CANGUR MATEMÀTIC

Imagina que en la paret d’una habitació hi ha un rellotge i enfronte un espill que dona la imatge reflectida d’aquest aparell. En la imatge es veuen reflectides les quatre de la vesprada, si et pregunten Quina hora marcarà el rellotge transcorregudes tres hores? Sabries contestar?

Qüestions com aquestes són les que es pregunten en el concurs “Cangur matemàtic”, una competició que va nàixer a Austràlia allà per l’any 1978. Creada per matemàtics, naix amb la idea de transmetre la passió per aquesta assignatura i amb l’afany de fomentar la resolució de problemes. Molt prompte es van anar unint països fins a completar 77 en l’actualitat.

Organitzat per l’Associació Cangur Matemàtic Europeu, membre de la societat internacional Le Kangourou sans Frontiéres.

El concurs és una prova tipus test en la qual s’han de respondre 30 preguntes o problemes d’índole matemàtica en una hora i mitja, problemes que abasten diferents temes: números, àlgebra, estadística, probabilitat, habilitats computacionals bàsiques, etc. Es requereixen idees inspiradores, creativitat i imaginació, pensament lògic i diverses estratègies de resolució de problemes.

És la competició estudiantil més gran del món, amb més de 6 milions de participants.

Els premis s’establiran de la següent manera:
Primer s’assignaran els premis (CH) amb un llibre i una targeta regale del Corte Inglés, que varien de 95 a 15 euros, entre els primers classificats de cada nivell per punts. A més, alguns també comporten una safata commemorativa. La quantitat repartida en cada nivell és proporcional al nombre d’alumnes inscrits en el nivell.
Després es completaran amb els premis (CE), de lots de llibres, fins que cada centre amb més de 15 alumnes inscrits haja aconseguit el mínim número de premiats que ha de tindre en funció del nombre d’inscripcions. En aquest cas es tindrà en compte, tant la puntuació total com la puntuació normalitzada dels alumnes del Centre.
Si t’abelleix saber més de la competició o simplement entrenar-te amb les proves que s’han plantejat altres anys visita la web del cangur www.canguromat.org.es