Conferència a càrrec de Josep Panxo

Des del nostre institut hem volgut afegir-nos a la causa de la dignitat dels pobles oprimits i de les persones perseguides. D’aquesta manera i dins de la Commemoració del Dia Internacional contra l’Holocaust (27 de gener), el centre ha organitzat una conferència perquè pensem que estem en l’obligació d’apropar el nostre alumnat al fets històrics que van marcar el segle XX i, inclús, l’actual. A més, aquesta actualitat ens recorda constantment la necessitat de defensar els valors democràtics, no només des d’alguns estaments polítics sinó també des de l’exigència per part de la majoria de la població del respecte d’aquest valors democràtics com són la igualtat, la llibertat, la tolerància i la justícia social .

L’activitat presencial va consistir en una conferència realitzada Josep Panxo, cantant i escriptor de la banda La Raiz , el qual, a partir de les seues experiències i cançons, va analitzar la situació de la memòria democràtica en el nostre país. En el posterior torn de preguntes, l’alumnat va poder preguntar els seus dubtes i assenyalar els seus punts de vista al voltant dels temes tractats . L’alumnat que va participar aquest setmana va ser el de 4t d’ESO i la setmana vinent ho faran els de 1r i 2n de Batxillerat.