RUTA LITERÀRIA MEDIEVAL A VALENCIÀ

El dia 20 de març les professores de VALENCIÀ Isabel Micó, Ariadna Villarreal i Dolors Beltran acompanyàrem els alumnes de PRIMER DE BATXILLERAT (LITERATURA UNIVERSAL) i tots els alumnes de TERCER D'ESO a la Primera Ruta Literària Medieval a la ciutat de València.
Realitzàrem un recorregut pel centre i aprofitàrem cada lloc emblemàtic per llegir fragments literaris d'autors que ja havíem treballat o treballaríem a l'aula de manera interactiva, interpretant els textos en el lloc on es crearen. Així, escoltàrem un poemes traduïts de l'àrab, mentre observàvem unes restes d'aquesta època, llegírem fragments de l'Espill de Jaume Roig davant de la seua casa, i comentàrem detalls de l'única escriptora del segle XV, Isabel de Villena. Coneguérem com era la vida dels comerciants rics a la Llotja de la Seda, i la de les gents més pobres; el mercat, edificis civils i religiosos i la cultura, l'art i la literatura dels autors més representatius. Cal destacar el cas d'Ausiàs March: llegírem i comentàrem alguns dels seus poemes amorosos en els mateixos llocs per on es reunien els nostres avantpassats per relaxar-se i cuidar-se el cos i la ment. Entràrem a l'antiga Universitat de València; allí participàrem en una lectora col·lectiva i representàrem escenes del Tirant lo Blanc de Joanot Martorell. A través dels carrers estrets de voltant de Santa Caterina, arribàrem a la "plaça del miracle del mocadoret", que relacionàrem amb S. Vicent Ferrer, la figura del qual s'ha visibilitat més encara aquest 2019.
Cada lloc, cada racó ens ha fet viure la literatura en majúscula (la del segle XV) en primera persona. Interessant experiència !!! Reivindiquem-la.
si