Durant esta setmana hem gaudit en el nostre centre de l’acolliment de la mobilitat Erasmus+ del grup d’estudiants de Blois per a continuar amb la implementació del nostre projecte EduCaBien sobre el benestar.
Després de l’emotiu retrobament la nit anterior, el dilluns 30 d’abril comencem amb el calorós acolliment del grup de mans del nostre director, Don Miguel García Ferrer, qui a agraït al grup la seua implicació en els projectes Erasmus, esperant que este siga el començament de molts més projectes en comú i els ha desitjat una gran setmana.
Després d’això, hem continuat amb les activitats del projecte sobre el benestar, el descobriment del nostre centre de la mà dels estudiants espanyols per a finalitzar el matí amb un típic esmorzar espanyol compartit.
Seguidament, el grup ha realitzat una visita guiada per la nostra ciutat, gentilesa de la regidoria de Cultura de la ciutat i en la qual han pogut descobrir llocs emblemàtics com el Col·legi de Santo Domingo i la seua capella, el Palau Episcopal i el museu d’art Sacre, on han pogut gaudir del quadre de Velazquez “La Temptació Sant Tomàs d’Aquino”, per a acabar la visita a la Sala Oriol de l’Excel·lentíssim Ajuntament, on han sigut rebuts calorosament per Don Vicente Pina López, regidor de cultura, que els ha explicat el significat de la Gloriosa Ensenya de l’Oriol, estendard de la ciutat; la funció de la sala i el funcionament de la taula que presidix esta sala, després del que han passat al saló de plens, on els ha explicat el funcionament dels plens i els ha indicat la importància de formar part d’una ciutadania europea activa.
Després de compartir un menjar de convivència, el grup ha realitzat un joc de pistes pels carrers de la ciutat per a descobrir els seus llocs més emblemàtics, Casa de Miguel Hernández, Església De Santiago, Mirador de San Miguel, Teatre Circ i Glorieta.
La segona jornada ha començat amb edició de l’enquesta sobre el benestar en el nostre centre, després del que hem partit a la ciutat d’Elx, on els estudiants han pogut gaudir del benestar que ens proporciona la naturalesa i la importància dels parcs i jardins com a pulmons de les nostres ciutats ja que han visitat l’Hort del capellà, el jardí de San plàcid i el parc d’Elx. També han descobert la cultura ibera en la visita al MAHE.
El dilluns següent comença amb una sessió de ioga i mindfulness impartida per dos dels nostres companys d’Educació Física, Patricia i Iñaki, el departament de la qual sempre està disposat a donar suport als nostres projectes i a elaborar activitats per al grup.
Després d’esta gratificant sessió hem partit en direcció a la capital de la província amb tren acompanyats pels coordinadors del projecte i per la nostra companya del departament de tecnologia, Gemma Ruiz Gálvez, per a explorar com el passat i el present de la ciutat dialoguen entorn del desenrotllament del benestar. La jornada va començar amb la visita als refugis antiaeris de la Guerra Civil, espais que conviden a reflexionar sobre la importància de la pau i la protecció dels drets humans com a pilars fonamentals del benestar social. A continuació, els jóvens van recórrer el passeig de l’esplanada i l’emblemàtic barri de Santa Cruz, on van descobrir com la conservació del patrimoni, la bellesa de l’entorn i la vida comunitària contribuïxen al benestar emocional i al sentit de pertinença. L’ús del tren, a més de representar una opció sostenible, va subratllar el valor d’una mobilitat accessible i respectuosa amb el medi ambient, clau per a una societat més equitativa. Així, el viatge es va convertir en una lliçó viva sobre com passat, entorn i sostenibilitat s’entrellacen en la construcció d’un futur més just i saludable. Durant la seua visita, els estudiants van implementar l’enquesta sobre el benestar als vianants de diferents edats.
La jornada del dimecres, el grup, acompanyat pels seus coordinadors va partir amb tren cap a la ciutat de Múrcia per a descobrir com la cultura i l’entorn urbà contribuïxen al benestar. Van visitar la Catedral guiats per la nostra companya del departament de Religió, Mari Cruz López, on van reflexionar sobre el valor del patrimoni històric; el Real Casino, com a exemple d’espais que fomenten la vida social i cultural; i la Plaça de les Flors, on van experimentar com la convivència i el gaudi de l’espai públic també formen part del benestar i va anar ací, on van implementar l’enquesta sobre el benestar als vianants. El tren, com mig sostenible, va reforçar el compromís amb una mobilitat accessible i respectuosa amb l’entorn.
Quasi sense adonar-nos arriba l’última jornada d’acolliment en la qual el grup va treballar en la realització de la revista final del projecte i va donar els últims retocs a la presentació que farien en la sala d’actes com a exemple i difusió d’una mobilitat Erasmus+. En esta presentació van participar estudiants espanyols i francesos, explicant les seues impressions, les diferències trobades o les anècdotes viscudes. L’últim acte del matí va consistir en el lliurament de diplomes de participació per part del nostre director Don Miguel García Ferrer, qui va donar l’enhorabona tant a estudiants com als coordinadors per la seua implicació en esta mena de projectes.
I acabem el dia amb la bonica festa fi de projecte organitzada per les famílies d’acolliment i en la qual hem pogut conéixer millor a les famílies, intercanviar impressions i estrényer llaços d’amistat entre els participants.
Així conclou una setmana intensa i enriquidora marcada per la trobada, la cooperació i l’aprenentatge compartit. La mobilitat Erasmus+ no sols ha permés reforçar els llaços entre estudiants espanyols i francesos, sinó també aprofundir en el sentit del benestar des de múltiples dimensions: la cultura, l’entorn natural, la història comuna i la cura emocional. A través de visites significatives, activitats col·laboratives i moments de convivència, el projecte EduCaBien ha demostrat que el benestarno és només un objectiu educatiu, sinó una experiència que es viu, es construïx i es compartix. L’emoció viscuda en el comiat, entre abraços, agraïments i promeses de retrobament, reflectix el verdader impacte d’esta mena d’iniciatives: formar ciutadans europeus actius, conscients i compromesos amb un futur més humà i solidari.
Pàgina web del projecte eTwinning.
Difusió en xarxes socials:
Instagram:
Facebook: