Curs Greener Schools en Reyjavik – Islàndia

L’objectiu d’aquest curs és educar millors xiquets i xiquetes de hui que generaran una millor ciutadania demà. Durant el curs, hem compartit experiències d’èxit amb altres escoles que poden ser una font útil inspiració.

Els temes principals del curs han estat:

• Elements essencials del canvi climàtic
  • Energia i Aigua
  • Cultura i paisatge
  • Medi ambient sostenible i saludable
  • Projectes d’èxit i implementació escolar

Els coneixements, habilitats i competències adquirides durant el curs són:

• Col·laborar amb la comunitat educativa per tal d’adquirir una major sensibilitat i consciència medi ambiental .
  • Adquirir un coneixement bàsic del medi ambient i una responsabilitat crítica.
  • Adquirir valors socials i interès pel medi ambient, per tal que participem activament en la seva protecció, conservació i millora.
  • Adquirir habilitats per resoldre problemes ambientals.
  • Desenvolupar el sentit de la responsabilitat i la consciència dels problemes del medi ambient en general i del medi ambient, en particular, per garantir l’adopció de les mesures adequades.
  • Aprendre d’experiències d’èxit d’altres escoles que poden ser una font útil d’inspiració per a la nostra.
  • Cercar i adaptar recursos i materials per millorar la consciència dels riscos ambientals i la implicació estudiants en la recerca de possibles solucions.
  • Conèixer com utilitzar les eines de diagnòstic i fer plans d’acció a l’escola per ajudar a mitigar el canvi climàtic.
  • Conèixer els projectes ambientals d’èxit.
  • Activitats de canvi climàtic que s’han de dur a terme.
  • Millorar les competències lingüístiques en llengües estrangeres, especialment en anglès.
  • Millorar la competència sociocultural trobant-se i relacionant-se amb persones de diferents cultures i països.
  • Millorar la competència intrapersonal mitjançant la satisfacció personal.
  • Millorar la competència interpersonal compartint experiències enriquidores amb companys amb professionals similars objectius i interessos.
  • Millorar i generar millors vincles entre els alumnes, les seves famílies, els centres educatius i la comunitat en el seu conjunt.
  • Establir contactes amb nous socis interessats a desenvolupar Projectes Europeus a través d’un networking específic activitats