INTERCANVI LINGÜÍSTIC I CULTURAL AMB IES BALÀFIA – EIVISSA

Del 18 d’abril fins al 21 d’abril, l’alumnat de 3r ESO ha pogut disfrutar d’un intercanvi amb un altre centre, l’IES Balàfia d’Eivissa. Aquest intercanvi cultural i lingüístic, organitzat pel Departament de Valencià, ha facilitat l’apropament a la cultura i tradicions eivissencs durant quatre dies molt intensos.

Aquesta gran experiència va començar ja amb el ferri, de Dénia cap a Eivissa, amb la visita al pont de comandament del vaixell, per cortesia de Balearia.

L’endemà, a l’IES Balàfia, els mateixos alumnes van presentar l’illa mitjançant un joc, que va finalitzar amb un taller d’estampació de bosses amb motius eivissencs. A continuació, van participar en un taller de ball pagès, que prèviament havien contextualitzat i explicat altres alumnes d’eixe centre. La pausa va consistir en un convit realitzat pels alumnes i professors del cicle Formatiu de Serveis en Restauració de l’IES Balàfia. El matí, el van acabar practicant acrosport de manera conjunta.

Per la vesprada, van visitar el Parc Natural de Ses Salines amb el guiatge d’una experta i acabaren amb jocs a la platja.

Al dia següent, van eixir amb una ruta guiada amb caiac a una cala que només es pot accedir per mar. Alguns i algunes van aprofitar per refrescar-se.

La vesprada la van dedicar a realitzar una gimcana per Dalt Vila, el centre històric de la ciutat d’Eivissa, en la qual tots els grups van haver d’assolir una sèrie de reptes.

L’últim dia, divendres, es va dedicar al medi ambient, amb la visita a una granja ecològica propera, Can Reis, i amb la visita al centre d’interpretació de Des Amunts. En aquest centre es va introduir a la riquesa i diversitat de la fauna i la flora eivissenca així com a les peculiaritats de les seus construccions adaptades al clima i a la història recent.

Per tancar l’intercanvi, els dos centres van dinar tots junts i es van atorgar els diferents reconeixements als equips de la gimcana pel seu esforç, originalitat i dedicació.

Esperem que es puga repetir aquesta experiència tan bonica!