Currículum
Currículum
Currículum 2n Batxillerat
Caràcter | Assignatures | Assignació horària (sessions) |
||
Obligatòries | Història d’Espanya | 3 | ||
Llengua Castellana i Literatura II | 3 | |||
Primera Llengua Estrangera II | 3 | |||
Història de la Filosofia | 3 | |||
Valencià Llengua i Literatura I | 3 | |||
Tutoria | 1 | |||
Modalitat | ||||
Ciències | Humanitats | Ciències Socials | ||
Matemàtiques II | Llatí II | Mat. Apli. C.Soc. II | 4 | |
Troncal de modalitat | ||||
Triar-ne dues | Una de cada bloc |
|||
Física Biologia Química Dibuix Tècnic II Tecnologia i Enginyeria II |
– Empr. i Dis. Models negoci |
– Empr. i Dis. Models negoci |
4 | |
Específiques d’opció (Triar-ne una) |
Activitat física per a la salut i el desenvolupament personal | 4 | ||
Francés II | 4 | |||
Italià | 4 | |||
Treball exprerimental en Física i Química | 4 | |||
Matemàtiques generals | 4 |
Modalitats
Ciències
Troncals | Graus Universitaris |
Matemàtiques Física Química Biologia |
Graus relacionats amb Ciències i Ciències de la salut |
Matemàtiques Física Química Dibuix Tècnic Tecnologia Industrial(optativa) |
Graus relacionats amb Enginyeries i Aquitectura |
Ciències Socials
Troncals | Graus Universitaris |
Economia Matemàtiques aplicades a les Ciències Socials |
Graus relacionats amb les ciències Socials i Jurídiques |
Humanitats
Troncals | Graus Universitaris |
Llatí Grec |
Graus relacionats amb Filologies i Història |
Troncals de modalitat
Matemàtiques II
Biologia
L’objectiu del programa de l’assignatura és aprofundir en els coneixements adquirits en el camp de Biologia. Permet a l’estudiant adquirir els coneixements necessaris per accedir i estudiar amb èxit l’educació superior relacionada en els camps de la medicina, la infermeria, la veterinària, la química, etc… Els continus avenços científics són el motor de la recerca biològica i han permès desenvolupar tècniques innovadores en el camp de la biotecnologia i l’enginyeria genètica, fent que la biologia tingui un impacte important en la societat actual
Els continguts de biologia a 2n de batxillerat es distribueixen en cinc grans blocs. El primer bloc se centra en l’estudi de les bases moleculars i fisicoquímiques de la vida, l’estudi de bioelements i enllaços químics que permeten la formació de biomolècules inorgàniques i orgàniques. El segon bloc aborda la cèl·lula, així com els mecanismes i sistemes metabòlics. El tercer bloc aborda la base molecular de l’herència i la transmissió de la informació genètica. Per últim, el quart aborda l’estudi dels microorganismes, la biotecnologia, així com les aplicacions de microorganismes i microbiologia en la indústria alimentària i farmacèutica. També sobre la immunologia i les seves aplicacions, aprofundint en l’estudi del sistema immunitari humà, les seves disfuncions i deficiències.
Física
Química
Matemàtiques ACS II
Empresa i Disseny de Models de Negoci
Història de l’art
Llatí II
Geografia
Dibuix Tècnic II
Optatives
Activitat física per a la salut i el desenvolupament personal
Francés II
T’agrada comunicar-te? Vols aprendre a fer-ho en una altra llengua? Conèixer nous amics francesos aquest estiu a la platja? Cantar cançons franceses de moda? Vols fer un intercanvi a França en 3 º ESO? Aconseguir un títol reconegut oficialment A2 EOI ? Conèixer, cuinar i tastar la cuina francesa (Les Crêpes, …) ? Aprendre jugant (Kahoot, Just dance, Escape room, fer teatre…)?
La impartició del francès com a segona llengua estrangera tindrà un enfocament pràctic, comunicatiu i participatiu.
Aquest enfocament comunicatiu significa que la gramàtica no és un objectiu, si no una ferramenta per a la comunicació.
Els continguts i les competències treballades ajudaran a l’alumnat a desemboldre’t en situacions habituals en els àmbits personal, públic, educatiu i ocupacional en aquesta llengua.
Per aconseguir tot açò estudiarem aquests 4 blocs:
- Comprensió de textos escrits
- Comprensió oral
- Expressió escrita
- Expressió oral
Aquestes habilitats lingüístiques es treballaran des de un nivell elemental per a principiant (nivell A1 europeu) fins a aconseguir el màxim possible.
Doncs si vols fer i aconseguir tot això i a més aprendre passant-ho bé, apunta’t a l’assignatura de FRANCÈS.
Italià II
Vols cantar les cançons de Marco Mengoni o les de Laura Pausini? I comunicar-te amb nous amics italians aquest estiu a la platja? Conéixer i tastar la cuina italiana? Vols conéixer Itàlia quan estigues a 4t ESO? I anar-te’n d’ERASMUS sense problemes? Doncs si vols fer tot això i a més dependre passant-ho bé, apunta’t a l’assignatura d’ITALIÀ.
Per aconseguir tot açò estudiarem aquestos quatre blocs:
1- Comprensió de textos orals i escrits
2- Producció de textos orals
3- Comprensió de textos escrits
4- Producció de textos escrits
I en treballar de forma integrada les competències d’aquestos blocs, amb l’adquisició de les estratègies d’aprenentatge que els són pròpies, l’alumnat desenvoluparà la competència d’aprendre a aprendre, la qual cosa reforça l’estudi de la resta d’assignatures.
Treball Experimental en Física i Química
La ciència és uns dels pilars fonamentals de la societat actual. Una societat globalitzada en la qual el treball en equip cada vegada cobra major importància.
En aquesta optativa la ciència i el treball en equip van de la mà.
El nostre objectiu és que l’alumnat mitjançant el mètode científic es familiaritze amb l’instrumental del laboratori, realitze una sèrie de pràctiques i informes al laboratori que els permeta reforçar i afiançar de forma experimental el que estan treballant en eixe moment en la classe teòrica.
Aquesta optativa no sols està dirigida a l’alumnat matriculat en l’assignatura de Química de 2n Batxiller ja què els servirà de base per a poder afrontar els posteriors estudis universitaris on en una gran part d’ells la Química està present.
Matemàtiques generals
L’ assignatura optativa de “Matemàtiques generals “ té com objectiu aprofundir en les matemàtiques de 2n batxiller, tenint en compte les proves de la Pau.
L’optativa “Matemàtiques generals “ va dirigida a TOT l’alumnat de segon de batxiller que curse matemàtiques.
Aquesta assignatura vol facilitar a l’alumnat la possibilitat de poder presentar-se a les dues matemàtiques en la prova selectiva, a més, de reforçar els continguts que s’estiguen cursant en les respectives matemàtiques, tan siguen les científiques com les socials.
L’assignatura serà pràctica, es treballarà exclusivament a classe i es practicarà tan de la forma tradicional com amb programes matemàtics que ens ajuden a comprendre millor els conceptes que s’estiguen estudiant en el curs de matemàtiques de segon de batxillerat. També es perfeccionarà el bon ús de la calculadora en totes les activitats.
La seua avaluació serà continua, qualificant les tasques fetes a classe.