El nostre grup composat per 30 alumnes i dos docents, Mayte Mendoza i Silvia García, arriba l´11 de març de 2024 a l’alberg juvenil de Benicàssim.  

Hem treballat el nostre projecte d’investigació i innovació educativa. Tema fonamental: Sostenibilitat Ambiental. Durant estos dies l’alumnat ha participat en la realització de diferents activitats, amb la finalitat d’aconseguir els següents objectius: 

  1. Conscienciar i mobilitzar a l’alumnat per a mantindre els espais naturals lliures de fem. 
  1. Alertar sobre els impactes en el medi ambient de l’abandó de fem en la natura. 
  1. Generar coneixement científic a través de les diferents activitats i campanyes de sensibilització. 
  1. Analitzar els tipus de residus i classificar-los segons tipologia i origen. 
  1. Conéixer la petjada ecològica a través dels residus que generem. 
  1. Reflexionar sobre els hàbits de consum, l’impacte i proposar hàbits sostenibles.  
  1. Augmentar els coneixements i adquirir, cada vegada, un major compromís en el centre i amb l’entorn natural pròxim a este. 
  1. Inculcar valors de respecte pel medi ambient i que siguen conscients del valor dels espais naturals en el futur.  

En primer lloc, han participat en una campanya mediambiental: “Basuraleza”. Per a poder afrontar aquest problema, el primer pas és conéixer-lo in situ, per a poder conscienciar a l’alumnat de la problemàtica existent. Per això, han arreplegat informació sobre els residus generats per l’ésser humà i que han sigut abandonats en espais naturals, alterant l’equilibri dels ecosistemes. En este cas, han realitzat una recollida i classificació de residus a la platja de Benicàssim.  

Posteriorment, han pogut analitzar la seua tipologia i origen, per a així conéixer les causes i conseqüències que té la basuraleza en qualsevol entorn natural. Finalment, han inclòs les dades obtingudes en una app gratuïta que permet contribuir a la localització i retirada de basuraleza. 

També han realitzat un projecte col·laboratiu sobre la gestió de residus. Activitat basada a conscienciar a l’alumnat sobre la importància de realitzar una bona gestió de residus, generalment produïts per l’activitat humana, tant en l’àmbit domèstic, com en el comercial o industrial, amb la finalitat de reduir els efectes perjudicials en la salut humana i en el medi ambient. 

A més, l’alumnat ha elaborat un mural sobre la petjada de carboni i el consum sostenible, que els ha permés conéixer de primera mà la quantitat de residus produïts en el dia a dia i la relació dels residus amb les emissions de CO₂. Per a això, han arreplegat i analitzat els residus generats a l’hora de l’esmorzar, número i tipologia.  

Posteriorment, han realitzat un mural exposant els residus que han generat durant l’esmorzar sobre el dibuix d’una petjada humana. També han anotat les emissions produïdes en funció dels residus per a fer el càlcul final i han reflectit en el mural el total de quilos de CO2 emesos a través dels residus generats.  

Finalment, es posen en comú les conclusions a les quals s’han arribat en realitzar esta activitat, relacionant-les amb les diferents opcions per a reduir els residus. 

D’altra banda, hi ha temps per gaudir de l’entorn. Hem fet una ruta per la Vía verda.  

https://turismo.benicassim.es/lugar/via-verde/

I també han pogut gaudir de l’esport i el temps lliure per a enfortir la convivència, la unió i potenciar els valors que es treballen amb l’alumnat, com el respecte, la tolerància, la igualtat o la cooperació, etc. 

ENHORABONA AL NOSTRE ALUMNAT PEL SEU TREBALL I LA SEUA PARTICIPACIÓ!!! 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies