Inici projecte erasmus++

L’IES Penyagolosa va començar el curs 2017/2018, un projecte per establir col·laboracions amb entitats de la regió italiana de Puglia mitjançant un primer projecte Erasmus+, amb l’objectiu d’aprofundir la seua internacionalització. Fruit d’això el centre va aconseguir un projecte Erasmus+, per portar alumnes de FPB a fer pràctiques laborals a Puglia al curs 2018/2019 i eixe mateix curs va dur a terme un intercanvi entre alumnes de 1er de Batxillerat i alumnes del Convitto Nazionale D. Cirillo de la ciutat de Bari.

Aquest curs 2019/2020, hem aconseguit l’aprovació del projecte Erasmus+ “Ciutats integradores i sostenibles” i serem l’únic centre de la província de Castelló que coordinarà un d’aquests projectes.

La integració social i la sostenibilitat són dues dels reptes més importants als quals s’enfronten les ciutats europees.
En aquest projecte, finançat per la Unió Eruopea, participaran alumnes de batxillerat de l’IES Penyagolosa, alumnes del CONVITTO NAZIONALE Cirillo de Bari (Itàlia) i del LICEUL CU PROGRAM SPORTIV ”VIITORUL” de Pitești (Romania).

Les activitats que inclou aquest projecte permetran conèixer; com integren als nouvinguts les seues ciutats i com actuen enfront de la necessitat de tindre un desenvolupament sostenible.

Fase en els centres: 4 de novembre de 2020 al 21 de març de 2020. Grups compostos per alumnat dels tres centres, plantejaran, dissenyaran i duran a terme en els seus centres els: estudis, enquestes, prototips, i altres treballs relacionats amb la temàtica.

Mobilitat 1: IES Penyagolosa (Castelló) 22 de març de 2020 a 29 de març de 2020.

En aquesta setmana arribaran a Castelló alumnat de Romania i Itàlia i expossaran: les idees i els avanços reeixits en la construcció de prototips i solucions en edificis sostenibles, les investigacions sobre la integració, enquestes. Per a completar això, es programaran visites, xarrades i tallers sobre sostenibilitat i integració social.
Mobilitat 2: CN Cirilo (Bari) 29 de març a 5 d’abril de 2020.
Viatjarem a Bari i allí continuaran les activitats relacionades amb el projecte (presentació dels prototips sostenibles, les solucions en edificis i el seu funcionament, així com les conclusions obtingudes amb les investigacions sobre la integració, enquestes… 

Suposarà un benefici per als centres, les famílies i per a la societat dels centres participants. Mitjançant aquests programes d’intercanvi s’internacionalitza l’educació, i així s’actualitza l’educació i es millora la qualitat d’aquesta, la qual cosa resulta favorable per als estàndards professionals i la competitivitat que existeix en l’actualitat, a més de brindar prestigi a les institucions que compten amb aquesta modalitat d’estudis. Les famílies també s’enriqueixen amb una relació intercultural que els permet aprendre i conèixer aspectes desconeguts de l’estil de vida, la cultura i la manera de vida en altres països. Un altre benefici per als participants és l’augment de les habilitats lingüístiques en integrar-se en famílies que els acullen el que els permet també conèixer la cultura i els costums del país.

SCRATCH DAY CASTELLÓN

El 7 de mayo por el por la mañana, al edificio Menador, se ha llevado la término el Scratch Day Castelló. Este acontecimiento mujer eco al movimiento mundial "Scratch Day", que pretende promover el pensamiento lógico, la creatividad y la programación informática visual.
6 Centros educativos de Castellón han compartido, durante toda la mañana, experiencias relativas en la programación visual y la robótica.
Los IES Penyagolosa, IES Bovalar, e IES Vicent Castell i Domènech, han mostrado sus conocimientos en el campo de la programación, con una exposición de trabajos y experiencias, que ha gustado al alumnado de Primaria del CEIP Manel Garcia Grau, CEIP Mestre Vicent Artero y CEIP Enric Soler i Godes.
Los alumnos de primero de bachillerato Sergio Pardo, Andrea Mas, Adela Archilés y Albert Barrachina, han explicado a los alumnos de primaria como programar el robot mBot para darle órdenes por evitar obstáculos, seguir una línea, encender luces, etc.
El alumnado de institutos y colegios también ha tenido la oportunidad de compartir y enseñarse conocimientos, unos a los otros, sobre actividades de programación con el entorno "Scratch".
Para cerrar el acontecimiento, y gracias a una serie de actividades que ha preparado el profesorado de los centros educativos, el alumnado se ha enfrentado a retos de programación visual, usando ordenadores, tabletas o tableros y fichas de cartón (Scratch unplugged).
El Ayuntamiento de Castelló y la asociación de docentes AulaBLOG han patrocinado las actividades, y los CEFIRE de Castelló y de ámbito Artísticoexpresivo han colaborado en la organización del acontecimiento.
Ha sido una mañana donde se han compartir experiencias, conocimientos y satisfacciones para superar las tareas propuestas. El alumnado se ha enriquecido con el trabajo entre iguales, y el profesorado ha recopilado ideas y propuestas exitosas otros centros, para posar en práctica en sus clases.
El balance ha sido muy positivo, según han manifestado alumnos y profesorado, y ya se plantea repetir la experiencia próximamente.
IMG_20190507_110558
IMG_20190507_110605
IMG_20190508_115240

SCRATCH DAY CASTELLÓ

El 7 de maig pel al matí, a l'edifici Menador, s'ha portat la terme l'Scratch Day Castelló. Aquest esdeveniment dona ressò al moviment mundial "Scratch Day", que pretén promoure el pensament lògic, la creativitat i la programació informàtica visual.

6 Centres educatius de Castelló han compartit, durant tot el matí, experiències relatives a la programació visual i la robòtica.

Els IES Penyagolosa, IES Bovalar, i IES Vicent Castell i Domènech, han mostrat els seus coneixements en el camp de la programació, amb una exposició de treballs i experiències, que ha encisat a l'alumnat de Primària del CEIP Manel Garcia Grau, CEIP Mestre Vicent Artero i CEIP Enric Soler i Godes.

Els alumnes de primer de batxillerat Sergio Pardo, Andrea Mas, Adela Archilés i Albert Barrachina, han explicat als alumnes de primaria com programar el robot mBot per tal de donar-li odres per eviat obstables, seguir una línea, encendre llums, etc.

L'alumnat d'instituts i col·legis també ha tingut la oportunitat de compartir i ensenyar-se coneixements, uns als altres, sobre activitats de programació amb l'entorn "Scratch".

Per tancar l'esdeveniment, i gràcies a una sèrie d'activitats que ha preparat el professorat dels centres educatius, l'alumnat s'ha enfrontat a reptes de programació visual, usant ordinadors, tablets o taulers i fitxes de cartró (Scratch unplugged).

L'Ajuntament de Castelló i l'associació de docents AulaBLOG han patrocinat les activitats, i els CEFIRE de Castelló i d'àmbit Artisticoexpressiu han col·laborat en la organització de l'esdeveniment.

Ha sigut un matí on s'han compartir experiències, coneixements i satisfaccions per superar les tasques proposades. L'alumnat s'ha enriquit amb el treball entre iguals, i el professorat ha recopil·lat idees i propostes exitoses d'altres centres, per posar en pràctica en les seues classes.

El balanç ha sigut molt positiu, segons han manifestat alumnes i professorat, i ja es planteja repetir l'experiència pròximament.

IMG_20190507_110558
IMG_20190507_110605
IMG_20190508_115240