Què és el Centre Digital Col·laboratiu?

El Centre Digital Col·laboratiu (CDC) se sustenta en una sèrie de pilars tecnològics, amb possibilitats d’integració entre si i capaces de suportar centenars de milers d’usuaris a diferents nivells: centre, professorat i alumnat. Entre altres, inclou les següents plataformes:

Platatormes del Centre Digital Col·laboratiu
  • La pàgina web del centre educatiu, PortalEDU (aquesta en la qual us trobeu), desenvolupada sobre l’eina WordPress de programari lliure.
  • La plataforma Web Família, programari propietat de la Generalitat, com a eina de comunicació entre els centres o docents amb les famílies o l’alumnat.
  • La plataforma Aules, entorn virtual d’aprenentatge (EVA) de la Generalitat, desenvolupada sobre l’eina Moodle de programari lliure.
  • El sistema operatiu LliureX, programari lliure, que continuarà sent el preferent per als centres educatius públics de la GVA.
  • La plataforma Office 365 de Microsoft controlada per la GVA, que complementa a les anteriors, i que potencia l’ús de les TIC en els centres educatius, proporcionant comptes de correu electrònic i fomentant el treball col·laboratiu tant a nivell de centre com entre professorat i alumnat.
  • Instal·lació de xarxa Wifi del programa Escoles Connectades

Totes aquestes ferramentes estan interconnectades mitjançant la IDENTITAT DIGITAL de la qual disposen tot l’alumnat (correu @alu.edu.gva.es) i professorat i personal del centre (correu @edu.gva.es), us deixem en aquest enllaç les instruccions per tal de poder consultar-la.

Quins beneficis té ser Centre Digital Col·laboratiu?

Des de un Centre Digital Col·laboratiu (CDC) es pretén:

• Augmentar les capacitats TIC de l’alumnat afavorint l’alfabetització digital des d’edats primerenques.
  • Millorar les destreses del professorat.
  • Fomentar l’ús d’eines col·laboratives.
  • Reforçar la millora de les infraestructures TIC dels centres mitjançant l’ampliació de la banda connexió, el subministrament de dispositius mòbils (tauletes i portàtils) per a la creació d’aules mòbils i la creació d’aules digitals interactives.

El CDC aporta eines digitals per a:

• Millorar la gestió i la coordinació dels centres educatius.
  • Millorar les comunicacions dins i fora del centre.
  • Potenciar el treball col·laboratiu del claustre i dels equips didàctics.
  • Ajudar a gestionar les classes.

Entre els principis del CDC destaquen el màxim respecte i preservació de l’adequada protecció del menor, la Igualtat d’oportunitats, la Inclusió educativa de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, la protecció de dades i la promoció del treball col·laboratiu anteposant-lo a l’individualisme.

Quines són les característiques principals del CDC:
  • Disposar d’un entorn de treball per centre i un altre col·laboratiu únic per a tota la Comunitat Educativa Valenciana.
  • Una única plataforma amb control de dades i ús.
  • Gestió des de la base de dades de la GVA d’identitats i de grups MS Teams.
  • Un correu electrònic com a part de la identitat digital del personal docent, no docent (@edu.gva.es) i de l’alumnat (@alu.edu.gva.es) als efectes educatius, sense haver d’utilitzar comptes personals.
  • Quadern de notes docent, documents en el núvol, compartir experiències i recursos digitals, intranet amb accés restringit.