Une douce parenthèse

Aquesta estada ha sigut un parèntesis molt dolç amb la meua col·lega de Departament Mªjesus Rabadán. M’he trobat ben acollida, he après , he intercanviat idees , he parlat, he consolidat coneixements, he conegut nous indrets, he descobert noves formes de mirar …, en resum,  he viscut un “jobshadowing” en tota regla.  

Biarritz, és una xicoteta ciutat ubicada en el País Basc francès, concretament en la regió d’Aquitania. Abans d’anar-hi, esperava trobar-me una ciutat senyorial, amb ostentoses cases i palacetes, estilosos balnearis de finals de segle XIX, l’arquitectura Art Decó de principis del XX, i fins tot també havia llegit que l’emperadriu Eugenia de Montijo tenia la seua residència d’estiu. I de fet va ser així en la primera impressió , però desprès va canviar la meua percepció, vaig poder veure que conviuen el luxe i l’opulència amb les coses senzilles i naturals, com la privilegiada natura que tenen amb les seues platges. Es pot veure una barretja de l’ambient surfista i desenfadat del carrer amb l’estil glamurós i refinat, i això es part de l’encant de Biarritz.  

Des del primer dia el director del centre Mr. Villard, va estar pendent en tot moment de que aprofitaren tot el que feien . El nostre jobshadowing principalment entre altres punts consistia en observar les classes de Tecnologia, i la veritat que és molt satisfactori veure com intercanviant idees i recursos avancem més. Van ser moltes les idees intercanviades. Una d’elles va ser per exemple, per part de la professora de Tecnologia Gaëlle Aidonni,  la creació i construcció d’una piràmide hologràfica per al smartphone, per a incluir-lo en el  tema del plàstics que impartim en 3er ESO , i de fet  anem aplicar-lo per al proper curs. Posteriorment, nosaltres els donaren l’idea per a 1er ESO de fer un pont resistent per al tema d’estructures,  la professora va aplicar-lo amb nosaltres amb els seus alumnes eixa mateixa setmana. 

Per a finalitzar, ressaltar que conèixer com funciona la vida escolar en general ha sigut primordial per entendre el sistema educatiu francès. També dir que visitar i conèixer el funcionament de la biblioteca va ser espectacular, ja que és molt activa i utilitzada pels alumnes. I són tants i tants aspectes i experiments viscuts que he tornat amb la motxilla ben carregada de piles noves, d’il·lusió e idees per a posar en pràctica.