HISTÒRIA IES OLEANA

L’IES Oleana està situat a Requena, i va ser inaugurat l’any 2005. La seua història es remunta a l’any 1909, quan va ser creada en aquesta ciutat l’Escola d’Arts i Indústria,  que posteriorment va canviar el nom pel de Escola d’Aprenentatge Industrial en 1957-58.

En el curs 1971-72 va passar a ser l’Escola de Mestratge Industrial,  transformant-se   en el Centre Nacional de Formació Professional en el curs de 1974-75.  Amb la implantació  de la LOGSE rebrà el nom d’Institut de Formació Professional i més tard  IES Núm. 2,  fins que es produeix el canvi de ubicació a la qual té actualment  en la Avinguda  Alfons X El Savi. Sent ací, per acord del Consell Escolar es decideix  el nom  d’IES OLEANA, fent clara  al·lusió al nom amb el qual es designava  al riu Magre,  que travessa gran part de la Comarca.

La seua zona més immediata d’influència comprén la zona oriental del municipi, en la  prolongació de l’Avinguda Alfons X El Savi. Es tracta d’una zona de nova urbanització, pròxima a la urbanització San José, barri de Bassa de Moros,  urbanització  Casa Blanca  i el barri de les Penyes, que és un dels barris més antics de la població.

La prolongació  d’aquesta zona ha possibilitat l’enllaç pel nord, amb l’autovia A-3 .

Limitat al centre es troba el CEIP Les Higuerillas, i també està pròxim el  Centre de Salut d’Atenció Primària  i el Palau de Justícia. En aquesta zona es combinen  els habitatges unifamiliars i plurifamiliars.