LOGO FONS TRANSPARENT OMBRA BLANCA

Presentació

L'IES Joan Coromines està situat al bellmig de Benicarló, al Passeig Marítim, a molt poca distància de la mar i de les parades de l'autobús de Peníscola i Vinaròs.

Encara que va ser el primer institut a Benicarló, el nostre esperit inquiet i innovador fa que comptem amb unes instal·lacions que permeten metodologies pedagògiques sempre a l'avantguarda.

El nostre alumnat pot entrar al centre en dotze anys a primer d'ESO i no abandonar-lo fins als vint, després de cursar batxillerat o formació professional.

Vos convidem a entrar i conéixer tota l'oferta formativa i els trets que ens caracteritzen.

 

Qui som?

Jornades Vicent Estellés

Trets d'identitat

Som un centre no confessional en què respectem totes les creences, tant agnòstiques com atees o religioses. La llengua de relació del nostre centre és el valencià.

El nostre centre observa i promou els valors democràtics següents:

  • Respecte i estima per la dignitat humana 

  • Llibertat d'expressió 

  • Justícia 

  • Tolerància 

  • Participació activa en la vida acadèmica i social 

  • No discriminació per raons d'ètnia, sexe, aspecte o nivell d'aprenentatge 

  • Respecte i estima per l'entorn més pròxim (espais del Centre i espais externs on es desenvolupen activitats del mateix extraescolars: ciutat, platges, entorn natural)

Aula A15. Informàtica

Criteris pedagògics

  • El professorat utilitzarà una metodologia activa en què l'alumnat siga el protagonista i puga rebre una atenció individualitzada. 

  • Capacitar l'alumnat perquè desenvolupe una visió crítica de la societat mitjançant el debat de temes com la manipulació de la informació, les modes, el consum, etc. 

  • Orientar l'alumnat professionalment des de les sessions de tutoria minimitzant la pressió de la competitivitat que sembla el valor principal de la societat actual. 

  • Integrar tot l'alumnat tant estrangers com amb qualsevol problema d'aprenentatge o discapacitació, mitjançant l'ús responsable i organitzat dels professors de reforç. 

  • Promoure en l'alumnat el respecte i la tolerància envers els companys, professors i altre personal del Centre. Seran sancionades les accions agressives contra la integritat física o mental dels altres. 

  • Fer seguiments de proximitat de tots els problemes disciplinaris o d'aprenentatge en reunions periòdiques dels equips docents dels grups implicats. 

  • Fomentar l'ús d'un llenguatge no sexista i el gust per una expressió clara i precisa. 

 

Innovació educativa

Aprenentatge Basat en Projectes · ABP

  • A través d'aquest mètode de treball globalitzador al Coromines es pretén tornar el protagonisme a l'alumnat, fent-lo responsable del seu propi aprenentatge.
  • Treballant en projectes els membres de l'alumnat aprenen a pensar per ells i elles mateixes, a investigar i a aprendre dels seus errors i dels seus encerts.

Treball per àmbits

  • L’àmbit, com a unitat curricular, es defineix com un mitjà que permet integrar els aprenentatges bàsics de diverses matèries i impartir-los de manera globalitzada i integradora, amb la qual cosa es fomenta el desenvolupament integral de l’alumnat.
  • Aquesta organització curricular permet diverses possibilitats d'agrupació de diferents matèries en àmbits, amb dues o més matèries a cadascun d’ells, i la possibilitat de desenvolupar-los en règim de codocència, amb la participació simultània de més d’un professor o d’una professora en la mateixa aula.

Integració de les TIC al centre

Justificació. Societat de la informació.

  • Donar resposta al vertiginós avanç científic en el marc socioeconòmic actual i l'ús generalitzat de les potents tecnologies de la informació i comunicació (TIC). 

  • Tenir en compte els seus efectes en el món educatiu i, posteriorment, laboral, on creix la importància de l'educació a través dels mitjans de comunicació i del ciberespai.

  • Oferir la formació que exigeix avui dia i aprofitar els avantatges que aporten els nous recursos tecnològics 

  • Aplicar metodologies d'ensenyament/aprenentatge, que amb el suport de les TIC evolucionen cap a una nova pedagogia centrada en l'activitat creativa/crítica/aplicativa de l'estudiant. 

  • Ensenyar a l'alumnat a llegir, escriure, informar-se i construir els seus coneixements amb suport de les TIC (alfabetització digital) 

Raons per a la integració de les TIC

  • La necessitat de proporcionar una alfabetització digital a l'alumnat 

  • Aprofitar els avantatges que aporten les TIC a professorat i estudiants a l'hora de processar informació 

  • Aprofitar la seua potencialitat didàctica. Les TIC resulten imprescindibles per poder aplicar les noves metodologies d'ensenyament centrades en l'aprenentatge autònom i col·laboratiu i la gestió del coneixement. 

Àmbits

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies