L’alumnat de 3r ESO i 4t ESO que cursa les matèries de Biologia i Geologia i Àmbit Científic, acompanyats per les professores del Dpt. de Biologia, han participat en una activitat, que té com a objectius:

1. Conscienciar a l’alumnat sobre la problemàtica del soroll com a factor de contaminació mediambiental.

2. Fomentar comportaments saludables que afavorisquen el civisme acústic i la convivència en societat.

3. Comprendre les diferents situacions que es generen degudes al soroll, així com les conseqüències i les molèsties generades.

4. Conéixer la gestió dels residus i sensibilitzar a l’alumnat de la seua importància.

5. Fomentar la necessitat de reutilitzar els materials.

L’alumnat ha assistit a un centre local de medi ambient urbà i sostenibilitat, primer centre per a la divulgació del respecte al medi ambient dins de la nostra ciutat. Han rebut informació i recomanacions per a viure de forma més sostenible en l’ambient urbà de la nostra ciutat.Per a això, l’alumnat ha participat en un taller: “Mutis”, en el qual han tractat diversos temes com són: el so en l’entorn, les conseqüències de la contaminació acústica, el control de soroll i les mesures preventives. També han realitzat activitats pràctiques, com l’ús de sonòmetres i mesurament de nivell sonor del centre.

En segon lloc, han pogut conéixer com es realitza la gestió dels diferents residus que s’utilitzen en el dia a dia i sensibilitzar a l’alumnat de la importància de la seua realització. Per a això, han visitat una exposició: “El que sobra servix”, per a conscienciar sobre la importància de separar correctament els residus, el seu posterior reciclatge i fomentar actituds per a respectar l’entorn.

Finalment, han participat en un altre taller: “Per un espai més verd”, en el qual han realitzat una visita etnobotànica guiada pels voltants del centre, per a conéixer les espècies autòctones i al·lòctones i fomentar el correcte ús dels espais verds a la ciutat, així com el respecte per la naturalesa.

També han pogut realitzar un taller de plantes: “Fer créixer un desig”, per a conscienciar de la importància de reutilitzar els materials i el respecte cap al medi ambient.