LA CIÈNCIA A ESCENA: EXPERIMENTEM!

L’alumnat de 2n d’ESO ha gaudit d’un dia complet de ciència al Museu de les Arts i les Ciències. Han assistit a dos tallers impartits per professionals d’aquest àmbit. Un dels tallers, Fred, fred, els ha mostrat els canvis d’estat que han estudiat a classe amb substàncies poc habituals al centre per la seua perillositat i dificultat d’emmagatzemament, com el nitrogen o el gel sec, doncs, es troben per sota del 0oC.

L’altre taller, Horror al buit, ha permès parlar de l’estat gasós i de l’origen del buit en segles passats. S’ha introduït un nou concepte, com és la pressió, i la seua relació amb les magnituds que el determinen, la força, i la superfície. Aquestes raonaments han ajudat a entendre, i experimentar, el perquè del poc dolor que sentien els faquirs al gitar-se sobre un llit amb punxons.

L’alumnat ha participat activament en aquests tallers per tal de verificar les lleis de la física i la química. Hem gaudit de la ciència!