Bloc 1: Organització, disseny i producció d’informació digital
- La imatge digital. Tipus d’imatges. El píxel. Propietats de la imatge: resolució, dimensió, profunditat i mode de color. Formats d’imatge.
- Tractament de la imatge. Ús de ferramentes de selecció i de transformació. Selecció de les propietats de la imatge. Ferramentes de dibuix, de clonat i de manipulació de textos. Treball amb capes. Aplicació de filtres i efectes. Tractament del color. Generació d’imatges animades. Exportació a distints formats.
- Planificació, individual o de forma cooperativa, en l’elaboració d’exposicions orals amb presentacions digitals.
- Síntesi del text oral en què es recolzarà la presentació multimèdia, de forma individual o cooperativa, organitzant la informació de forma estructurada amb coherència i cohesió, desenrotllant el contingut en profunditat i amb actitud crítica, i adaptant el missatge a les característiques de l’audiència.
- Elaboració, formatat i disseny de diapositives en una presentació digital, seleccionat la informació de mitjans digitals contrastant la seua veracitat, concretant la informació essencial i relacionant el missatge oral amb les diapositives. Inserció de text, dibuixos, gràfics, imatges, àudio i vídeo en diapositives. Integració d’imatges creades o retocades per mitjà de programari de tractament de la imatge digital. Aplicació d’efectes sobre els objectes i les diapositives. Inserció i maquetació de taules. Configuració de plantilles de diapositives. Estètica de la presentació. Notes de l’orador.
- Hàbits i conductes per a citar les fonts dels objectes no propis utilitzats en la presentació multimèdia i les fonts impreses i electròniques usades en la síntesi del text oral.
- Exposició de la presentació multimèdia expressant el missatge amb claredat, ritme i fluïdesa, estructurant el contingut amb coherència, controlant el temps i recolzant el discurs amb el llenguatge corporal. Estratègies per a donar resposta a les preguntes plantejades per l’audiència.
Bloc 2: internet i seguretat informàtica
- Finalitat i tipus de blog. Característiques del blog personal, el microblogging, el blog temàtic i el diari d’aprenentatge. Elaboració d’entrades de blog en entorns virtuals d’aprenentatge amb elements gràfics i objectes incrustats de servicis de la web. Hàbits i conductes adequades en contingut i forma en les publicacions i comentaris d’un blog.
- Finalitat i tipus de fòrums d’Internet. Característiques dels fòrums de consulta i de debat. Hàbits i conductes adequades en contingut i forma en l’elaboració de consultes i respostes en els fòrums de consulta i de missatges i respostes en els fòrums de debat per a l’anàlisi, confrontació i discussió d’arguments, en entorns virtuals d’aprenentatge.
- Riscos associats a l’ús de les TIC i estratègies de seguretat enfront de les amenaces. Polítiques de gestió segura de les contrasenyes. L’ús de l’antivirus.
- Gestió de la identitat digital. Hàbits i conductes per a la protecció de la privacitat.
Bloc 3: Programació.
- Entorns per a l’aprenentatge de la programació. Familiarització amb l’entorn de treball.
- Objectes. Gestió de l’aparença i dels sons associats als objectes. Integració d’imatges creades o retocades per mitjà de programari de tractament de la imatge digital.
- Execució simultània de diversos objectes. Comunicació entre objectes. Ús d’esdeveniments.
- Blocs de moviment.
- Estructures de control del flux del programa. Condicions i operadors. Bucles.
- Creació de gràfics combinant bucles i ferramentes de dibuix.
- Definició i ús de variables.
- Descomposició de problemes de major complexitat en conjunts més senzills de blocs.
- Realització de projectes senzills i compartició en línia.
- Avaluació de projectes d’altres companys.