Formant a mediadors

En ISCA reprenem la mediació, i per aconseguir-ho 20 alumnes han assistit a un curs de formació de mediadors, i així poder començar a realitzar intervencions, amb l'objectiu de millorar la convivència en el centre.

La mediació escolar -o mediació entre iguals- dóna la possibilitat als alumnes que conviuen diàriament en un mateix espai de poder resoldre els conflictes que inevitablement sorgeixen, a través del diàleg i amb l’ajuda d’uns companys i companyes que estan formats per ser mediadors.

Perquè volem:

• Previndre la violència escolar.
  • Crear un ambient més relaxat que millore les relacions personals de tota la comunitat educativa.
  • Contribuir a desenvolupar actituds de respecte entre els alumnes.
  • Valorar molt més els sentiments, valors, interessos i necessitats dels altres.
  • Resoldre els conflictes de manera pacífica i racional.
  • Desenvolupar la capacitat de diàleg entre els alumnes, tant amb els companys i companyes com amb el professorat.
  • Evitar haver de resoldre molts dels conflictes via expedients disciplinaris.
  • Reflexionar sobre les tipologies de conflictes que apareguen amb més freqüència i ser capaços de previndre-los mitjançant certes modificacions del PAT.

• Perquè contribueix activament a crear un clima positiu en el centre
  • Perquè creiem en l’educació i en la prevenció.
  • Perquè volem donar una resposta creativa als conflictes.
  • Perquè ens atrevim a afrontar amb optimisme les dificultats.
  • Perquè volem aportar el nostre granet de sorra a la cultura del diàleg, del consens i de la pau.
  • I, sobretot, perquè creiem que tot això és possible!

Moltes gràcies i enhorabona tant a l'alumnat participant com al professorat.

Entre tots i totes, podem fer ISCA un lloc amb bon ambient.