Curs 2025-2026

  • Educació Escolar (ESO i Batxillerat)
    •  projecte 2025-1-ES01-KA121-SCH-000331410
  • Formació Professional (FP Bàsica i Cicles de Grau Mitjà)
    • projecte 2025-1-ES01-KA121-VET-000311625
  • Cicles Formatius de Grau Superior
    • projecte 2025-1-ES01-KA131-HED-000311643

Notícies

Projectes de cursos anteriors

En l’àmbit escolar, hem realitzat : 

  • 4 mobilitats d’alumnat de 4ESO a Alemanya amb 1 professora.
  • 3 mobilitats d’alumnat de 3ESO a Alemanya.
  • 9 mobilitats d’alumnat de 3 ESO a Alemanya amb 1 professora.
  • 2 mobilitats professorat modalitat Job shadowing.

En l’àmbit de la formació professional hem realitzat:

  • 6 mobilitats d’alumnat de 2 Cicle mitjà a Alemanya amb 2 professors.
  • 6 mobilitats d’alumnat de 2 Cicle mitjà a Finlàndia amb 2 professors.
  • 2 mobilitats d’alumnat de 2 Cicle mitjà a Bèlgica.
  • 2 mobilitats d’alumnat de 2 Cicle mitjà a França.
  • 1 mobilitat d’alumnat d’1 Cicle superior a Finlàndia. 
  • 1 mobilitat d’alumnat de 2 Cicle superior a França
  • 4  mobilitats professorat modalitat Job shadowing a Islàndia, França i Bèlgica. 

En total, en l’IES Rascanya, durant el curs 24-25, hem realitzat 46 mobilitats en països europeus.

En l’àmbit escolar hem treballat amb el projecte KA121-SCH-000127152 dotat amb 18.928€ i  el projecte  KA121-SCH-000211096, dotat amb 25.177 €

En l’àmbit de la formació professional de grau mitjà hem treballat amb el projecte 2024-1-ES01-KA121-VET-000225761 dotat amb 28.229,75€ i en l’àmbit de la formació professional de grau superior el projecte  2024-1-ES01-KA131-HED-000225781 dotat amb 8.893,14€. En total, durant el present curs escolar,  els projectes Erasmus en l’IES Rascanya han comptat amb pressupost total de 81.227,89€

Però no tot és eixir fora del país, també,  en l’IES Rascanya, hem rebut les visites dels nostres socis europeus:

  • A l’àmbit de l’educació escolar hem rebut:
    • 2 alumnes Danesos. 
    • 8 alumnes Alemanys amb 2 professors. 
    • 2 alumnes Italians 
    • 10 Alumnes Alemanys amb 2 professors. 
  • A l’àmbit de la formació professional hem rebut.
    • 6 alumnes Francesos. 
    • 3 alumnes de la Polinèsia Francesa. 
    • 3 alumnes Belgues. 
    • 2 alumnes Finesos.
    • 6 alumnes Alemanys amb 4 professors 
    • 6 alumnes Finesos amb 2 professors. 

En total, en l’IES Rascanya, durant el curs 24-25, hem rebut 58 persones de tot el món per a realitzar diferents activitats. 

Tot això no hauria sigut possible sense la col·laboració de molts professors,  professores i alumnat implicats en el desenrotllament del projectes Erasmus. Gràcies !!!!

En definitiva, els projectes Erasmus+ representen una oportunitat única per a obrir les portes del nostre centre a Europa, enriquir les experiències del nostre alumnat i professorat, i fomentar una educació més oberta, inclusiva i de qualitat. Gràcies a estes mobilitats, contribuïm a la internacionalització del nostre projecte educatiu, promovent valors com la cooperació, la diversitat cultural i l’aprenentatge al llarg de la vida. Continuar apostant per Erasmus+ és continuar creixent com a comunitat educativa.

Us adjuntem dos documents explicant totes les mobilitats realitzades. 

https://portal.edu.gva.es/iesrascanya/wp-content/uploads/sites/908/2025/06/erasmus-escolar-noticia.pdf

https://portal.edu.gva.es/iesrascanya/wp-content/uploads/sites/908/2025/06/erasmus-formacio-professional-noticia.pdf

Erasmus MOLA !!!

ERASMUS+ 23/24. FRANCESC PONS i CHRISTIAN SANCHIS A FINLÀNDIA.

Francesc Pons i Christian Sanchis, professors de la família professional «Activitats físiques esportives», es troben a la ciutat de *Seinäjoki (Finlàndia), on realitzen «Formació per observació (Job Shadowing)» en el centre de formació professional «SEDU». Els nostres professors, realitzaran una immersió en el prestigiós sistema educatiu finlandés. Gaudiran de la ciutat i del seu entorn.

ERASMUS+ 23/24. VÍCTOR SERRANO A FINLÀNDIA.

Víctor Serrano del Cicle Formatiu de Grau Superior de Desenrotllament de Projectes d’Instal·lacions Tèrmiques i de Fluïds, es troba a Seinäjoki (Finlàndia), on realitza pràctiques Erasmus en l’empresa Superwatti, dedicada a instal·lacions elèctriques. Així mateix, està gaudint de l’experiència de conéixer un altre país, una altra cultura i una altra manera de treballar.

Primera Mobilitat d’Alumnat en grup de l’IES Rascanya Erasmus +

Emoció màxima dels 14 alumnes/as de 2n i 3r ESO del nostre centre que viatgen a Urbino (Itàlia) per a viure una experiència d’intercanvi amb l’institut IC Pascoli. S’allotjaran amb alumnat del centre Pascoli, i participaran en diverses activitats en el centre i fora d’ell. Per descomptat coneixeran el meravellós enclavament, amb visites i activitats culturals.

Nova aventura Erasmus+ de l’IES Rascanya

IC Pascoli d’Urbino (Itàlia). 15 alumnes i alumnes passaran con nosaltres una setmana, realitzant activitats tant dins de com fora de l’institut. gaudiren d’una recorreguda por ho centre de la ciutat, visitant molts dels llocs emblemàtics de la mane de dos guies molt especials: Ester i Joan.

  • Projecte de formació professional de grau mitjàNúmero de conveni de subvenció Erasmus 2022-1-ES01-KA121-VET-000059832 . Assignació pressupostaria 15.237€ .

Mobilitats acordades dins d’este projecte:

– Sis estudiants de segon de cicle mitjana faran un mes de pràctiques FCT en empreses proporcionades pels nostres socis europeus.

– Un professor/al fet que impartix mòduls de formació professional de grau mitjà farà una formació d’aprenentatge per observació (job Shadowing) en un institut europeu.

– Dos professors que impartixen mòduls de professional de grau mitjà faran un curs de formació de màxim 3’5 dies en una entitat europea certificada.

  • Projecte d’educació escolar. Número de conveni de subvenció Erasmus 2022-1-ES01-KA121-SCH-000059817. Assignació pressupostaria 18.398€ .

Mobilitats acordades dins d’este projecte:

– Cinc alumnes de l’ESO o Batxiller visitaran un institut europeu per a dur a terme un projecte de col·laboració. Duració 7’2 dies. Igualment, rebrem la visita d’alumnes i professors de l’institut visitat

– 2 alumnes de l’ESO o Batxiller faran una estada formativa en un institut europeu. Duració 24’5 dies.

-Dos professors/es que impartix ESO o Batxiller de faran una formació d’aprenentatge per observació (job Shadowing) en un institut europeu per a determinar. Duració 6 dies.

– Tres professors que impartix ESO o Batxiller faran un curs de formació de màxim 6 dies en una entitat europea certificada.

  • No enquadrat en cap projecte concret.
    • Acollirem a algun professor o professora d’alguns dels nostres socis europeus en formació per observació en el nostre institut fent un programa formatiu on entraran en diferents classes a observar la manera de treballar dels nostres professors i professores.
    • Col·locarem alumnes dels nostres socis europeus en pràctiques formatives en centres de treball (FCT)amb les nostre empreses associades.
    • Amb els alumnes dels nostres socis europeus, que venen a València a fer pràctiques en les nostres empreses associades, farem algun tipus d’activitat tècnica o cultural amb els nostres alumnes, dins de les nostres aules o tallers o fora de l’institut.

Projectes

  • Professional, personal and linguistic learning in France II. 2019-1-ES01-KA102-061655 . Amb el soci : Lycée dones Métiers del Ressò-Construction et porta Bâtiment de Montpeller, França

– Tres estudiants de segon de cicle mitjana de l’IES Rascanya faran un mes de pràctiques FCT a França.

– Un professor o professora acompanyarà els alumnes durant tres dies a l’inici de la mobilitat per a acompanyar-los a França , resoldre totes les qüestions de l’allotjament i firmar documentació amb l’empresa.

–  Un professor o professora acompanyarà els alumnes durant tres dies al final de la mobilitat per a fer realitzar l’avaluació de les pràctiques i acompanyar-los de tornada a València.

Període: de principis de Març a principis d’Abril 2020.

Ho projecte «Aprenentatge professional, personal i lingüístic a França II» enquadrat en els programes Erasmus + KA102 , és el segon projecte de promogut pel IES Rascanya-Antonio Cañuelo per als nostres cicles de grau mitjà de formació professional.

Este projecte ens permetrà aconseguir uns objectius com ara millorar la inserció laboral dels nostres estudiants, així com la millora de les habilitats lingüístiques, les capacitats professionals i  potenciar el creixement personal i intercultural dels participants.

Finalment, no podem deixar de costat l’objectiu sempre present en la filosofia del nostre centre des de la seua creació que este projecte fomentarà, la contribució a l’enfortiment d’una verdadera ciutadania europea, on alumnes descobriran els valors culturals dels país visitat i prendran consciència del potencial que té el mercat laboral únic

https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/eplus-project-details/#project/2019-1-ES01-KA102-061655

  • Staff mobility for training between Programme Countries . 2019-1-ES01-KA103-061656

-Dos professors de cicles superiors realitzaran una estància formativa en algun país de la comunitat europea durant 4 dies. Període durant el curs escolar.

Període: de principis de Març a principis d’Abril 2020.

El nostre professorat millorarà en coneixements metodològics i tècnics. En l’àrea de formació professional, gràcies a estes mobilitats, podrem contrastar les diferències entre la formació professional dual a Europa i a Espanya, això ens aportarà una nova visió en la qual donar-nos suport per a millorar el nostre propi sistema d’FP Dual.

https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/eplus-project-details/#project/2019-1-ES01-KA103-061656

Renewable sources of energy – our chance for clean air in Europe. 2018‐1‐PL01‐KA229‐051245_5

Durant els curse 2019-20, l’IES Rascanya-Antonio Cañuelo està participant en un associació escolar enquadrada dins dels programes Erasmus + KA229

Dins d’esta associació escolar, a més del nostre institut,  participaran escoles de Zywiec (Polònia), Catània (Itàlia), Istanbul (Turquia) i Leinstrand (Noruega). El projecte que anem a  desenrotllar es denomina «Fonts d’energia renovable- Oportunitats per per a netejar l’aire a Europa» i consistirà, entre altres activitats, en fer jornades en cada institut relacionades amb una o varies fonts d’energia renovable.

En totes estes jornades participaran 4 alumnes i 2 professors de totes les escoles participants del projecte, a més d’experts de les matèries a tractar. Realitzarem visites a empreses i instal·lacions d’energies renovables i visites culturals.

Durant el present curs 2019-20 queden per a realitzar les següents jornades:

    • Dos professors i quatre alumnes, preferentment d’FP  Bàsica  i cicles de grau mitjà, aniran a l’institut  Gungoren Mesleki Egitim Merkezi a Istanbul, Turquia durant cinc dies a unes jornades formatiu-educatives. Període  Octubre 2019 .
  • Dos professors i quatre alumnes preferentment d’FP  Bàsica  i cicles de grau mitjà, aniran a l’institut Zespol Szkol Budowlano-Drzewnych im. Armii Krajowej w Zywcu, en Zywiec, Polònia a unes jornades formatiu-educatives. Període  Maig 2020.

https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/eplus-project-details/#project/2018-1-PL01-KA229-051245

  • Cooperation for innovation in building automation systems. 2019-1-BE02-KA229-060265_2

Durant els cursos 2019-20 i 2020-21, l’IES Rascanya-Antonio Cañuelo participarà  en una associació escolar enquadrada dins dels programes Erasmus + KA229

Dins d’esta associació escolar, a més del nostre institut, participen escoles d’Hasselt (Bèlgica), Seinäjoki (Finlàndia)  i Palma(Espanya). El repliques rellotges projecte que hem posat en marxa es denomina «Cooperation for innovation in building automation systems» i consistix, entre altres activitats, en fer jornades en cada institut relacionades amb els sistemes d’automatització de vivendes i edificis que estan implantats en els diferents països europeus.

Durant el present curs 2019-20  es realitzaran les següents jornades

    • Tres professors i quatre alumnes, preferentment de segon de batxiller, aniran a l’institut  Hast Katholiek Onderwijs Hasselt en Hasselt, Bèlgica durant cinc dies a unes jornades formatiu-educatives. Període  Febrer 2020.
    • Tres professors i quatre alumnes, preferentment de primer de batxiller, aniran a l’institut  per a determinar durant les jornades de Bèlgica, durant cinc dies a unes jornades formatiu-educatives. Període aproximat Maig 2020.
  • Professional, personal and linguistic learning in France . 2018-1-ES01-KA102-047304 . Partner: LYCEE DONES METIERS BARTHELEMY THIMONNIER en L’Arbresle, France.

– Dos estudiants de segon de cicle mitjana d’electricitat faran un mes de pràctiques FCT a França.  Període tercer trimestre.

– Un professor o professora del departament  d’electricitat farà una estància formativa a França durant una setmana. Període tercer trimestre

Ho projecte «Aprenentatge professional, personal i lingüístic a França» enquadrat en els programes Erasmus + KA102 , és el primer projecte de promogut pel IES Rascanya-Antonio Cañuelo per a un dels nostres cicles de grau mitjà de formació professional.

Este projecte ens permetrà aconseguir uns objectius com ara millorar la inserció laboral dels nostres estudiants, així com la millora de les habilitats lingüístiques, les capacitats professionals i  potenciar el creixement personal i intercultural dels participants.

El nostre professorat millorarà en coneixements metodològics i tècnics. En l’àrea de formació professional, gràcies a estes mobilitats, podrem contrastar les diferències entre la formació professional dual a França i a Espanya, això ens aportarà una nova visió en la qual donar-nos suport per a millorar el nostre propi sistema d’FP Dual.

Finalment, no podem deixar de costat l’objectiu sempre present en la filosofia del nostre centre des de la seua creació que este projecte fomentarà, la contribució a l’enfortiment d’una verdadera ciutadania europea, on professors i alumnes descobriran els valors culturals dels païs visitat i prendran consciència del potencial que té el mercat laboral únic

https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/eplus-project-details/#project/2018-1-ES01-KA102-047304

  • Staff mobility for training between Programme Countries . 2018-1-ES01-KA103-047312

-Dos professors de cicles superiors realitzaran una estància formativa en algun país de la comunitat europea durant 4 dies. Període durant el curs escolar. Maria José Martinez i Carles Mateu han fet l’estància formativa en Hast Katholiek Onderwijs en Hasselt, Belgica, el mes de maig.

https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/eplus-project-details/#project/2018-1-ES01-KA103-047312

  • Renewable sources of energy – our chance for clean air in Europe. 2018‐1‐PL01‐KA229‐051245_5

Durant els cursos 2018-19 i 2019-20, l’IES Rascanya-Antonio Cañuelo participarà  en un associació escolar enquadrada dins dels programes Erasmus +.

Dins d’esta associació escolar, a més del nostre institut,  participaran escoles de Zywiec (Polònia), Catània (Itàlia), Istanbul (Turquia) i Leinstrand (Noruega). El projecte que anem a  desenrotllar es denomina «Fonts d’energia renovable- Oportunitats per per a netejar l’aire a Europa» i consistirà, bàsicament, en fer jornades en cada institut relacionades amb una o varies fonts d’energia renovable.

Les jornades que es realitzen en el nostre institut estaran enfocades als panells solars fotovoltaics i tèrmics. A Noruega es treballarà la força del vent i la biomassa. A Itàlia, les jornades estaran enfocades a l’energia hidroelèctrica. A Turquia, l’aprenentatge es focalitzarà en les connexions i dispositius d’energies renovables dels edificis i vivendes. I finalment, Polònia posarà el focus en la geotèrmia i les plantes d’energia mixta.

En totes estes jornades participaran 4 alumnes i 2 professors de totes les escoles participants del projecte, a més d’experts de les matèries a tractar. Realitzarem visites a empreses i instal·lacions d’energies renovables i visites culturals.

  1. Francisco Javier Abad Alonso i Daniel Brigido Diego aniran els dies 24, 25,.26, 27 i 28 d’Octubre de 2018 en l’institut Zespol Szkol Budowlano-Drzewnych im. Armii Krajowej w Zywcu, en Zywiec, Polònia a unes jornades formatiu-organitzatives .
  2. Dos professors i dos alumnes preferentment d’FP  Bàsica, aniran a l’institut IIS «FERMI EREDIA» a Catània, Itàlia durant cinc dies a unes jornades formatiu-educatives. Periode aproximat Decembre 2018
  3. Totes les escoles participats en el projecte venen a les jornades organitzades a València
  4. Dos professors i dos alumnes preferentment d’FP  Bàsica, aniran a l’institut Skjetlein vgs en Leinstrand, Noruega durant cinc dies a unes jornades formatiu-educatives. Periode aproximat Juny de 2018
  5. Dos professors i dos alumnes preferentment d’FP  Bàsica, aniran a l’institut Gungoren Mesleki Egitim Merkezi a Istanbul, Turquia durant cinc dies a unes jornades formatiu-educatives. Període aproximat Octubre 2019 .
  6. Dos professors i dos alumnes preferentment d’FP  Bàsica, aniran a l’institut Zespol Szkol Budowlano-Drzewnych im. Armii Krajowej w Zywcu, en Zywiec, Polònia a unes jornades formatiu-organitzatives. Període aproximat Maig 2019.
  7. Daniel Brigido Diego assistirà a Toledo els dies 15 i 16 d’Octubre de 2018 a unes jornades formatives sobre la gestió dels projecte KA229.
  8. Carles Mateu assistira el 25 d’Octubre de 2018 a unes jornades informatives sobre projectes KA229 a la Conselleria d’Educació de València

https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/eplus-project-details/#project/2018-1-PL01-KA229-051245

  • No enquadrat en cap projecte concret.
  • Un o dos professors aniran a jornades formatives organitzades pel Sepie o la conselleria d’educació sobre programes europeus. Període durant l curse escolar 2018-19

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies