Activitats per al dia internacional de la xiqueta i la dona en la ciència.

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text]

Un altre any a l’IES Rascanya realitzarem diverses activitats al voltant de l’11 de febrer per a celebrar el  Dia internacional de la xiqueta i la dona en la ciència

El dijous 6 de febrer, l’alumnat de 2n d’ESO participarà en la Gimcana “Descobrim les científiques”, preparada per l’alumnat de 4t d’ESO i l’alumnat de 1r de TAFAD, on descobriran, a través del joc, moltes de les aportacions fetes per les dones a la ciència, la tecnologia, les matemàtiques….En acabar el joc, muntarem l’exposició amb tots els cartells que ens conten el que este dones  feren per a què qualsevol membre de la comunitat educativa puga continuar “descobrint-les…” A més, enguany comptarem amb la participació d’alumnat de l’IES Tavernes Blanques que vindran a jugar amb nosaltres i descobrir científiques en la gimcana.

Dijous 13 tindrem la xarrada d’Anna Quirant amb alumnat de 3r d’ESO. Anna és

biotecnòloga i està fent la tesi doctoral al Fisabio, vindrà a parlar-nos de “La microbiota i altres merdes”, ah! Que no sabeu que és això de la microbiota, doncs ella us ho contarà.

A la biblioteca prepararem un aparador per a donar a conèixer part dels llibres que hi ha i que han sigut escrits per científiques, o que parlen de científiques.

També tindrem un muntatge audiovisual preparat per alumnat de música per mostrar-nos les dones que han sigut pioneres en l’ús de la maquinària electrònica vinculada a la creació musical, moltes d’elles a més de ser músiques eren matemàtiques, físiques o enginyeres.

I moltes activitats més que el professorat durà a terme en les seues classes al llarg de la setmana, i tot amb l’objectiu de visibilitzar el treball de les científiques al llarg de la història, fomentar l’interès per la ciència entre el nostre alumnat i, sobretot, que les nostres alumnes s’apropen sense por a les matèries científico-tecnològiques i qui sap, si entre elles tenim a una nova Vera Rubin o una Stephanie Kwolek….i si no sabeu qui són éstes acosteu-vos a vore l’exposició que, a partir del dia 11 de febrer estarà al hall del centre, i ho sabreu.