Informació currículum i optatives de 1r ESO

Currículum

Currículum

Currículum 1r ESO

 

Caràcter Matèria Assignació horària
(30 sessions)
Obligatòries Valencià: Llengua i Literatura 3
Llengua Castellana i Literatura 3
Primera Llengua Estrangera 4
Geografia i Història 3
Educació Física 2
Matemàtiques 4
Biologia i Geologia 3
Música 2
Tecnologia i Digitalització 2
Projectes Interdisciplinaris 2
Religió / Atenció Educativa 1
Tutoria 1
Optativa 2

Atenció Educativa / Religió

Religió

INTRODUCCIÓ:

En una societat cada dia més secularitzada, cal tenir clar que la classe de Religióno és una oferta catequètica per als creients. El professor i professora de Religió volen acompanyar els adolescents en el seu període de recerca i desig de trobar respostes .. saber viure el moment present i reconèixer com a persona amb una dimensió espiritual, que va més enllà del fet religiós. És descobrir allò que els motiva per viure i donar sentit a la seva vida .El professorat d’aquesta àrea desitja ajudar-los a descobrir el millor de si mateixos per posar-lo al servei de la societat en què viuen.

La metodologia és basa en el treball individual i col·lectiu amb material audiovisual, cine, textos….

CONTINGUT:

BLOC 1.- El sentit religiós de l’home:Mites i diferents religions.

BLOC 2.- Déu intervé en la història: Personatges del AT.

BLOC 3.- Jesucrist, compliment de la història de la Salvació: Vida de Jesucrist; Evangelis…

BLOC 4.- Permanència de Jesucrist en la història: Els sagraments, signes per la nostra vida;Comunitat Parroquial…

Optatives

Informàtica (TRDR)

OPTATIVA D’INFORMÀTICA (TRDR)

Què aprendràs en aquest curs

  • Relacions Digitals Responsables: Aprén a utilitzar correctament les xarxes socials.
  • Identitat digital: Aprén a emprar correctament el correu i les eines que ens proporciona la identitat digital oferida per Conselleria.
  • Controla el teu sistema operatiu: Aprén a utilitzar i configurar el teu ordinador per a personalitzar-te’l i mantindre’l funcionant ràpid i sense problemes.

  • Processador de text: Aprén a millorar els teus treballs utilitzant l’edició de textos amb un processador de text. Canvia el tipus de lletra, mida i color, fica imatges i taules. Adquiriràs coneixements que et serviran per a tots els treballs que faces amb l’ordinador.

  • Internet: Aprén a utilitzar diferents ferramentes web (descàrrega de música, vídeo i programes) i a optimitzar el temps per cercar informació a la web de manera ràpida i fàcil.

  • Retoc fotogràfic: Retoca les teues fotografies i aprèn a fer muntatges amb elles.

  • Programació de videojocs i animacions amb CODE: entra en el món de la programació mitjançant la creació d’animacions i jocs amb CODE.


Com es treballa:

  • De forma totalment pràctica.

  • Cada alumne té un ordinador per a treballar.

  • El contingut de l’assignatura prové del material elaborat pel professorat.

  • S’utilitza programari lliure.


Coneixements previs: cap


Francés (Segona Llengua Extrangera)

T’agrada comunicar-te? Vols aprendre a fer-ho en una altra llengua? Conèixer nous amics francesos aquest estiu a la platja? Cantar cançons franceses de moda? Vols fer un intercanvi a França en 3 º ESO? Aconseguir un títol reconegut oficialment A2 EOI ? Conèixer, cuinar i tastar la cuina francesa (Les Crêpes, …) ? Aprendre jugant (Kahoot, Just dance, Escape room, fer teatre…)?

 

La impartició del francès com a segona llengua estrangera tindrà un enfocament pràctic, comunicatiu i participatiu.

Aquest enfocament comunicatiu significa que la gramàtica no és un objectiu, si no una ferramenta per a la comunicació.

Els continguts i les competències treballades ajudaran a l’alumnat a desemboldre’t en situacions habituals en els àmbits personal, públic, educatiu i ocupacional en aquesta llengua.

Per aconseguir tot açò estudiarem aquests 4 blocs:

  • Comprensió de textos escrits
  • Comprensió oral
  • Expressió escrita
  • Expressió oral

Aquestes habilitats lingüístiques es treballaran des de un nivell elemental per a principiant (nivell A1 europeu) fins a aconseguir el màxim possible.

Doncs si vols fer i aconseguir tot això i a més aprendre passant-ho bé, apunta’t a l’assignatura de FRANCÈS.

Italià (Segona Llengua Extrangera)

Vols cantar les cançons de Marco Mengoni o les de Laura Pausini? I comunicar­-te amb nous amics italians aquest estiu a la platja? Conéixer i tastar la cuina italiana? Vols conéixer Itàlia quan estigues a 4t ESO? I anar-te’n d’ERASMUS sense problemes? Doncs si vols fer tot això i a més dependre passant-ho bé, apunta’t a l’assignatura d’ITALIÀ.

Per aconseguir tot açò estudiarem aquestos quatre blocs:

1- Comprensió de textos orals i escrits.

2- Producció de textos orals.

3- Comprensió de textos escrits.

4- Producció de textos escrits.

I en treballar de forma integrada les competències d’aquestos blocs, amb l’adquisició de les estratègies d’aprenentatge que els són pròpies, l’alumnat desenvoluparà la competència d’aprendre a aprendre, la qual cosa reforça l’estudi de la resta d’assignatures.

Alemany (Segona Llengua Extrangera)

 

T’agrada comunicar-te? Vols aprendre a fer-ho en una altra llengua?

La impartició de l’alemany com a segona llengua estrangera tindrà un enfocament pràctic, comunicatiu i participatiu.
Aquest enfocament comunicatiu  significa que la gramàtica no és un objectiu,  si no una ferramenta  per a la comunicació.
Els continguts i les competències treballades ajudaran l’alumnat a desimboldre’s en les situacions més habituals en els àmbits personal, públic, educatiu i ocupacional en aquesta llengua
Aquestos continguts, criteris i competències estaran organitzats en quatre grans blocs lingüístics:

    Bloc 1: Comprensió de textos orals
    Bloc 2: Producció de textos orals: expressió i interacció
    Bloc 3: Comprensió de textos escrits
    Bloc 4: Producció de textos escrits: expressió i interacció

Totes aquestes habilitats lingüístiques es treballaran des d’un nivell elemental per a principiant (nivell A1 europeu)

Laboratori de Creació Audiovisual

Es pretén formar els alumnes en l’alfabetització visual i audiovisual des de l´inici de l’etapa d’Educació Secundària, i en el desenvolupament de destreses expressives i comunicatives que faciliten la presentació de projectes, tant de la matèria com de la resta d’assignatures. D’altra banda, es treballaran els fonaments del llenguatge del disseny i la seua aplicació en els diferents camps.


Unitats didàctiques:

PERCEPCIÓ VISUAL I LECTURA D’IMATGES. Efectes visuals. Il.lusions òptiques.

LLENGUATGE AUDIOVISUAL. Formats audiovisuals. Guió tècnic. Guió gràfic: STORYBOARD.

FOTOGRAFIA ANALÓGICA I DIGITAL: composició, tècnica, estil, temàtica i valor expressiu. Gèneres fotogràfics: retrat, paisatge i bodegó.  Realització de collages o fotomuntatges. Camps d’aplicació de la fotografia: publicitat, moda, disseny gràfic, disseny industrial. Tècniques i tractament digital de la imatge.

IMATGE EN MOVIMENT. Curtmetratge animat. Utilització de programes informàtics senzills i apps per a la creació de curts animats de dibuixos: FLIPACLIP , curts animats d’imatges :STOP MOTION STUDIO, etc.

PUBLICITAT. Teaser i video promocional.

Laboratori d’Arts Escèniques

 

T’agrada el teatre i el cinema?

Somnies amb ser el o la protagonista d’un musical?

Vols rodar un anunci publicitari o prefereixes un videoclip?

Eres un gran monologista?

En l’assignatura d’Arts Escèniques seràs l’autèntic protagonista perquè seràs tu qui durà a la pràctica els jocs de creativitat corporal i de la veu, les improvisacions dramàtiques i coreogràfiques, el procés de posada en escena i de creació de vestuari, maquillatge i decorats.

En companyia dels teus companys i companyes, progressaràs en les teues capacitats expressives, en la teua creativitat i en la teua sensibilització artística i esperit crític i aniràs descobrint com l’art dramàtic i la dansa engloben i serveixen de vehicle a altres expressions artístiques com la música, la pintura, la literatura, el cinema…

Els objectius de l’assignatura són:

a. Adquirir un coneixement bàsic de les arts escèniques.

b. Promoure el treball en grup mitjançant activitats d’expressivitat i comunicació.

c. Participar de forma activa en el disseny, realització i representació de tot tipus d’espectacles escènics, asumint diferents rols i responsabilitats.

 

On pots trobar més informació? Pregunta al teu professor de música



Educació Mediambiental (T.A.)

 

DEPARTAMENT DE BIOLOGIA I GEOLOGIA.

OPTATIVA D’EDUCACIÓ MEDIAMBIENTAL PER A 1r. ESO.

El departament de Biologia i Geologia vol presentar l’optativa de 1r. d’ESO d’Educació Mediambiental o Educació per al coneixement del medi per al curs 2019-2020.

El departament considera que amb aquesta assignatura es prenga consciència de la gran problemàtica mediambiental que avui en dia afecta al nostre planeta que cal preservar no sols per a nosaltres sinó també per a les generacions següents.

L’assignatura serà preferentment de caràcter pràctic i no s’utilitzarà cap llibre de text per part dels alumnes. L’objectiu es que els alumnes prenguen consciència d’aquesta problemàtica ambiental i que tots i cada un de nosaltres podem aportar el nostre granet d’arena (reciclar, reutilitzar i reduir) per a que el
nostre planeta perdure en bon estat mediambiental durant molt de temps i que no desapareguen les espècies d’essers vius que en ell habiten.

Com aquesta matèria té com a objectiu primordial la integració de l’alumnat en el seu entorn, es produeix una íntima relació entre el fet educatiu i el medi valencià . Cal «pensar globalment i actuar localment»; i per això, després d’aproximar-nos a la comprensió del problema universal, per al nostre alumnat cap actuació no pot ser més propera que aquella que té com a marc el seu entorn local dins de l’àmbit valencià.


BLOCS TEMÀTICS

L’optativa d’Educació Mediambiental està estructurada en tres gran blocs de continguts :

1r bloc: El medi natural

1.1. La vida al planeta Terra
1.2.La biosfera. Principals ecosistemes.
1.3. El medi natural valencià

Projecte: Hort i viver escolar

2n bloc: La incidència humana en el medi

2.1. Grans problemes ambientals (I)
El canvi climàtic i l’efecte hivernacle
La destrucció de la capa d’ozó
2.2. Grans problemes ambientals (II)
La explotació dels recursos naturals
La perdua de biodiversitat
L’avanç de la desertització
El problema del fem
2.3. Anàlisi dels problemes mediambientasl de la C.V.

Projecte: Reduir, reutilitzar , reciclar

3r bloc: La salut ambiental

3.1. Salut i ecologia
El concepte de salut
3.2. Els microambients pròxims
L’entorn local
L’habitatge familiar
El centre d’estudis

Finances i Consum Responsable

PER A ENTENDRE EL MON QUE T’ENVOLTA. MAI UNA ASSIGNATURA ET SERÀ TAN ÚTIL PER A LA VIDA REAL.

“L’ECONOMIA ÉS LA BASE DE TOT EL QUE ENS ENVOLTA, EL CIMENTS DE LA NOSTRA SOCIETAT”

PER QUÈ MATRICULAR-TE?

– Enfocament multicompetencial de la matèria.

– Classes pràctiques i aplicades a la realitat quotidiana.

– Aplicarem jocs per a poder entendre millor.

– Desenvolupament d’un projecte d’emprenedoria. (Triar el servei que volem muntar, documentació administrativa i fiscal, pressupostos, factures, rebuts, currículum, marqueting, contractes, nòmines, conveni col·lectiu, bancs, targetes)

APRENDRÀS:

A ENTENDRE L’ECONOMIA: Necessites tenir uns coneixements bàsics econòmics per a entendre la realitat que t’envolta i observar cóm t’afecten directament fenòmens com la inflació, l’atur, el creixement, el dèficit públic, la globalització… i així comprendre per exemple: cóm funciona el mercat de treball, cóm es distribueix la renda o cóm evolucionen els preus.

A TINDRE LA TEUA PRÒPIA INTERPRETACIÓ DEL MÓN QUE T’ENVOLTA: Entendre cóm funciona l’economia t’ajudarà a tenir la teua pròpia visió del món, ser lliure, ser crític, conèixer els teus drets i obligacions, a saber quan et menteixen o maquillen la veritat.

A TRANSFORMAR EL TEU ENTORN: A través d’un projecte d’emprenedoria col·laborativa on desenvolupar un servei a la vostra comunitat. Indagant les necessitats del teu voltant i buscant solucions i noves oportunitats. En definitiva, participant en el desenvolupament i progrés del teu entorn més pròxim.

SABERS (Continguts):

Bloc 1: Variables macroeconòmiques bàsiques. Un primer bloc introductori respecte a conceptes econòmics bàsics i les principals ferramentes per a emprendre des de la prespectiva social i sostenible.

Bloc 2: Agents econòmics, Famílies, empreses i sector públic. S’analitzaran els diferents agents econòmics que formen la societat actual, així com les decisions que aquests agents realitzen i els efectes de les mateixes.

Bloc 3: Variables econòmiques que fan comprendre els reptes i problemes de la societat actual. La connexió entre l’activitat de l’Estat i la necessitat de finançament públic per al compliment del seus objectius, així cóm les principals figures tributaries, visió de la funció social i el paper distributiu dels impostos en la societat.

Bloc 4: La nova Economia. S’aborden les tendències econòmiques més rellevants associades a l’Economia circular, els Objectius de Desenvolupament Sostenible i l’Economia del Bé Comú que serveix per a poder dissenyar un projecte de col·laboració amb un servei a la comunitat en el que l’alumnat s’implique amb el seu entorn més pròxim.

Iniciació a la Robòtica (T.A.)

La robòtica és la ciència i la tecnologia dels robots. Una branca de l’enginyeria de gran interés en el present.

En aquest curs es pretén adquirir els coneixements bàsics de robòtica per a, més endavant, poder aprofundir-ne.

Treballareu al principi amb el programa Scratch per a, una vegada familiatitzats en eixe llenguatge de programació, introduir la placa Arduino.

Al taller de tecnologia construireu senzills artilugis programables que incorporen llums i so.