Informació currículum i optatives de 4t ESO

Currículum

Currículum

Currículum 4t ESO

Caràcter Matèria Assignació horària
(32 sessions)
Obligatòries Valencià: Llengua i Literatura 3
Llengua Castellana i Literatura 3
Primera Llengua Estrangera 3
Geografia i Història 3
Educació Física 2
Matemàtiques A o B 4
Educació en Valors Cívics i Ètics 1
Atenció Educativa / Religió 1
Tutoria 1
Matèries d’opció
(Triar-ne 3)
Biologia i Geologia 3
Digitalització (Informàtica)
Economia i Emprenedoria
Expressió Artística
Física i Química
Formació i Orientació Personal i Professional
Llatí
Música
Segona Llengua Estrangera (Francés)
Segona Llengua Estrangera (Italià)
Tecnologia
Optativa 2

Atenció educativa / Religió

Religió

INTRODUCCIÓ:

En una societat cada dia més secularitzada, cal tenir clar que la classe de Religióno és una oferta catequètica per als creients. El professor i professora de Religió volen acompanyar els adolescents en el seu període de recerca i desig de trobar respostes .. saber viure el moment present i reconèixer com a persona amb una dimensió espiritual, que va més enllà del fet religiós. És descobrir allò que els motiva per viure i donar sentit a la seva vida .El professorat d’aquesta àrea desitja ajudar-los a descobrir el millor de si mateixos per posar-lo al servei de la societat en què viuen.

La metodologia és basa en el treball individual i col·lectiu amb material audiovisual, cine, textos….

CONTINGUT:

BLOC 1.- El sentit religiós de l’home: El sentit de la vida.

BLOC 2.- Déu intervé en la història: Origen del messianisme.

BLOC 3.- Jesucrist, compliment de la història de la Salvació; Anàlisi de textos evangèlics.en què es recullin fets i esdeveniments que descriguin la missió salvadora de Jesús.

BLOC .4- Permanència de Jesucrist en la història: Reconeixement de la missió del cristià com a constructor de la civilització de l’amor.

Matemàtiques

Matemàriques A

És l’opció preferible per a l’alumnat que NO desitge continuar estudis de Batxillerat en les modalitats de científic i tecnològic o Humanístic i Social.

Descripció: En aquesta opció, els continguts de matemàtiques s’orienten cap a un desenvolupament més pràctic i operacional dels coneixements bàsics de la matèria i ofereixen així a l’alumnat que cursa aquesta opció la possibilitat de resoldre problemes relatius tant a l’activitat quotidiana com a d’altres àmbits del coneixement.

Recomanacions: Orientades als ensenyaments aplicats per a la iniciació a la formació professional. És a dir per als alumnes que no cursaran batxillerat. Aquesta opció, és de caràcter més terminal, els continguts de matemàtiques s’orienten cap a un desenvolupament més pràctic i operacional dels coneixements bàsics de la matèria. S’intenta oferir a l’alumnat que cursa aquesta opció la possibilitat de resoldre problemes relatius tant a l’activitat quotidiana com a d’altres àmbits del coneixement.

Continguts:

1. PROCESSOS, MÈTODES I ACTITUDS EN MATEMÀTIQUES

2. NOMBRES I ÀLGEBRA

3. GEOMETRIA

4. FUNCIONS

5. ESTADÍSTICA I PROBABILITAT

Les diferències que s’aconsellen establir respecte de les matemàtiques B no tan sols han de ser en els continguts, sinó també en la manera en què han de ser tractats. No s’ha d’obviar, d’altra banda, que, d’acord amb la legislació vigent, els alumnes han d’assolir els objectius de l’etapa, així com adquirir el nivell competencial corresponent tant per una opció com per l’altra.

Matemàtiques B

És l’opció preferible per a l’alumnat que desitge continuar estudis de Batxillerat en la modalitat Científica o Humanística i social.

Descripció: En aquesta opció, els continguts de matemàtiques s’orienten cap a un desenvolupament pràctic i operacional dels coneixements bàsics de la matèria però amb més aprofundiment que en les matemàtiques A i ofereixen així a l’alumnat que cursa aquesta opció la possibilitat de resoldre problemes relatius tant a l’activitat quotidiana com a d’altres àmbits del coneixement matemàtic.

Recomanacions: Orientades als ensenyaments científics per a la iniciació de batxillerat.

Continguts:

1. PROCESSOS, MÈTODES I ACTITUDS EN MATEMÀTIQUES

2. NOMBRES I ÀLGEBRA

3. GEOMETRIA

4. TRIGONOMETRIA

5. FUNCIONS

6. ESTADÍSTICA I PROBABILITAT

Les diferències que s’aconsellen establir respecte de les matemàtiques A no tan sols han de ser en els continguts, sinó també en la manera en què han de ser tractats. No s’ha d’obviar, d’altra banda, que, d’acord amb la legislació vigent, els alumnes han d’assolir els objectius de l’etapa, així com adquirir el nivell competencial corresponent tant per una opció com per l’altra.

Matèries d’opció

Digitalització (Informàtica)Informàtica (Digitalització)

Què aprendràs en aquest curs:


  • Munta el teu ordinador: coneix totes les parts internes de l’ordinador, aprèn a canviar les peces i a muntar-les per resoldre els problemes que et puguen sorgir.

  • Crea continguts digitals: aprèn a modificar les teues fotografies, les teues cançons i a crear-ne de noves. A més, faràs els teus propis muntatges de vídeo.

  • Eines d’ofimàtica: utilitzaràs programari essencial per a continuar amb els teus estudis i també requerit per les empreses actualment, com són: el processador de text, full de càlcul, base de dades…

  • Seguretat en Internet: Aprèn a navegar i a utilitzar diferents aplicacions web de forma segura.

  • Interactivitat en la xarxa: comerç electrònic, criptomonedes, formes de pagament, detecció de fraus,

  • Disseny de pàgines web: Aprèn a dissenyar el teu lloc web amb la programació de pàgines web.

Com es treballa:


  • De forma totalment pràctica.

  • Cada alumne té un ordinador per a treballar.

  • El contingut de l’assignatura prové del material elaborat pel professorat.

  • S’utilitza programari lliure.

Coneixements previs: cap

Biologia i Geologia

Com van aparèixer els primers éssers vius? Per què tinc el ulls blaus si mon pare i ma mare tenen els ulls marrons?  Saps com es forma un terratrèmol? I un volcà?, Realment venim del mono?

Si s’ha despertat la teua curiositat, aquesta és la teua assignatura. T’esperem per descobrir els secrets de la genètica, l’origen de la vida, l’evolució dels éssers vius, la tectònica de plaques, ecologia i molt més.

Física i Química

En quart curs es pretén que l’alumnat aconseguisca una preparació científica més general i cultural, suficient per a moure’s de manera adequada en el món del segle XXI.

Esta formació és indispensable per a tots els jóvens, siga quina siga la seua orientació futura, perquè s’haurà d’aplicar a tots els camps del coneixement, fins i tot als que no es consideren habitualment com a científics.

El currículum de Física engloba els conceptes i aplicacions de forces i moviments, i s’estudien a més les energies mecànica, calorífica i ondulatòria.

La Química aborda, sobretot, els canvis químics, així com una introducció dels compostos del carboni.

Finalment, el bloc : La contribució de la ciència a un futur sostenible, permet analitzar i prendre posició davant d’algun dels grans problemes globals amb què s’enfronta la humanitat.

La realització d’activitats pràctiques posarà l’alumnat enfront del desenrotllament real d’alguna de les fases del mètode científic, li proporcionarà mètodes de treball en equip, li permetrà desenrotllar habilitats experimentals i li servirà de motivació per a l’estudi.

Finalment, és important la recerca d’informació, per mitjà de la utilització de les fonts adequades, sense oblidar les noves tecnologies de la informació i la comunicació, així com el seu tractament organitzat i coherent.

 

Economia i Emprenedoria

PER A ENTENDRE EL MON QUE T’ENVOLTA. MAI UNA ASSIGNATURA ET SERÀ TAN ÚTIL PER A LA VIDA REAL.

“L’ECONOMIA ÉS LA BASE DE TOT EL QUE ENS ENVOLTA, EL CIMENTS DE LA NOSTRA SOCIETAT”

PER QUÈ MATRICULAR-TE?

– Enfocament multicompetencial de la matèria.

– Classes pràctiques i aplicades a la realitat quotidiana.

– Desenvolupament d’un projecte d’emprenedoria.

APRENDRÀS:

A valorar la solidaritat entre persones, la importància de la sostenibilitat, o la gestió dels recursos i de la desigualtat.

A identificar a la persona emprenedora que integra, d’una banda, una formació econòmica i financera i, de l’altra, una visió que l’anima a buscar oportunitats i idees que contribuïsquen a satisfer les necessitats detectades en l’entorn, i així desenvolupar estratègies per a portar aquestes idees a l’acció.

A disposar d’una educació econòmica i financera per a desenvolupar i poder assumir riscos de manera responsable en la teua vida quotidiana i gestionar i portar a l’acció de manera viable projectes vitals, professionals i empresarials, i que busque solucions innovadores i valuoses per a afrontar els reptes proposats, a través d’estratègies de gestió del coneixement, de l’autoconeixement i de la col·laboració amb els altres.

A desenvolupar un pla pràctic i fer la planificació, la gestió i l’execució d’un projecte emprenedor que supose una solució innovadora i de valor en el teu entorn més pròxim.

A dissenyar un projecte personal que genere valor per a la societat, analitzar les fortaleses i les febleses pròpies i gestionar de manera eficaç les emocions.

SABERS (Continguts):

Bloc 1: ECONOMIA.

EL PROBLEMA BÀSIC DE L’ECONOMIA:

– La importància de l’economia. Economia normativa i positiva. Microeconomia, Macroeconomia.

– El problema econòmic: l’escassetat de recursos i la necessitat de triar.

– El comportament de les persones en les decisions econòmiques.

– Els agents econòmics i el flux circular de la renda.

FUNCIONAMENT DEL MERCAT:

– L’entorn economicoempresarial.

– El funcionament dels mercats.

– El mercat i les oportunitats de negoci: anàlisi de l’entorn general o macroentorn; estratègies d’anàlisis de l’entorn específic o microentorn.

PRINCIPALS OBJECTIUS DE L’ECONOMIA ACTUAL:

– Producció i creixement sostenible. Ocupació i control de preus. Indicadors.

– Sensibilitat davant de desigualtats econòmiques i distribució de la renda. El paper de l’Estat.

– Estratègies de revisió dels processos d’integració econòmica i globalització.

– L’economia col·laborativa. La petjada ecològica i l’economia circular.

– L’economia social i solidària. Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i el desenvolupament local.

Bloc 2: LA FIGURA DE LA PERSONA EMPRENEDORA:

– El perfil de la persona emprenedora. Tècniques de diagnòstic de febleses i fortaleses.

– Creativitat, idees i solucions. La innovació àgil.

– Comunicació, motivació i lideratge. Habilitats socials.

– Gestió d’emocions. Estratègies de gestió de la incertesa i la presa de decisions en contextos canviants. L’error i la validació com a oportunitats per a aprendre.

– Estratègies d’exploració de l’entorn. Cerca i gestió de la informació.

– Perseverança, iniciativa i flexibilitat en l’anàlisi de presa de decisions.

FINANCES DE LA PERSONA EMPRENEDORA:

– El sistema financer. Control i gestió dels diners. Fonts i control d’ingressos i despeses.

– Recursos financers a curt i llarg termini i la seua relació amb el benestar financer.

– L’endeutament. Fonts de finançament i captació de recursos financers.

– La gestió del risc financer.

Bloc 3: DECISIONS PER A DUR A TERME EL PROJECTE

EMPRENEDOR:

– La decisió empresarial com a font de transformació social. Recursos per a dur a terme un projecte emprenedor.

– Missió, visió i valors de l’empresa o l’entitat. L’empresa i la seua responsabilitat social.

– Emprenedoria en els sectors productius des d’una perspectiva de gènere.

– Les funcions i l’organització de l’empresa. Els equips en les empreses i les organitzacions: estratègies de formació i funcionament d’equips de treball.

PLA DE REALITZACIÓ DEL PROJECTE EMPRENEDOR:

– Planificació, gestió i execució d’un projecte emprenedor.

– Mètodes d’anàlisi de la competència.

– El prototip del projecte emprenedor: eines de desenvolupament, presentació, difusió i validació.

– L’usuari com a consumidor i destinatari final del prototip. Drets i obligacions dels consumidors.

– Drets sobre el prototip: la propietat intel·lectual i industrial.

Llatí

 El coneixement del llatí obri una via fonamental d’accés a un dels grans llegats de la cultura d’Occident. Esta materia té un caràcter d’iniciació a la llengua llatina durant l’Educació Secundària Obligatòria, ja que més tard els seus continguts més específics es desenvoluparan en el Batxillerat. És coneguda la gran capacitat formativa del Llatí. En primer lloc, perquè constitueix un mètode molt eficaç d’estructuració mental, gràcies a l’estudi de l’origen del lèxic de totes les llengües romàniques (també, en part, de les anglogermàniques) i les estructures gramaticals bàsiques d’una llengua que és l’origen de les llengües que es parlen a la Comunitat Valenciana. En segon lloc, perquè permet aprofundir en la interpretació de les més diverses terminologies científiques i tècniques. Finalment, i de manera molt especial, perquè ofereix la possibilitat de posar-se en contacte amb el ric patrimoni literari, cultural, jurídic, etc. de la antiga Roma i amb les nombroses obres literàries i científiques de l’Occident europeu escrites en llatí durant segles i que constitueixen una important herència, base de la nostra cultura actual.
 
 Un dels objectius de l’estudi del llatí consisteix en familiaritzar l’alumnat, sobretot, amb el vocabulari i les estructures llatines, am els procediments de formació del vocabulari d’una llengua flexional i amb les estructures fonamentals de la frase en aquest tipus de llengües. També li donarà a conéixer l’evolució del vocabulari llatí clàssic i vulgar al de les llengües romàniques, la qual cosa suposa una ferramenta indispensable per a l’adquisició de nou vocabulari. D’aquesta manera, la llengua llatina es converteix en el mitjà per a l’aprenentatge de les llengües que estudien els nostres estudiants. Així mateix, es pretén que l’alumnat reconega l’influx que ha exercit l’estil de vida dels romans sobre els diferents aspectes de la civilització occidental.
 
 L’estudi de la morfologia, sintaxi i traducció del llatí constiueix la part principal de l’assignatura. A partir dels textos hi ha una aproximació al marc històric i geogràrfic de la civilització llatina i també a la mitologia i a la història i a les principals institucions romanes (entrada en els seus aspectes històrics, socials, polítics, religiosos i artístics). En segon lloc, comencem una aproximació a l’etimologia, l’evolució fonètica i al lèxic (paraules patrimonials i cultismes) i a l’ús de llatinismes i expressions llatines en les llengües modernes. Finalment, dediquem una part a la reflexió sobre la relació del llatí i el grec: els indoeuropeus i les llengües indoeuropees, història del nostre alfabet i la creació de tecnicismes.

Tecnologia

L’assignatura consta de tres apartats: continguts teòrics, pràctics (taller) i informàtica. Tot això es desenvolupa mitjançant l’aplicació del mètode de projectes, és a dir, disseny, planificació i construcció a l’aula-taller. En un mateix projecte s’abasten continguts dels diferents blocs del temari.

La informàtica ens ajuda durant tot el procés. A l’aula d’informàtica es treballarà de forma individual, amb activitats multi nivell, de forma que cadascú puga avançar en funció de les seues capacitats:

    • Cercant informació
    • Redactant les memòries dels projectes
    • Dibuixant esquemes o parts de les diferents peces del projecte
    • Elaborant pressupostos
    • Elaborant presentacions de treballs
    • Simulant amb programes específics.

Entre altres coses aprendràs a:

    • Descriure el funcionament, l’aplicació i els components elementals d’un sistema electrònic real.
    • Dissenyar, simular i muntar circuits electrònics senzills, utilitzant la simbologia adequada.
    • Utilitzar el full de càlcul per al tractament de la informació numèrica i analitzar-ne pautes de comportament.
    • Conéixer conceptes bàsics d’electrònica digital.
    • Realitzar operacions lògiques utilitzant l’àlgebra de Boole, relacionar plantejaments lògics amb processos tècnics i resoldre per mitjà de portes lògiques problemes tecnològics senzills.
    • Descriure bàsicament una xarxa d’ordinadors d’àrea local i la seua connexió a Internet i realitzar-ne la configuració bàsica.
    • Utilitzar l’ordinador com a ferramenta d’adquisició i interpretació de dades, i com a realimentació d’altres processos amb les dades obtingudes.
    • Usar ferramentes de disseny assistit per ordinador per a elaborar vistes en dues dimensions d’objectes senzills.
    • Analitzar i descriure els elements i sistemes de comunicació amb fils i sense fil, per a la transmissió d’imatge, so i dades, i els principis tècnics bàsics que en regeixen el funcionament.
    • Descriure les grans xarxes de comunicació de dades, les seues perspectives i els principis del control i la protecció de dades.
    • Conéixer els principis bàsics del funcionament d’Internet. Configurar un ordinador per al seu accés a Internet.
    • Fer un ús adequat i racional de les tecnologies de la comunicació.
    • Analitzar sistemes automàtics, descriure’n els components i muntar automatismes senzills.
    • Dissenyar, construir i programar un sistema automàtic, que siga capaç de mantenir el seu funcionament de manera autònoma, en funció de la informació que reba de l’entorn per mitjà de sensors.
    • Utilitzar simuladors informàtics per a verificar i comprovar el funcionament dels sistemes automàtics, robots i programes de control dissenyats.

Formació i Orientació Personal i Professional

DEPARTAMENT D’ECONOMIA

 

SI ET MATRICULES EN AQUESTA OPTATIVA, PODEM AJUDAR-TE A RESPONDRE A AQUESTES PREGUNTES:

– VOLS CONEIX-TE A TÚ MATEIX I AL TEU ENTORN?

– VOLS IDENTIFICAR LA IMPORTÀNCIA DELS IMPOSTOS, DE L’ESTALVI I EL DEUTE, ELABORAR EL TEU PRESSUPOST PERSONAL?

– APRENDRE COM CONFECCIONAR EL TEU PORTFOLI PERSONAL I PROFESSIONAL?

– VOLS INDAGAR L’ENTORN ACADÈMIC, L’ENTORN PROFESSIONAL, L’ESTIL DE VIDA, ELABORAR EL TEU PROJECTE ACADÈMIC, LABORAL I DE FUTUR?

– VOLS CONÈIXER ELS TEUS DRETS I DEURES COM A TREBALLADOR? QUÈ ÉS UN CONVENI COL·LECTIU? EL CONTRACTE DE TREBALL? LA TEUA NÒMINA?

– DECIDEIX COM INCORPORAR-TE AL MÓN DEL TREBALL: A UNA EMPRESA, TREBALLAR PER A L’ESTAT, PREPAREM OPOSICIONS, EMPRENDRE UN NEGOCI?

– VOLS ELABORAR LES EINES PER A LA RECERCA DE TREBALL? SELECCIÓ DE PERSONAL, CURRÍCULUM, CARTA DE MOTIVACIÓ, ENTREVISTA DE TREBALL

Francés (Segona Llengua Extrangera)

T’agrada comunicar-te? Vols aprendre a fer-ho en una altra llengua? Conèixer nous amics francesos aquest estiu a la platja? Cantar cançons franceses de moda? Vols fer un intercanvi a França en 3 º ESO? Aconseguir un títol reconegut oficialment A2 EOI ? Conèixer, cuinar i tastar la cuina francesa (Les Crêpes, …) ? Aprendre jugant (Kahoot, Just dance, Escape room, fer teatre…)?

 

La impartició del francès com a segona llengua estrangera tindrà un enfocament pràctic, comunicatiu i participatiu.

Aquest enfocament comunicatiu significa que la gramàtica no és un objectiu, si no una ferramenta per a la comunicació.

Els continguts i les competències treballades ajudaran a l’alumnat a desemboldre’t en situacions habituals en els àmbits personal, públic, educatiu i ocupacional en aquesta llengua.

Per aconseguir tot açò estudiarem aquests 4 blocs:

  • Comprensió de textos escrits
  • Comprensió oral
  • Expressió escrita
  • Expressió oral

Aquestes habilitats lingüístiques es treballaran des de un nivell elemental per a principiant (nivell A1 europeu) fins a aconseguir el màxim possible.

Doncs si vols fer i aconseguir tot això i a més aprendre passant-ho bé, apunta’t a l’assignatura de FRANCÈS.

Italià (Segona Llengua Extrangera)

Vols cantar les cançons de Marco Mengoni o les de Laura Pausini? I comunicar­-te amb nous amics italians aquest estiu a la platja? Conéixer i tastar la cuina italiana? Vols conéixer Itàlia quan estigues a 4t ESO? I anar-te’n d’ERASMUS sense problemes? Doncs si vols fer tot això i a més dependre passant-ho bé, apunta’t a l’assignatura d’ITALIÀ.

Per aconseguir tot açò estudiarem aquestos quatre blocs:

1- Comprensió de textos orals i escrits.

2- Producció de textos orals.

3- Comprensió de textos escrits.

4- Producció de textos escrits.

I en treballar de forma integrada les competències d’aquestos blocs, amb l’adquisició de les estratègies d’aprenentatge que els són pròpies, l’alumnat desenvoluparà la competència d’aprendre a aprendre, la qual cosa reforça l’estudi de la resta d’assignatures.

Música


Quins estils de pop-rock coneixes?
Quines són les característiques del heavy-metal?
Per què serveix un programa informàtic anomenat Audacity?
Sabries tocar la banda sonora d’una pel.lícula?
Has sentit parlar del swing?
Qui era Louis Amstrong?
Podries fer el ritme de rock amb percussió corporal?

Les respostes a aquestes preguntes les treballem interpretant peces instrumentals de les diferents èpoques de la música pop-rock i de la música del cinema.  Desde els seus orígens fins als grups  i  bandes sonores de música actual.  Per a la interpretació d’aquestes peces utilizarem la flauta dolça i tot el conjunt d’instruments que disposem a les dues aules de música (xilófons, metal.lòfons, congues,boomwhackers,etc).

També utilizarem les aules d’informàtica per a la creació de produccions musicals per mitjà de diverses aplicacions informàtiques d’audio i vídeo, coneixent les característiques d’un editor de partitures, una caixa de ritmes o un programa de grabació i edició de sons.

Improvisarem també, de forma individual i en grup, peces instrumentals, per a conéixer  les característiques del jazz.  Coneixerem el nom d’algunes de les figures importants d’aquest estil i transformarem una melodía en una altra a  l’estil swing.

Utilizant el nostre cos com a mitjà d’expressió musical interpretarem danses de diferents  cultures, estils i èpoques,  ballant  des d’una tarantella del Renaixement fins  a una dansa  de Grècia. Podrem aprendre també a realizar el ritme de rock i funky amb l’ajuda de les nostres mans.

On pots trobar més informació? Preguntant al teu professor de música. Afegit:

  • Programació d’aplicacions: aprén a crear aplicacions senzilles per al teu mòbil i ordinador.
  • Robòtica: controlaràs els moviments d’un robot per a que faça el que tu vols.
  • Intel·ligència artificial: coneix els conceptes i funcionament de la intel·ligència artificial a través de pràctiques i activitats interactives.
  • De forma totalment pràctica.
  • Cada alumne té un ordinador per a treballar.
  • El contingut de l’assignatura prové del material elaborat pel professorat.
  • S’utilitza programari lliure.

 

Expressió Artística

Les manifestacions artístiques són uns dels trets fonamentals de la nostra cultura. Són un mitjà d’expressió d’idees, pensaments i emocions.

L’objectiu principal d’aquesta matéria és que l’alumnat  desenrotlle la creativitat, la imaginació i la capacitat d’anàlisi, amb una actitud reflexiva i crítica.

 

En 4rt ESO està estructurada en tres blocs:

– Expressió plàstica

– Comunicació audiovisual

– Fonaments del disseny

Els camps d’aplicació pràctica a la vida real són molt amples:

El món de la iI.lustració de llibres, contes, disseny de portades, etc..

Dibuix del natural, el retrat, tècniques pictòriques: seques, humides, etc.

El món del gravat i l’estampació, serigrafia, etc.

El món del disseny: disseny d’interiors, disseny de teixits, disseny gràfic, disseny de productes, etc.

La comunicació audiovisual: fotografia, cine, videoart, animació, la publicitat, etc.

Optatives

Informàtica (T.A.)

Què aprendràs en aquest curs:


  • Eines d’ofimàtica: utilitzaràs programari essencial per a continuar amb els teus estudis i també requerit per les empreses actualment, com són: el processador de text, full de càlcul, base de dades…

  • Producció digital

  • Retoc avançat d’imatges.

  • Edició d’àudio.

  • Creació de vídeos

Com es treballa:


  • De forma totalment pràctica.

  • Cada alumne té un ordinador per a treballar.

  • El contingut de l’assignatura prové del material elaborat pel professorat.

  • S’utilitza programari lliure.

 

Coneixements previs: cap


Arts Escèniques

T’agrada el teatre i el cinema?

Somnies amb ser el o la protagonista d’un musical?

Vols rodar un anunci publicitari o prefereixes un videoclip?

Eres un gran monologista?

En l’assignatura d’Arts Escèniques i Dansa seràs l’autèntic protagonista perquè seràs tu qui durà a la pràctica els jocs de creativitat corporal i de la veu, les improvisacions dramàtiques i coreogràfiques, el procés de posada en escena i de creació de vestuari, maquillatge i decorats.

En companyia dels teus companys i companyes, progressaràs en les teues capacitats expressives, en la teua creativitat i en la teua sensibilització artística i esperit crític i aniràs descobrint com l’art dramàtic i la dansa engloben i serveixen de vehicle a altres expressions artístiques com la música, la pintura, la literatura, el cinema…

Els objectius de l’assignatura són:

a. Adquirir un coneixement bàsic de les arts escèniques.

b. Promoure el treball en grup mitjançant activitats d’expressivitat i comunicació.

c. Participar de forma activa en el disseny, realització i representació de tot tipus d’espectacles escènics, asumint diferents rols i responsabilitats.


On pots trobar més información? Preguntant al teu professor de música.

Filosofia

Aquesta optativa proporciona una visió ampla i diversa de la filosofia, sense arribar al nivell d’aprofundiment del batxillerat. Per tant, és una opció dinàmica i lúdica, sobre moltes qüestions que ens interessen a totes i a tots com a éssers humans actius i pensants, tant per a qui curse després un cicle formatiu com per a qui trie fer batxillerat el proper curs.

Materials

Llibre de text: Filosofia, 4º ESO. Editorial Anaya.

Lectures complementàries: Textos d’autors rellevants en fragments o llibres.

Filmografia: pel·lícules, documentals i programes de TV vinculats a les unitats didàctiques impartides.

Avaluació:

Activitats orals o escrites del llibre i d’allò projectat. Treballs individuals o en grup.

Temporalització

1er Trimestre

1.- El saber filosòfic.

2.- El naixement de la filosofia.

5.- Cultura i societat.

2on Trimestre

4.- L’ésser humà des de la filosofia.

6.- La raó i els sentits.

7.- Racionalitat teòrica i pràctica.

3er Trimestre

10.- Què és la realitat?

11.- Vida i existència.

12.- Creativitat, art i processos creatius.

Francés

T’agrada comunicar-te? Vols aprendre a fer-ho en una altra llengua? Conèixer nous amics francesos aquest estiu a la platja? Cantar cançons franceses de moda? Vols fer un intercanvi a França en 3 º ESO? Aconseguir un títol reconegut oficialment A2 EOI ? Conèixer, cuinar i tastar la cuina francesa (Les Crêpes, …) ? Aprendre jugant (Kahoot, Just dance, Escape room, fer teatre…)?

La impartició del francès com a segona llengua estrangera tindrà un enfocament pràctic, comunicatiu i participatiu.

Aquest enfocament comunicatiu significa que la gramàticano és un objectiu, si no una ferramenta per a la comunicació.

Els continguts i les competències treballades ajudaran a l’alumnat a desemboldre’t en situacions habituals en els àmbits personal, públic, educatiu i ocupacional en aquesta llengua.

Per aconseguir tot açò estudiarem aquests 4 blocs:

  • Comprensió de textos escrits
  • Comprensió oral
  • Expressió escrita
  • Expressió oral

Aquestes habilitats lingüístiques es treballaran des de un nivell elemental per a principiant (nivell A1 europeu) fins a aconseguir el màxim possible.

Doncs si vols fer i aconseguir tot això i a més aprendre passant-ho bé, apunta’t a l’assignatura de FRANCÈS.

Italià

Vols cantar les cançons de Marco Mengoni o les de Laura Pausini? I comunicar­-te amb nous amics italians aquest estiu a la platja? Conéixer i tastar la cuina italiana? Vols conéixer Itàlia quan estigues a 4t ESO? I anar-te’n d’ERASMUS sense problemes? Doncs si vols fer tot això i a més dependre passant-ho bé, apunta’t a l’assignatura d’ITALIÀ.

Per aconseguir tot açò estudiarem aquestos quatre blocs:

1- Comprensió de textos orals i escrits.

2- Producció de textos orals.

3- Comprensió de textos escrits.

4- Producció de textos escrits.

I en treballar de forma integrada les competències d’aquestos blocs, amb l’adquisició de les estratègies d’aprenentatge que els són pròpies, l’alumnat desenvoluparà la competència d’aprendre a aprendre, la qual cosa reforça l’estudi de la resta d’assignatures.

Alemany

T’agrada comunicar-te? Vols aprendre a fer-ho en una altra llengua?

La impartició de l’alemany com a segona llengua estrangera tindrà un enfocament pràctic, comunicatiu i participatiu.
Aquest enfocament comunicatiu  significa que la gramàticano és un objectiu,  si no una ferramenta  per a la comunicació.
Els continguts i les competències treballades ajudaran l’alumnat a desimboldre’s en les situacions més habituals en els àmbits personal, públic, educatiu i ocupacional en aquesta llengua
Aquestos continguts, criteris i competències estaran organitzats en quatre grans blocs lingüístics:

    Bloc 1: Comprensió de textos orals
    Bloc 2: Producció de textos orals: expressió i interacció
    Bloc 3: Comprensió de textos escrits
    Bloc 4: Producció de textos escrits: expressió i interacció

Totes aquestes habilitats lingüístiques es treballaran des d’un nivell elemental per a principiant (nivell A1 europeu)

Anglès Oral
Robòtica (T.A.)

T.A. de Robòtica

L’objectiu de l’optativa és introduir a l’alumnat de 4t d’ESO en la robòtica a través de projectes en els que la INVESTIGACIÓ serà part fonamental.

Aquesta optativa es desenvolupa en 4t per què, encara queno és necessària cap formació inicial en robòtica, sí que és interessant que l’alumnat ja tinga certs coneixements de geometria, de matemàtiques, de física i de les TIC, formació que han rebut en cursos anteriors.

Metodologia

L’assignatura es basa en l’aprenentatge orientat a la resolució de problemes a través del desenvolupament d’un projecte integrant coneixements multidisciplinaris de Ciència i de Tecnologia.

Es treballarà en grups i el professorat serà un recurs més dins de l’aula.

Amb la realització dels projectes, l’alumnat anirà adquirint el coneixements tecnològics, informàtics, matemàtics, …

Com s’avaluarà

L’assignatura està basada en projectes que es realitzaran de forma grupal i seran aquests els que marcaran l’avaluació de l’alumnat en totes les seues fases.
  – Documentació del projecte:
    – Definició.
    – Cerca d’informació.
    – Materials.
    – Programes.
    – Conclusions.
    – Biografia.
  – Creació del Robot.
  – Funcionalitat.
  – Exposició/Presentació a la resta de grups del projecte.

Mindfulness, bontractament i creativitat (T.A.)

T.A. DE MINDFULNESS, BONTRACTAMENT I CREATIVITAT

Mindfulness és una paraula anglesa, que podem traduir per Atenció Plena. Consistix a parar atenció al moment present, de manera intencionada i sense jutjar. Amb aquest entrenament aconseguim calmar la ment i veure amb claredat.

La pràctica freqüent de la meditació mindfulness millora la capacitat de comprensió i acceptació de la nostra realitat i el món on vivim. Contribuïx decisivament a portar una vida saludable, afectuosa i amb sentit.

En efecte, Els estudis científics en neurociència constaten que el desenvolupament d’aquesta disciplina afavorix l’auto-regulació dels processos d’aprenentatge i de gestió emocional. És a dir,  aporta a la persona salut sica i emocional, així com la capacitat i la predisposició a una  comunicació comprensiva i empàtica.

Mindfulness té relació amb tot allò que ens humanitza, és a dir, la nostra interioritat, la nostra creativitat i la capacitat de bontractament en les relacions.

La interioritat té a veure amb el nostre món de pensaments, sentiments, emocions, desitjos, creences i anhels interiors.

El bontractament fa referència al desenvolupament del sentit del bé, l’empatia i l’afectivitat en la comunicació.

La creativitat té a veure amb la capacitat d’adaptació als canvis de la vida, el desenvolupament dels nostres potencials creadors i l’admiració de la bellesa en la natura i l’art.

Si vols aprendre a cuidar-te, i cuidar del món i els seus habitants, si vols conèixer-te un poc mes i descobrir la teua capacitat creativa, si vols viure amb més serenitat i menys extres, si vols tindre millors relacions, major vitalitat i més alegria en la teua vida, esta es la teua assignatura per aquest curs.

Matemàtiques TIC (T.A.)

MATEMÀTIQUES I TIC 4rt ESO

A qui va dirigit:   A TOT l’alumnat de 4art

Si eres un alumne de 4rt, aquesta optativa està pensada per a tu.

Si t’agraden molt les matemàtiques, ara tindràs l’oportunitat d’aprofundir els conceptes que vas estudiant a classe, però d’un altra manera, d’una manera TIC en la que visualitzaràs i comprendràs tots els detalls que en classe se’ns poden escapar.

Si eres dels que no se te donen bé es matemàtiques, aquesta pot ser l’oportunitat, de que d’una manera amena, interactiva, en TIC, aplegues a comprendre els conceptes que en les activitats diàries no havies aconseguit assolir.

Què aprendràs en aquest curs:

– Emprar webs específics de Matemàtiques per a una millor comprensió del conceptes treballats en classe de Matemàtiques.

– Geogebra: Coneixements bàsics de Geogebra i realització d’exercicis per a aclariment i aprofundir en el contingut de les Matemàtiques de 4rt.

– Desmos: Ús i utilitat del web per al treball amb funcions facilitant la visualització i deducció de característiques de funcions.

– Mathigon: Aplicació que ens resultarà útil per treballar geometria.

Com es treballa:

De forma totalment pràctica i paral·lela ( en la mesura del possible) al contingut de matemàtiques del curs.

Cada alumne té un ordinador o una tauleta per a treballar.

La seua avaluació serà continua, qualificant les tasques fetes a classe.

El contingut de l’assignatura prové del material elaborat pel professorat.

Coneixements previs: Cap.

Disseny i impressió 3D (T.A.)

Taller d’Aprofundiment Disseny i impressió 3D

Taller de Ràdio (T.A.)