Al juliol 2021 va tindre lloc a Palerm (Itàlia), la trobada final de professorat coordinador del projecte Erasmus+ “National Prides in a European Context”. A esta trobada acudim de 2 a 4 professors/as de cada un dels 6 centres participants en el projecte. De l’IES Gabriel Miró acudim 4 membres de l’equip directiu, Carmen Albaladejo, Carmen Gaona, Victoria Hernández i el nostre director Miguel García. Durant els 3 dies que va durar la trobada vam tindre reunions de treball amb el professorat dels altres 5 països (Islàndia, Hongria, Letònia, Polònia i Itàlia), per a acabar les activitats pendents del projecte, fer l’avaluació final del mateix i establir les tasques pendents de cara a l’informe final que cada centre ha de presentar davant la seua agència nacional. NPEC ha sigut un projecte preciós en el qual hem conegut i aprofundit en el patrimoni més representatiu de l’entorn dels 6 centres participants. El projecte va ser dissenyat amb una duració de 2 anys, però a causa de la pandèmia Covid19 i atés que ens quedaven 2 activitats de mobilitat per realitzar, l’ampliem un any més. D’esta manera hem pogut realitzar totes les activitats previstes i només una d’elles s’ha hagut de realitzar virtualment.
Les activitats realitzades han sigut les següents:
- Mobilitat per a formació inicial de professorat en Eger (Hongria) en nov 2018, on ens formem en gestió de projectes, difusió d’activitats, Etwinning, selecció de participants, gestió del blog i de la web del projecte, ferramentes en línia col·laboratives i sobretot entaular relacions amb els nostres socis, compartint presentacions dels nostres centres d’origen i del patrimoni que anàvem a treballar. Descobrim la ferramenta Actionbound amb una gimcana al voltant de la ciutat d’Eger, on en equips internacionals de professorat descobrim la història i curiositats de la ciutat. Es va establir la forma de treball del projecte, on cada país participant va proposar una ferramenta en línia col·laborativa per a elaborar vídeos del patrimoni visitat en cada intercanvi escolar, per la qual cosa tots ens comprometíem a ensenyar esta ferramenta al nostre alumnat abans d’anar a l’intercanvi del país corresponent. Una vegada en cada intercanvi l’alumnat es dividiria en 5 equips internacionals, format pels 25 estudiants visitants (5 de cada país) i els 25 locals. Cada equip havia d’anar arreplegant informació i fotografies del patrimoni visitat en cada intercanvi per a elaborar conjuntament un vídeo amb la ferramenta en línia establida pel centre amfitrió. Els 5 vídeos de cada intercanvi estan pujats en la web i en el Twinspace del projecte https://npeurope.wordpress.com i https://twinspace.etwinning.net/64505/home.
A més tots els participants en cada intercanvi havien de deixar un comentari amb fotos de la seua experiència en el blog del projecte https://nationalprides.blogspot.com/
Les ferramentes en línia treballades en cada intercanvi han sigut:
- Orihuela: GENIALLY Febrer 2019
- Palerm (Itàlia): PADLET Abril 2019
- Naukseni (Letònia): PHOTOSTORY Maig 2019
- Keflavik (Islàndia): QUIK Octubre 2020
- Szubin (Polònia): TOVA SPARK Febrer 2020
- Mobilitat virtual en Eger (Hongria) Maig 2021. Va ser una mobilitat diferent però molt enriquidora també, on el nombre de participants va ser molt major que en les mobilitats anteriors i on usem més aplicacions col·laboratives com Flipgrid, Quizz, Kahoot i per a les videoconferències Microsoft Teams. Encara que va ser una mobilitat virtual es van constituir igualment equips internacionals per a elaborar vídeos sobre el patrimoni hongarés treballat.
- Mobilitat final de professorat a Palerm per a conclusions finals del projecte Jul 2021.
- A més de les activitats de mobilitat, s’han realitzat altres activitats com a concurs del logo del projecte, concurs de fotografies sobre el patrimoni treballat, nombroses activitats de difusió en les jornades culturals del nostre centre, entrevistes de ràdio als estudiants participants, presentació del projecte en cursos de formació del professorat, en xarxes socials, premsa local, web del nostre centre https://portal.edu.gva.es/iesgabrielmiro/erasmus/proyecto-k2/2018-1-hu01-ka229-047865_2/ etc.
- En total 20 estudiants i 9 professors del nostre centre han participat en mobilitats internacionals, alguns professors/as han participat en més d’una mobilitat en l’exterior. En la mobilitat virtual d’Eger vam poder incrementar la participació del nostre centre, amb un total de 39 alumnes i 14 professors. Així que en total hem registrat 59 mobilitats d’estudiants i 30 mobilitats de professorat en la mobility tool. A més dels participants en els intercanvis, han participat en el projecte altres professors/as i alumnes/as, especialment quan vam ser amfitrions de l’intercanvi escolar a Orihuela. Un total de 20 professors i al voltant de 100 estudiants del nostre centre han participat en alguna de les activitats d’este projecte.
- El projecte ha tingut un impacte molt positiu en el nostre centre i entorn. Ara mateix hem constituït un grup de treball amb noves incorporacions de membres del claustre per a sol·licitar l’acreditació Erasmus+ escolar KA120. Comptem amb companys de múltiples departaments que estan fent propostes molt interessants per a pròxims projectes. En el nostre centre es respira Erasmus+, les parets del nostre centre lluïxen amb panells resumixen dels nostres projectes. La participació en projectes Erasmus+ s’ha convertit en una proposta de valor per al nostre centre, sent un dels centres amb més demanda de matrícula en la zona.
- Orihuela: GENIALLY Febrer 2019