Cicles

LA FORMACIÓ PROFESSIONAL

Per formació professional reglada se entén tots aquells estudis i aprenentatges encaminats a la inserció, i actualizació laboral. El seu objectiu principal és augmentar i adequar el coneixement i habilitats dels actuals i futurs treballador durant tota la seua vida.

Hi ha  tres tipus de formació professional. La formació professional ocupacional, destinada al col.lectiu que es troba aturat, la formació professional contínua, per a treballadors en actiu i per últim  la Formació Professional Específica o inicial destinada al colectiu d’alumnes i resta de sector de la població que busca com a objectiu la seua reinserció en el món laboral.  La formació Professional específica es la que s’imparteix en aquest institut .

OFERTA DE CICLES A L’IES LES ALFÀBEGUES

Actualment a l’IES LES ALFÀBEGUES, es poden cursar els següents cicles formatius pertanyents a tres famílies professionals:

Transport i Manteniment de Vehicles

• Cicle formatiu de grau mitjà – Electromecànica de Vehicles Automòbils

Administració i Gestió

• Cicle formatiu de grau mitjà – Gestió administrativa
  • Cicle formatiu de grau superior – Administració i Finances

Seguretat i medi ambient

• Cicle formatiu de grau mitjà – Emergències i Protecció Civil
  • Cicle formatiu de grau superior – Coordinació d’Emergències i Protecció Civil

UNA APOSTA DE FUTUR

En els ùltims anys la formació professional ha passat de ser l’alternativa per als estudiants que no estaven capacitats per estudiar el batxillerat o anar a la universitat, a convertir-se en no només en una opció educativa imprescindible per al sector productivo de un país, sino també com una opción de trobar un treball de qualitat.

Aquells alumnes que han obtingut algun títol de Formació Professional gaudixen de millor incorporació al món laboral front als no titulats i altres titulacions com les universitaries. Els que han estudiat Formació professional tenen una millor incorporació laboral front als que no tenen cap titulació.Un 87% més per als que han estudiat graus mitjans, i un 91 % per als superiors. A banda el seu salari es superior respecte als treballador sense titulació i el seu grau de satisfacció es positiu. Així ho afimra el 74% dels que va estudiar FP, i es troben treballant en el seu primer treball. D’aquestos, un 52% han aconseguit un contracte temporal i un 25% contracte fixe. La diferencia respecte a altres treballador que no han estudiat Formació professional es traslada també al temps que els costa trobar un treball. Un titulat en FP troba un treball molt més prompte.

En un futur s’estima que les necessitas qeu tindrà el sector privat de titulats en formació professional anirà augmentant. Segons càlculs del ministeri d’Eduació s’estima que per al 2020 la mitat de llocs de treball haurán de tindre com a requisit estar en posessió d’algun títol formació professional.  Si actualment existeisen quatre  milions i mig de titutals de FP, incloent totes les modalitats i graus, per al 2020 el mercat laboral necessitarà al voltant de set milions de titutals en FP. Per tant ha de ser el sistema educatiu el que haurà d’aportar al mercat eixos tres milions de titulats adicionals.

ELS CICLES, UN ACTIU D’AQUEST CENTRE

l’Ies les Alfàbegues de Bètera des de la seua creació, primer com a centre de formació professional i actualment com a centre de secundària ha tingut molt present la importància d’aquest tipus de formació. La seua pròpia ubicació molt a prop d’alguns dels principals centres i poligons industrials de Valencia han contribuït en el seu compromís de donar la màxima resposta a les necessitats reals del món laboral.

En tots els cicles que ofereix aquest institut la finalitatno és simplement proporcionar a l’alumne les competències necessaries per a l’exercici qualificat d’una professió, sino també la comprensió de les característiques i l’organització del món empresarial, la seua legislació laboral bàsica i els mecanismes pels quals s’accedeix a un treball, i per supost tenint en compte que el nostre alumnat ha de coneixer i emprar les últimes tecnologies.

Cal mencionar la importància que té per a aquest centre la formació del nostre alumnat reatlizant práctiques en empreses previament seleccionades buscant les que millor formació puguen proporcionar als nostres alumnes. També l’Iies les Alfàbegues de Bètera treballa de manera ferma en la incentivació de aquestos en la participación en programes com la FCT Europa, en els quals finalitzen la seua formació reatlizant practiques de treball en empreses europees.

També es missió clara de l’equip docent d’aquest institut no només transmetre al nostre alumnat la importància d’aprendre una professió de qualitat, sino també la importància del emprendedurisme, convertir-se en empresaris, com a  una altra vía de aconseguir un treball, i també com a mitjà de creació de noves llocs de treball.

Per tot això, des d’aquest centre i estant convencuts del que suposa la formació  professional en l’enriqueixement professional i personal de l’individu, així com la seua aportació al sector productiu i a la competitivitat del pais, estem volcats en oferir una formació professional ìntegra i de qualitat.