Meeting Erasmus+ a l’IES la Vall d’Alba-SES Cabanes

El passat mes de maig, l’IES la Vall d’Alba, conjuntament amb el SES Cabanes, va celebrar el primer meeting d’alumnat i professorat del projecte Erasmus+ «Sustainable Tourism». L’equip de treball Erasmus+, format per professorat dels dos centres, va estar organitzant aquest meeting durant les setmanes prèvies i tot aquest treball es va veure reflectit durant la trobada, que va tenir lloc del 8 al 13 de maig.

L’alumnat i professorat estranger, provinents del Agrupamento de Escolas de Moura (Moura, Portugal) i del 1st Geniko Lykeio of Agyos Nikolaos (Creta, Grècia), van arribar el diumenge 8 a l’estació de Castelló, on les famílies acollidores van anar a recollir-los, acompanyats pel professorat organitzador. Així, mentre que el professorat estranger s’allotjava en un hotel en Castelló, l’alumnat va estar allotjat durant tota la trobada amb les famílies dels nostres alumnes participants, fomentant així la convivència i l’intercanvi cultural entre ells. Cal dir que les famílies acollidores han sigut part essencial per a que el meeting funcionara tant bé com ho ha fet. Des d’ací els fem arribar, una vegada més, la nostra gratitud.

Durant els dies 9 al 13 de maig, tant l’alumnat estranger com els nostres alumnes participants en el projecte van fer una sèrie d’activitats i sortides, sempre al voltant de l’eix conductor del projecte, el Turisme Sostenible. Algunes d’aquestes activitats van ser: elaboració d’un boc’n’roll, visita a Morella, visita a l’Albufera de València, fira de turisme sostenible a les Santes i recorregut per la Via Verda Orpesa-Benicàssim.

Finalment, el divendres 13 per la vesprada-nit es va celebrar un Acte de Cloenda del meeting. En primer lloc es va celebrar una xicoteta gala en la qual es van donar premis a aquells alumnes que van destacar en distintes activitats, es van repartir diplomes a alumnat i professorat participant i els alumnes estrangers van contar algunes anècdotes i curiositats sobre el que havien viscut aquesta setmana. En acabar, es va celebrar un sopar de germanor amb tot l’alumnat participant, les famílies i el professorat.

Va ser una setmana esgotadora però plena d’experiències enriquidores, convivència i «bon rotllo» entre l’alumnat. Ara els nostres alumnes ja esperen amb ganes els propers meetings, que es celebraran a Creta (23-29 de setembre) i a Moura (10-16 de desembre).