Informació PROVES A2 curs 2023-2024

La Conselleria d’Educació en la seua ORDRE 34/2022, de 14 de juny, de la conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen l’avaluació dels ensenyaments d’idiomes de règim especial i les proves de certificació dels nivells del Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües a la Comunitat Valenciana, i en la Resolució de 15 d’abril de 2024, del director general de Centres Docents, per la qual es convoquen les proves homologades del nivell A2 del Marc Europeu comú de referència per a les llengües (MECRL) del curs 2023/2024.

A aquesta prova es poden presentar els alumnes /as que tinguen 16 anys complerts durant l’any en què se celebre la prova i estiguen matriculats en Educació Secundària o Formació Professional en aquest centre.

El termini per la inscripció a la prova és del 22 al 30 d’abril a la secretaria del centre.

La prova d’anglès tindrà lloc el dimecres 08 de maig de 2024, a les 11:00h a l’IES Les Alfàbegues, i la prova de francès tindrà lloc el dijous 09 de maig de 2024, a les 11:00h a l’IES Les Alfàbegues. Per realitzar la prova serà imprescindible presentar algun document identificatiu (DNI, carnet de l’institut o passaport).

La prova homologada s’estructura en quatre parts, que avaluen les següents activitats de llengua: comprensió de textos escrits (CE), comprensió de textos orals (CO), producció i coproducció de textos escrits (EE), producció i coproducció de textos orals (EO). S’incorpora un exercici de mediació lingüística en l’activitat de producció i coproducció de textos escrits. Els candidats i candidates podran accedir a totes i cadascuna de les activitats de llengua, sense que la superació de qualsevol d’aquestes siga requisit indispensable per poder realitzar les restants. La qualificació final global de la prova s’expressarà en termes d’«apte» o «no apte». Per a obtindre la qualificació final d’«apte» cal superar totes les activitats de llengua de la prova amb un percentatge de puntuació mínim d’un 50 % i haver obtingut un percentatge de puntuació global mínim d’un 65 %. Les proves d’Expressió Oral s’anunciaran pròximament. La prova constarà de dues parts: En el Diàleg, cada alumne /a interactuarà durant 3-4 minuts amb un altre alumne /a sobre una situació que se’ls plantejarà amb anterioritat. Al Monòleg, cada alumne / a parlarà durant 1.30- 2 minuts sobre un tema que se li haurà proposat. Per a la preparació d’ambdues parts l’alumne / a disposarà d’un temps màxim de 10 minuts.

Davant de qualsevol dubte sobre la prova poden consultar amb el professorat del Departament d’anglès o de francès.

Més informació sobre la prova i la titulació es pot trobar a: https://ceice.gva.es/va/web/dgplgm/proves-homologades

LLISTATS ADMESOS