Valors en joc

Estimades famílies,

Des de el Departament d’Educació Física considerem que la formació en valors que componen la filosofia de l’Olimpisme és un dels nostres principals fins, i per a això desenvolupem en l’IES Misteri d’Elx el projecte “Valors en joc”, un projecte d’innovació i investigació educativa que treballa de manera interdisciplinària al costat d’altres departaments com a Castellana, Inglés, Valencià, Francés, Plàstica, Informàtica, Filosofia, Música i Geografia i Història. Dins del qual es realitzen una gran varietat d’activitats totes elles encaminades a la formació en valors del nostre alumnat (concursos de murals, logos, redaccions, poesia, contactar amb esportista, elaborar vídeos tutorials, lligues esportives,elaboració de blog, revista esportiva, activitats solidàries o xarrades amb esportistes olímpics són algunes d’aquestes activitats).

El primer punt dels Principis Fonamentals de l’Olimpisme que recull la Carta Olímpica defineix el mateix com “una filosofia de vida que exalta i combina en un conjunt harmònic les qualitats del cos, la voluntat i l’esperit”, i continua indicant “en associar l’esport amb la cultura i l’educació, l’olimpisme es proposa crear un estil de vida basat en l’alegria de l’esforç, la responsabilitat amb la societat i el respecte pels principis ètics fonamentals”. Entre aquests principis fonamentals comuns a tots les cultures es troben valors com la constància, el respecte, el sacrifici, la solidaritat, la inclusió i el treball en equip.

Aquests principis han de regir tots els àmbits de les nostres vides, però s’aprecien de forma molt nítida en l’esport, el qual resulta un magnífic exemple per a la joventut.

Amb aquesta iniciativa volem donar exemple molt destacat d’esforç, de solidaritat, de treball en equip i de cooperació al nostre alumnat que els farà sentir-se orgullosos del seu treball quan finalitze el projecte i que, sens dubte, els farà créixer com a persones.

Per tot això, volem comptar amb la col·laboració i el treball conjunt de tota la comunitat educativa (pares i mares, familiars, professorat, i per descomptat, tot l’alumnat) per a aconseguir que les diferents activitats aconseguisquen els seus objectius.

Recordar que iniciatives com aquesta posen en valor l’esforç i la solidaritat dels nostres alumn@s/ els seus hij@s i, a més, pot servir d’exemple perquè altres xics i xiques els mantinguen com a referència d’un treball ben fet, fruit de la planificació, la perseverança i la millora educativa contínua.

Agraïm per endavant la vostra col·laboració en aquest projecte.

Esportistes com la *marchadora María Pérez, campiona d’Europa en 20 km marxa, i la jugadora d’handbol Lara González, bronze en els JJOO de Londres’12, plata en el Mundial de *Japon’19 i planta en l’Europeu d’Hongria-Croàcia’14, donen suport a aquest projecte i animen a tota la comunitat educativa a posar en pràctica els valors olímpics per la seua importància en la formació integral del nostre alumnat.