Currículum
Currículum
Currículum 1r ESO
| Caràcter | Matèria | Assignació horària (30 sessions) |
| Obligatòries | Valencià: Llengua i Literatura | 3 |
| Llengua Castellana i Literatura | 3 | |
| Primera Llengua Estrangera | 4 | |
| Geografia i Història | 3 | |
| Educació Física | 2 | |
| Matemàtiques | 4 | |
| Biologia i Geologia | 3 | |
| Música | 2 | |
| Tecnologia i Digitalització | 2 | |
| Projectes Interdisciplinaris | 2 | |
| Religió / Atenció Educativa | 1 | |
| Tutoria | 1 | |
| Optativa | 2 | |
Atenció Educativa / Religió
Religió
INTRODUCCIÓ:
En una societat cada dia més secularitzada, cal tenir clar que la classe de Religióno és una oferta catequètica per als creients. El professor i professora de Religió volen acompanyar els adolescents en el seu període de recerca i desig de trobar respostes .. saber viure el moment present i reconèixer com a persona amb una dimensió espiritual, que va més enllà del fet religiós. És descobrir allò que els motiva per viure i donar sentit a la seva vida .El professorat d’aquesta àrea desitja ajudar-los a descobrir el millor de si mateixos per posar-lo al servei de la societat en què viuen.
La metodologia és basa en el treball individual i col·lectiu amb material audiovisual, cine, textos….
CONTINGUT:
BLOC 1.- El sentit religiós de l’home:Mites i diferents religions.
BLOC 2.- Déu intervé en la història: Personatges del AT.
BLOC 3.- Jesucrist, compliment de la història de la Salvació: Vida de Jesucrist; Evangelis…
BLOC 4.- Permanència de Jesucrist en la història: Els sagraments, signes per la nostra vida;Comunitat Parroquial…
Optatives
Informàtica (TRDR)
OPTATIVA D’INFORMÀTICA (TRDR)
Què aprendràs en aquest curs
• Identitat digital: Aprén a emprar correctament el correu i les eines que ens proporciona la identitat digital oferida per Conselleria.
• Programació de videojocs i animacions amb CODE: entra en el món de la programació mitjançant la creació d’animacions i jocs amb CODE.
• Relacions Digitals Responsables: Aprén a utilitzar correctament les xarxes socials.
• Controla el teu sistema operatiu: Aprén a utilitzar i configurar el teu ordinador per a personalitzar-te’l i mantindre’l funcionant ràpid i sense problemes.
• Processador de text: Aprén a millorar els teus treballs utilitzant l’edició de textos amb un processador de text. Canvia el tipus de lletra, mida i color, fica imatges i taules. Adquiriràs coneixements que et serviran per a tots els treballs que faces amb l’ordinador.
• Canva: aprendràs a crear infografies, cartells, … amb aquesta potent ferramenta online
• Internet: Aprén a utilitzar diferents ferramentes web (descàrrega de música, vídeo i programes) i a optimitzar el temps per cercar informació a la web de manera ràpida i fàcil.
Com es treballa?
• De forma totalment pràctica.
• Cada alumne té un ordinador per a treballar.
• El contingut de l’assignatura prové del material elaborat pel professorat.
• S’utilitza programari lliure.
Coneixements previs: cap
Francés (Segona Llengua Extrangera)
T’agrada comunicar-te? Vols aprendre a fer-ho en una altra llengua? Conèixer nous amics francesos aquest estiu a la platja? Cantar cançons franceses de moda? Vols fer un intercanvi a França en 3 º ESO? Aconseguir un títol reconegut oficialment A2 EOI ? Conèixer, cuinar i tastar la cuina francesa (Les Crêpes, …) ? Aprendre jugant (Kahoot, Just dance, Escape room, fer teatre…)?
La impartició del francès com a segona llengua estrangera tindrà un enfocament pràctic, comunicatiu i participatiu.
Aquest enfocament comunicatiu significa que la gramàtica no és un objectiu, si no una ferramenta per a la comunicació.
Els continguts i les competències treballades ajudaran a l’alumnat a desemboldre’t en situacions habituals en els àmbits personal, públic, educatiu i ocupacional en aquesta llengua.
Per aconseguir tot açò estudiarem aquests 4 blocs:
- Comprensió de textos escrits
- Comprensió oral
- Expressió escrita
- Expressió oral
Aquestes habilitats lingüístiques es treballaran des de un nivell elemental per a principiant (nivell A1 europeu) fins a aconseguir el màxim possible.
Doncs si vols fer i aconseguir tot això i a més aprendre passant-ho bé, apunta’t a l’assignatura de FRANCÈS.
Italià (Segona Llengua Extrangera)
Vols cantar les cançons de Marco Mengoni o les de Laura Pausini? I comunicar-te amb nous amics italians aquest estiu a la platja? Conéixer i tastar la cuina italiana? Vols conéixer Itàlia quan estigues a 4t ESO? I anar-te’n d’ERASMUS sense problemes? Doncs si vols fer tot això i a més dependre passant-ho bé, apunta’t a l’assignatura d’ITALIÀ.
Per aconseguir tot açò estudiarem aquestos quatre blocs:
1- Comprensió de textos orals i escrits.
2- Producció de textos orals.
3- Comprensió de textos escrits.
4- Producció de textos escrits.
I en treballar de forma integrada les competències d’aquestos blocs, amb l’adquisició de les estratègies d’aprenentatge que els són pròpies, l’alumnat desenvoluparà la competència d’aprendre a aprendre, la qual cosa reforça l’estudi de la resta d’assignatures.
Alemany (Segona Llengua Extrangera)
T’agrada comunicar-te? Vols aprendre a fer-ho en una altra llengua?
La impartició de l’alemany com a segona llengua estrangera tindrà un enfocament pràctic, comunicatiu i participatiu.
Aquest enfocament comunicatiu significa que la gramàtica no és un objectiu, si no una ferramenta per a la comunicació.
Els continguts i les competències treballades ajudaran l’alumnat a desimboldre’s en les situacions més habituals en els àmbits personal, públic, educatiu i ocupacional en aquesta llengua
Aquestos continguts, criteris i competències estaran organitzats en quatre grans blocs lingüístics:
Bloc 1: Comprensió de textos orals
Bloc 2: Producció de textos orals: expressió i interacció
Bloc 3: Comprensió de textos escrits
Bloc 4: Producció de textos escrits: expressió i interacció
Totes aquestes habilitats lingüístiques es treballaran des d’un nivell elemental per a principiant (nivell A1 europeu)
Laboratori de Creació Audiovisual
Es pretén formar els alumnes en l’alfabetització visual i audiovisual des de l´inici de l’etapa d’Educació Secundària, i en el desenvolupament de destreses expressives i comunicatives que faciliten la presentació de projectes, tant de la matèria com de la resta d’assignatures. D’altra banda, es treballaran els fonaments del llenguatge del disseny i la seua aplicació en els diferents camps.
Unitats didàctiques:
PERCEPCIÓ VISUAL I LECTURA D’IMATGES. Efectes visuals. Il.lusions òptiques.
LLENGUATGE AUDIOVISUAL. Formats audiovisuals. Guió tècnic. Guió gràfic: STORYBOARD.
FOTOGRAFIA ANALÓGICA I DIGITAL: composició, tècnica, estil, temàtica i valor expressiu. Gèneres fotogràfics: retrat, paisatge i bodegó. Realització de collages o fotomuntatges. Camps d’aplicació de la fotografia: publicitat, moda, disseny gràfic, disseny industrial. Tècniques i tractament digital de la imatge.
IMATGE EN MOVIMENT. Curtmetratge animat. Utilització de programes informàtics senzills i apps per a la creació de curts animats de dibuixos: FLIPACLIP , curts animats d’imatges :STOP MOTION STUDIO, etc.
PUBLICITAT. Teaser i video promocional.
Laboratori d’Arts Escèniques
T’agrada el teatre i el cinema?
Somnies amb ser el o la protagonista d’un musical?
Vols rodar un anunci publicitari o prefereixes un videoclip?
Eres un gran monologista?
En l’assignatura d’Arts Escèniques seràs l’autèntic protagonista perquè seràs tu qui durà a la pràctica els jocs de creativitat corporal i de la veu, les improvisacions dramàtiques i coreogràfiques, el procés de posada en escena i de creació de vestuari, maquillatge i decorats.
En companyia dels teus companys i companyes, progressaràs en les teues capacitats expressives, en la teua creativitat i en la teua sensibilització artística i esperit crític i aniràs descobrint com l’art dramàtic i la dansa engloben i serveixen de vehicle a altres expressions artístiques com la música, la pintura, la literatura, el cinema…
Els objectius de l’assignatura són:
a. Adquirir un coneixement bàsic de les arts escèniques.
b. Promoure el treball en grup mitjançant activitats d’expressivitat i comunicació.
c. Participar de forma activa en el disseny, realització i representació de tot tipus d’espectacles escènics, asumint diferents rols i responsabilitats.
On pots trobar més informació? Pregunta al teu professor de música
Educació Mediambiental (T.A.)
T’AGRADA LA NATURA?
T’INTERESSA EL MEDI AMBIENT?
T’AGRADARIA SABER MÉS SOBRE L’ENTORN DEL LLOC ON VIUS? CULTIUS, ACTIVITATS RELACIONADES AMB LA NATURA, ZONES RURALS DELS POBLES, …
VOLS ENTENDRE COM FUNCIONA LA NATURA I COM PODEM CUIDAR-LA AMB ACCIONS QUOTIDIANES?
T’AGRADARIA PARTICIPAR ACTIVAMENT EN EL PROJECTE DE CENTRE ECO-ESCOLES I ENCAPÇALAR LES ACTIVITATS (DINS I FORA DEL CENTRE) QUE FEM?
EL DEPARTAMENT DE BIOLOGIA I GEOLOGIA VOL PROPOSAR-TE UNA ASSIGNATURA PRÀCTICA I DINÀMICA ON FAREM ACTIVITATS A L’AIRE LLIURE, PROJECTES DE RECICLATGE DE RESIDUS, EIXIDES PER LA ZONA I MOLTES MÉS ACTIVITATS RELACIONADES AMB L’ECOLOGIA I EL MEDI AMBIENT
En cursar l’optativa de Medi ambient:
· Cultivaràs diferents plantes aromàtiques i verdures a l’hort escolar
· Coneixeràs la flora i la fauna de la zona
· Realitzarem eixides per conèixer la comarca i diferents ecosistemes
· Realitzaràs pràctiques senzilles al laboratori
· Treballaràs amb material reciclat
· Donarem una segona oportunitat a material en bon estat i reciclat
· i …moltes activitats més relacionades amb biologia i geologia
Finances i Consum Responsable
SI ET MATRICULES EN AQUESTA OPTATIVA, PODEM AJUDAR-TE A RESPONDRE A AQUESTES PREGUNTES:
– VOLS APRENDRE A ELABORAR UN PRESSUPOST FAMILIAR?
– VOLS DESCOBRIR QUÈ ÉS EL DEUTE I L’ESTALVI?
– SAPS QUÈ ÉS EL CONSUM RESPONSABLE I COM PRACTICAR-LO?
– CONEIXES ELS TEUS DRETS I OBLIGACIONS COM A CONSUMIDOR?
– VOLS PROTEGIR-TE DELS FRAUS I DELS PERILLS DE LES CASES D’APOSTES, TAMBÉ D’INTERNET?
– REFLEXIONA RESPECTE A LES COMPRES COMPULSIVES I A LA PUBLICITAT ENGANYOSA?
– VOLS SABER QUÈ ÉS L’ECONOMIA CIRCULAR?
Desenvolupament del pensament matemàtic (T.A.)
Aquesta matèria optativa té com a objectiu principal afavorir el desenvolupament del pensament lògic, crític i creatiu a través de les matemàtiques. Es treballarà des d’una perspectiva competencial, tal com estableix la LOMLOE, fomentant la resolució de problemes reals, la capacitat de raonament i la comunicació matemàtica, adaptant els continguts a cada nivell de l’ESO.
Objectius principals:
– Afavorir la comprensió profunda de conceptes matemàtics bàsics.
– Desenvolupar estratègies de resolució de problemes i fomentar la perseverança davant de desafiaments.
– Millorar la capacitat de raonament lògic i abstracte.
– Enfortir la competència matemàtica i la competència d’aprendre a aprendre.
Metodologia:
Continguts orientatius
Avaluació:
Per què triar aquesta optativa?
