Fi del projecte Erasmus “Entrepreneurship & Languages”

L’IES L’ELIANA ha participat els darrers anys en el projecte ERASMUS+ Entrepreneurship & Languages cofinançat per la Unió Europea.

Les activitats més destacades han estat les trobades internacionals d’estudiants de Grècia, Itàlia, Polònia i Letònia en cadascun dels països participants.

fin_erasmus1

Organitzats en grups de cinc o sis persones de cada país els alumnes eren acollits per famílies locals i assistien durant una setmana al centre escolar amfitrió on realitzaven tallers col·laboratius relacionats amb diferents aspectes del projecte: incubadora d’idees, com crear una empresa, publicitat, sostenibilitat ecològica i social, etc. Les activitats es completaven amb visites a empreses i companyies innovadores de cada zona.

fin_erasmus2
fin_erasmus3

Finalment, amb l’objectiu de conéixer la diversitat i el patrimoni dels diferents països, s’organitzaven també activitats de descoberta de l’entorn de les localitats visitades.

En gener de 2019 L’IE S L’ELIANA va rebre 20 d’aquestos estudiants acompanyats dels seus professors. L’acollida fou un èxit gràcies a la col·laboració no només d’alumnes i professors sinó també de les famílies i de l’Ajuntament de l’Eliana que participaren entusiàsticament . Així els nostres hostes pogueren conéixer el nostre poble coincidint amb la festa de Sant Antoni, passejaren per València, anaren en barca per l’Albufera després de degustar una paella en el Palmar, visitaren el museu de les Falles i conegueren la nostra riquesa hortofrutícola en els camps d’arròs i de taronges.

fin_erasmus4

Per la seua part, nostres alumnes destacaren com a activitats especialment atractives, la participació en un taller d’elaboració de pasta fresca en una empresa italiana, la visita a la ciutat de Riga, el recorregut per una mina de carbó i la sobrecollidora visita al camp de concentració d’Auschwitz en Polònia.

fin_erasmus5

Malauradament, la pandèmia ens va agafar amb les maletes fetes per anar a Grècia, malgrat això, les activitats s’han pogut realitzar de forma virtual.

Tots els alumnes participants guarden un emotiu record d’aquesta experiència.

“Aquesta setmana s’ha fet inoblidable”
"He aconseguit fer nous amics i aprendre coses d’altres països.“
"Estic molt orgullosa d’haver-hi participat.”
“Els enyorem i volem tornar a reunir-nos.”

fin_erasmus6

“Amb aquest projecte hem aconseguit que persones de diferents llocs siguen amics i que aprenguen tots de tots. Els amics no tenen fronteres.”