, permetent d’aquesta manera que la immersió aproximara als alumnes a un coneixement més pròxim de la cultura del país. Després de l’experiència viscuda en la primera mobilitat a Izmir (Turquia) aquesta servia per a confirmar aqueixos llaços d’amistat forjats en aquelles terres.
Els nostres socis van ser rebuts en el centre amb l’Himne de la Unió Europea, interpretat per alumnes de música, i van començar les activitats previstes en aquesta mobilitat com van ser la ludificació, explicació de les diferents eines ( educaplay, kahoot and google), xarrada sobre els perills d’internet a càrrec de la Policia Nacional i rustas sobre les palmeres singulars. També organitzem diferents visites culturals a Alacant, València i Elx.

Volem ressaltar la gran faena realitzada pels alumnes de l’institut, que van dotar al projecte d’un valor afegit reforçant la dimensió internacional del centre educatiu i creant vincles de cooperació amb els alumnes participants dels tres països. Lluïa Carreró, Álvaro Hernández, Mario Mínguez, Celeste Montiel, Joan Moral, David de la Vall, Irene Signes, Daniela Galvez, Marta Gimenez, Paolo Malinverni, Raquel Cucarella i Rocio Agulló s’han convertit en els nostres primers ambaixadors europeus donada la seua labor de representació dels valors europeus del Sixto Marco: diàleg intercultural, ciutadania activa i democràtica i solidaritat. Els encarregats de l’organització van ser professors María José Rodríguez, Elisabet Gómez, Israel Hurtado, Álvaro Valls i Miren García.

Amb gran pesar va ser el comiat després d’uns dies tan intensament viscuts. Ara toca preparar la mobilitat final en Jalenia Gora (Polònia) que tindrà lloc entre els dies 15 i 20 de maig.