OPEN MATEMÀTIC

L’Open Matemàtic és un concurs de resolució de problemes de gran arrelament en la nostra localitat, en el qual participa alumnat de centres educatius d’altres llocs d’Espanya i fins i tot d’altres països. Organitzat pel professorat d’aquests centres dins del denominat Col·lectiu Davantera de Professors de Matemàtiques.

El torneig va dirigit, primordialment, als alumnes d’Ensenyament Secundari Obligatori (ESO), Formació Professional de Grau Mitjà i de Batxillerat en totes les seues modalitats. Però, a causa del seu caràcter obert, poden participar els estudiants d’Ensenyament Primari i de Formació Professional de Grau Superior.

Cada any l’Open té un lema diferent i els problemes giren al voltant d’aquest tema, connectant les matemàtiques amb aspectes de la vida quotidiana.

El concurs es distribueix en sis jornades, cadascuna consta de tres o quatre problemes , que es resolen a casa i s’entreguen cada setmana. La sisena jornada denominada de concentració es realitza de manera presencial en un dels dos IES de Requena, durant una vesprada l’alumnat es concentra per a aguditzar el seu enginy i intentar resoldre els quatre últims problemes de la competició.

Cada setmana aconseguiràs una puntuació de dos punts per cada problema ben resolt i es poden obtindre tres punts en cada jornada si resols algun problema de manera enginyosa, de manera original, si dones una solució “bella” del problema, o fins i tot sense haver-lo resolt, si has tingut una idea que, igualment, es puga titllar d’enginyosa, original o bella.

Hi ha premis per als millors classificats i un regal universal, llibre i diploma, per als més constants, procurant sempre distingir als millors de cada centre participant. Se celebra un acte oficial de lliurament de premis on es convida a les famílies i professorat que acompanyen als alumnes i alumnes premiats.