Erasmus+ 2022 ESO-Batxillerat

L’IES LA VALL D’ALBA, JUNT A LA SEUA SECCIÓ A CABANES, INICIA EL SEU PROJECTE “TURISME SOSTENIBLE” DINS DEL PROGRAMA ERASMUS+.

L’IES la Vall d’Alba, conjuntament amb la secció a Cabanes, ha rebut aquest curs una subvenció dins del programa europeu Erasmus+, després de presentar el curs passat el seu projecte Sustainable Tourism (Turisme Sostenible). Aquesta subvenció possibilitarà que els centres educatius realitzen diversos intercanvis amb centres educatius de la localitat portuguesa de Moura i de la ciutat d’Agyos Nikolaos, a Creta (Grècia). Aquest projecte suposarà la mobilitat de més de 90 alumnes i 15 professors dels tres països.

El principal objectiu del projecte és promoure el turisme sostenible a les zones rurals, conèixer altres cultures, fomentar la comunicació entre alumnat en anglès, fomentar l’ús de les TIC i promoure la inclusió educativa, oferint a alumnes amb menys recursos la possibilitat de viatjar. La primera mobilitat ha estat exclusivament de professorat i ha tingut lloc a la Vall d’Alba-Cabanes. Ens han visitat un total de 5 professors i professores (tres portuguesos i dos grecs) els quals, durant 3 dies, han conegut els nostres centres educatius, el nostre sistema educatiu i la nostra manera de treballar, participant com a oients a diferents classes.

A més, entre tots hem dissenyat i planificat les properes mobilitats, que ja seran també amb alumnat. Durant aquestes properes mobilitats, els nostres alumnes realitzaran diferents activitats com: conèixer els altres centres educatius i el seu entorn, fer visites turístiques amb finalitats didàctiques o participar en xerrades per aprendre com fer el turisme de la zona més sostenible.

Finalment, cal destacar que el nostre centre ha aconseguit durant aquest curs l’acreditació Erasmus+ KA 121, vàlida durant 7 cursos més i que constitueix un gran revulsiu per poder relacionar-se amb molts més països de l’entorn europeu. Aquesta acreditació permetrà que entre el 2022 i el 2027 l’alumnat i el professorat del nostre centre participen en projectes educatius europeus mitjançant estades o intercanvis. Així, els alumnes podran desenvolupar la competència lingüística i conèixer la cultura d’altres països mentre que el professorat entrarà en contacte amb altres metodologies de treball, que milloren la qualitat de l’ensenyament. Tots els projectes Erasmus+ estan finançats per la Unió Europea, facilitant així que alumnes amb menys recursos puguen accedir a participar en les mobilitats i, per tant, enriquir-se d’aquest projecte educatiu.

Anar a Meeting Erasmus+ maig 2022.