Informació PROVES A2 curs 2022-2023

La Conselleria d’Educació en la seua ORDRE 34/2022, de 14 de juny, de la consellera d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen l’avaluació dels ensenyaments d’idiomes de règim especial i les proves de certificació dels nivells del Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües a la Comunitat Valenciana.

A aquesta prova es poden presentar l’alumnat que tinga 16 anys complerts durant l’any en què se celebre la prova, estiguen matriculats en Educació Secundària o Formació Professional en aquest centre i estiguen cursant aquesta llengua estrangera: en el nostre cas, anglès o francès.

El termini per la inscripció a la prova és del 06 al 14 de març de 2023 a la secretaria del centre. La prova d’anglès​ tindrà lloc el ​dimarts 21 de març de 2022, a les 11:00 h​ a la Sala d’Actes de l’IES Les Alfàbegues; i la prova de ​francès ​tindrà lloc el ​dimecres 29 de març de 2023, a les 11:00 h ​ a ​l’IES Les Alfàbegues​​. Per realitzar la prova serà imprescindible presentar algún document identificatiu (DNI, carnet de l’institut o passaport).

La prova avaluarà quatre destreses: comprensió escrita (CE), comprensió oral (CO), expressió escrita (EE) i expressió oral (EO). Cada destresa es valorarà amb un 25% de l’avaluació final. Per superar la prova homologada serà necessari obtenir, almenys, el 50% de la puntuació total possible en cada destresa, i haver obtingut un percentatge de puntuació global mínim del 65%

La data de les proves d’Expressió Oral s’anunciaran pròximament.
La prova constarà de dues parts: En el Diàleg, cada alumne /a interactuarà durant 3-4 minuts amb un altre alumne /a sobre una situació que se’ls plantejarà amb anterioritat. Al Monòleg, cada alumne / a parlarà durant 1.30- 2 minuts sobre un tema que se li haurà proposat. Per a la preparació d’ambdues parts l’alumne / a disposarà d’un temps màxim de 10 minuts.

Davant de qualsevol dubte sobre la prova poden consultar amb el professorat del Departament d’anglès o de francès. Més informació sobre la prova i la titulació es pot trovar a https://ceice.gva.es/va/web/dgplgm/proves-homologades