Currículum
Currículum
1r Batxillerat
Caràcter | Assignatures | Assignació horària (sessions) |
|||
Obligatòries | Filosofía | 3 | |||
Llengua Castellana i Literatura I | 3 | ||||
Llengua Estrangera I | 3 | ||||
Educació Física | 3 | ||||
Valencià: Llengua i Literatura I | 3 | ||||
Tutoria | 1 | ||||
Modalitat | |||||
Ciències | Humanitats | Ciències Socials | General | ||
Matem. I | Llatí I | Matem. Apli. C.Soc. | Matem. Generals | 4 | |
Troncals de modalitat (Triar-ne una de cada bloc) | |||||
Física i Química Tecnologia i Enginyeria I Biologia, Geologia i Cièn. Amb. Dibuix Tècnic I |
Grec I Economia Història del Món Contemporani Literatura Universal |
Grec I Economia Història del Món Contemporani Literatura Universal |
Llatí I Física i Química Tecnologia i Enginyeria I Biologia, Geologia i Cièn. Amb. Dibuix Tècnic I Història del Món Contemporani Literatura Universal |
4 | |
Optatives (triar-ne una) |
Biologia Humana | 4 | |||
Informàtica I (PXSI) | 4 | ||||
Francés I | 4 | ||||
Italià I | 4 | ||||
Psicologia | 4 | ||||
Gestió i Projectes d’emprenidoria | 4 | ||||
Opcional |
Religió | 1 |
Modalitats
Ciències
Troncals | Graus Universitaris |
Matemàtiques I Física i Química Biologia i Geologia |
Graus relacionats amb Ciències i Ciències de la salut |
Matemàtiques I Física i Química Dibuix Tècnic I Tecnologia Industrial I (optativa) |
Graus relacionats amb Enginyeries i Aquitectura |
Ciències Socials
Troncals | Graus Universitaris |
Economia Matemàtiques aplicades a les Ciències Socials |
Graus relacionats amb les ciències Socials i Jurídiques |
Humanitats
Troncals | Graus Universitaris |
Llatí I Grec I |
Graus relacionats amb Filologies i Història |
General
Troncals | Estudis |
Matemàtiques Generals I |
Cicles Formatius de Grau Superior Opossicions (Cossos de seguretat, bombers, administració,..) Ensenyaments de Règim Especial |
Optatives
Informàtica I (PXSI)
Què aprendràs en aquest curs
-
Munta el teu ordinador: Coneix totes les parts internes de l’ordinador, aprèn a canviar les peces i a muntar-les per resoldre els problemes que et puguen sorgir.
-
Administració de sistemes operatius: Aprén a instal·lar i configurar més d’un sistema operatiu utilitzant entorns virtuals. Coneix com solucionar problemes bàsics i fer que funcione més ràpid.
-
Bases de dades: Crea i gestiona una Base de Dades (Utilitzades en el 99% dels programes informàtics i en totes les empreses).
-
Ofimàtica avançada.
-
Produccions digitals: Aprén a realitzar diferents produccions digitals utilitzant ferramentes on-line (prezzi i emaze).
-
Introducció a la programació: Aprén a programar fent aplicacions de manera senzilla. Programació de robots amb PyThon.
-
Creació de continguts multimèdia: Aprén a retocar imatges i a fer muntatges de so i vídeo.
Com es treballa:
-
De forma totalment pràctica.
-
Cada alumne té un ordinador per a treballar.
-
El contingut de l’assignatura prové del material elaborat pel professorat.
-
S’utilitza programari lliure.
Coneixements previs: cap
Italià I
Vols cantar les cançons de Marco Mengoni o les de Laura Pausini? I comunicar-te amb nous amics italians aquest estiu a la platja? Conéixer i tastar la cuina italiana? Vols conéixer Itàlia quan estigues a 4t ESO? I anar-te’n d’ERASMUS sense problemes? Doncs si vols fer tot això i a més dependre passant-ho bé, apunta’t a l’assignatura d’ITALIÀ.
Per aconseguir tot açò estudiarem aquestos quatre blocs:
1- Comprensió de textos orals i escrits
2- Producció de textos orals
3- Comprensió de textos escrits
4- Producció de textos escrits
I en treballar de forma integrada les competències d’aquestos blocs, amb l’adquisició de les estratègies d’aprenentatge que els són pròpies, l’alumnat desenvoluparà la competència d’aprendre a aprendre, la qual cosa reforça l’estudi de la resta d’assignatures.
Francés I
T’agrada comunicar-te? Vols aprendre a fer-ho en una altra llengua? Conèixer nous amics francesos aquest estiu a la platja? Cantar cançons franceses de moda? Vols fer un intercanvi a França en 3 º ESO? Aconseguir un títol reconegut oficialment A2 EOI ? Conèixer, cuinar i tastar la cuina francesa (Les Crêpes, …) ? Aprendre jugant (Kahoot, Just dance, Escape room, fer teatre…)?
La impartició del francès com a segona llengua estrangera tindrà un enfocament pràctic, comunicatiu i participatiu.
Aquest enfocament comunicatiu significa que la gramàtica no és un objectiu, si no una ferramenta per a la comunicació.
Els continguts i les competències treballades ajudaran a l’alumnat a desemboldre’t en situacions habituals en els àmbits personal, públic, educatiu i ocupacional en aquesta llengua.
Per aconseguir tot açò estudiarem aquests 4 blocs:
- Comprensió de textos escrits
- Comprensió oral
- Expressió escrita
- Expressió oral
Aquestes habilitats lingüístiques es treballaran des de un nivell elemental per a principiant (nivell A1 europeu) fins a aconseguir el màxim possible.
Doncs si vols fer i aconseguir tot això i a més aprendre passant-ho bé, apunta’t a l’assignatura de FRANCÈS.
Biologia Humana
Psicologia
La matèria optativa Psicologia ofereix una interpretació científica de l’activitat humana, individual i social, amb l’objectiu que l’alumnat assolisca més rigor i objectivitat en la comprensió del comportament de les persones, així com una actitud crítica que li permeti afrontar les trivialitats i excessos que sovint promouen els mitjans de comunicació sobre les realitats humanes i socials.
El programa consisteix a analitzar i comprendre els nombrosos vessants de la conducta humana –pròpia i aliena–, les relacions interpersonals i les diferències individuals i culturals. Per això s’estudia l’ésser humà com el resultat d’una evolució biològica, d’un conjunt d’interaccions socials i culturals: som el resultat d’herència biològica i medi social.
PER QUÈ CAL TRIAR AQUESTA OPTATIVA?
Perquè l’alumne assolisca els coneixements cientifics necessaris per comprendre i explicar el comportament humà amb les destreses pertinents per promoure i millorar la salut psiquica i la qualitat de vida a nivell individual i social.
Perquè la temàtica de l’assignatura té aplicació en moltes altres del batxillerat, així com en diferents disciplines i carrreres on el seu estudi es fa necessari.
Perquè a la nostra societat, es fa imprescindible la informació psicològica per poder conviure en un món més capacitat per combatre els obstacles que se li puguen presentar.
CONTINGUTS
UD 1 La psicologia com a ciència UD 2 L’ésser humà com a producte de l’evolució UD 3 Fonaments biològics de la conducta UD 4 Sensació, percepció i atenció. Treball de Neuromàrqueting. Psicologia i publicitat UD 5 Estats de consciència i drogues UD 6 L’aprenentage UD 7 La memòria humana UD 8 El pensament UD 13 Motivació i emoció UD 14 La personalitat UD 15Trastorns emocionals i de la conducta. Teràpies psicològiques UD 16 Pensament i conducta social
RECURSOS I MATERIALS
-Fotocòpies
-Web amb materials d’aprofundiment.
-Presentacions en Powerpoints.
-Pel·lícules
Gestió i Projectes d’emprenidoria
Objectiu: Aportar de forma pràctica una visió global del món de l’empresa per a tot l’alumnat que tinguen curiositat pel món econòmic-empresarial.
És interessant: per a tot l’alumnat per a afrontar qualsevol iniciativa en el seu futur personal i professional. En la majoria dels treballs fi de grau (TFG), contenen un apartat relacionat amb l’emprenedoria i posada en marxa d’un projecte, per tant els serà de gran utilitat.
Contingut:
1. INNOVACIÓ I IDEA DE NEGOCI: EL PROCÉS EMPRENEDOR.
2. DECISIONS PER A INICIAR EL PROJECTE EMPRENEDOR. TRÀMITS I DOCUMENTACIÓ.
3. ORGANITZACIÓ INTERNA DE L’EMPRESA: ÀREES D’APROVISIONAMENT I PRODUCCIÓ, ÀREA DE RECURSOS HUMANS, ÀREA COMERCIAL, ÀREA FISCAL I COMPTABLE I ÀREA D’INVERSIÓ I FINANÇAMENT.
4. L’IMPACTE SOCIAL I MEDIAMBIENTAL DE L’EMPRESA.
5. EXPOSICIÓ DEL PROJECTE EMPRESARIAL.