Verema a l’IES Professor Manuel Broseta

Aquest divendres 1 d’octubre de 2021, els alumnes de 1r d’ESO amb Joan Cascant, promotor del programa Microvinya*, en el celler del Minifundi, de Muro, van realitzar la ja tradicional verema del raïm del nostre centre.

Perquè un producte puga portar el Segell Microvinya®, ha de complir bàsicament amb quatre requisits:

1. Poder constatar que l’agricultor ha guanyat justament.
  2. Haver obtingut el raïm per mitjà de Bones Pràctiques Agrícoles, des de varietats autòctones, amb respecte a l’ecosistema.
  3. Constatar-se que el celler forma part activa de la societat on estiga instal·lada, aportant i cooperant en el seu entorn.
  4. Dissenyar la seua promoció tenint en compte la cultura del lloc on naix el producte.

La microvinya, per tant, no només és rendible econòmicament, sinó també, generador de riquesa social, mediambiental i cultural. Açò és algo que ha anat perdent-se al llarg del temps, i que per a recuperar-ho, necessitem de la gent jove, dels nostres alumnes, que han d’assabentar-se i passar-se per les mans, que una altra manera de fer les coses, que de normal se’ns planteja com ruïnosa, és possible, i sobre tot, molt necessària.

Enguany, el nostre projecte de microvinya forma part del projecte genèric d’innovació aprovat per la Conselleria d’Educació anomenat Aula Verda, del que anirem informant.