El nostre alumnat d’FP de grau mitjà d’Elaboració de Productes Alimentaris ha realitzat pràctiques per a aplicar diferents tractaments als aliments. Han aprés a classificar, seleccionar i netejar sardines. També han netejat i preparat altres matèries primeres, com ara clòtxines o llentilles.
També han aprés en què consisteix i com es realitza el procés de pasteurització d’aliments i el d’acidificació amb vinagre.
L’alumnat de 1r de cicle formatiu de grau mitjà de sistemes microinformàtics i xarxes hem visitat hui l’ecomòbil al poble de Benifaió.
Dins del mòdul de muntatge i manteniment de sistemes, hem estat treballant a l’aula el riscos laborals i la protecció ambiental dins del nostre sector.
El nostre alumnat, per a desenvolupar la seua tasca professional necessiten saber com tractar i gestionar els elements RAEE (Residus d’aparells elèctrics i electrònics).
A la visita ens han explicat quins elements podem portar per tal de realitzar una recollida selectiva per part de la població: bateries, cables, CD, mòbils, ordinadors, plàstics, metalls, … a més, l’alumnat ha portat diferents elements informàtics per tal de poder utilitzar aquest servei.
Volem agrair als tècnics de l’ajuntament de Benifaió Gisela i Jaume per la col·laboració i també a Sílvia per la seua explicació de com utilitzar aquest servei tan important per a contribuir a millorar el nostre planeta.
Des del curs 1982 que funciona el nostre IES Enric Soler i Godes, tenim la satisfacció de dirigir-nos a vostès per a presentar-los el compromís del nostre centre en la millora del servei que oferim. El nostre objectiu és anar creant una comunitat educativa en què professorat, personal d’administració i serveis, famílies i alumnat ens sentim satisfets del treball que realitzem, i per això volem:
-Tindre una oferta educativa ampla i difondre-la en el nostre entorn. -Obtindre bons resultats acadèmics i d’inserció professional. -Fomentar el coneixement i l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació. -Fomentar la integració sociocultural i lingüística dels nostres alumnes en la Comunitat Valenciana. -Aconseguir una alta coordinació i diversificació d’oferta en totes les activitats del centre. -Mantindre informats els pares i les mares, l’alumnat, el personal d’administració i serveis i el professorat de tot allò que els afecte. -Gestionar de forma eficient els recursos de què disposa l’institut. -Mantindre relacions fluïdes amb les institucions que formen el nostre entorn i obtenir-ne un ampli reconeixement. -Educar en el diàleg com a forma de resoldre conflictes i fomentar la participació de l’alumnat en la vida diària del centre. -Desenvolupar les competències bàsiques per a potenciar les capacitats de l’alumnat. -Participar en activitats organitzades per les universitats valencianes per fomentar l’esperit científic i crític. -Aquesta guia té per objecte proporcionar tota aquella informació que pensem que els pot resultar interessant per a conèixer les característiques del nostre centre i per a facilitar-los la comunicació amb el personal que dia a dia treballa amb el seu/a fill/a.
En nom del professorat i de la resta de personal del centre els enviem una salutació ben cordial. L´equip directiu
L’alumnat del cicle formatiu de grau mitjà “Sistemes Microinformàtics i Xarxes” ha realitzat una pràctica competencial sobre la comprovació de la font d’alimentació. Aquesta activitat pertany al mòdul “Muntatge i manteniment d’equips”.
Per a poder realitzar l’activitat l’alumnat ha treballat primer tots els conceptes necessaris sobre electricitat, connectors i ferramentes. Amb tot això, han desenvolupat aquesta pràctica real.
Han utilitzat diferents fonts d’alimentació, voltímetres i un tester de font d’alimentació. Després amb la creació d’un pont per poder encendre la font d’alimentació han pogut comprovar si els volts (V) de corrent continua de la l’aparell funcionen correctament o hi ha cap problema.
Amb aquests tipus d’activitats estem preparant al nostre alumnat per a poder desenvolupar sense cap problema les seues tasques al món laboral.
Com és habitual, ens retrobem després del període de vacances d’estiu.
En primer lloc, volem donar la benvinguda d’una manera especial a l’alumnat que s’incorpora per primera vegada al nostre institut. I per suposat a la resta del nostre alumnat.
L’inici de classes serà el dilluns dia 8 de setembre per als nivells de 1r, 2n i 3r d’ESO el dimarts dia 9 de setembre per a 4t, batxillerat i cicles formatius segons el calendari adjunt.
RECEPCIÓ ALUMNAT
DILLUNS 8 DE SETEMBRE DE 2025
09:00 h.
1r ESO
10:30 h.
2n i 3r D’ESO
RECEPCIÓ ALUMNAT
DIMARTS 9 DE SETEMBRE DE 2025
09:00 h.
4t ESO, FPB I BATXILLERAT
10:30 h.
SMX, EPA i ASIX
Aquest dia l’alumnat rebrà les instruccions corresponents al banc de llibres.
Caldrà portar esmorzar, botelleta d’aigua, paper i bolígraf per a prendre notes, i motxilla o bossa per emportar-se els llibres el primer dia que vinguen al centre.
Moltes gràcies per endavant. Salutacions, l’equip directiu
Encara queden places per al cicle d’FP de grau mitjà d’Elaboració de productes alimentaris que començarem a impartir el proper curs 2025-26 al nostre centre. Ens trobem en procés de validació de sol·licituds i matrícula i tenim places vacants. Pregunta a secretaria del centre.
Ahir, 11 de juny, tingué lloc la I Jornada FP-empresa organitzada per l’IES Enric Soler i Godes de Benifaió. Va ser un acte per a reconéixer i agrair la col·laboració de les empreses del nostre entorn en la formació del nostre alumnat de cicles. A més, es va donar a conéixer l’oferta formativa d’FP del centre, amb cicles de la família d’Informàtica i Comunicacions, ja consolidats, i de la d’Indústries Alimentàries, en procés d’implantació. Vam comptar amb la presència de representants d’empreses d’ambdós sectors, per la qual cosa estem molt satifets i agraïts. Alguns alumnes i ex-alumnes també volgueren participar de l’acte i ens contaren la seua experiència sobre la seua formació en empresa. Finalment, es va reconéixer de manera especial la col·laboració que al llarg de molts anys ha mantingut amb el centre l’empresa local Macrosoft, amb el seu gerent Roger Cerveró al capdavant, acollint alumnat en formació en empresa. Fou una jornada molt enriquidora i emotiva. Esperem que siga la primera de moltes.
Aquest curs, un grup de docents del nostre centre ha participat en una formació específica en metodologies actives, cooperatives i gestió d’aula, dins del marc del projecte Aula InDi. L’objectiu: millorar la nostra pràctica docent per afavorir un aprenentatge més significatiu, motivador i inclusiu.
🔍 Què hem fet?
📚 Formació impartida per Global Learning:
Gestió de l’aula: entorns motivadors i estructurats.
Aprenentatge cooperatiu i programació.
Metodologies actives per a l’aula de ciències.
Avaluació formativa i competencial.
🎲 Hem posat en pràctica dinàmiques com:
La tela d’aranya
El professor/a de l’any
Despega i aterra
L’estrella instantània
🧠 Hem programat en equip, compartint recursos, adaptant REO i pensant activitats per aplicar a les nostres aules transformadores.
✨ I sí, també hem parlat de l’efecte purpurina: eixa energia que es genera quan el claustre vibra, col·labora i crea plegat. Perquè la innovació, quan és compartida, brilla més!
El proper curs 2025-26 encetem un nou cicle d’FP de grau mitjà al nostre centre: Elaboració de productes alimentaris, de la família d’Indústries Alimentàries. Si estàs pensant en estudiar una professió amb futur, amb grans possibilitats d’ocupació al teu entorn, en un sector com el de l’alimentació, necessari i fonamental per al desenvolupament de qualsevol societat, aquest és el teu cicle. No ho dubtes! T’esperem! Període d’admissió des del 23 de maig fins al 2 de juny a la plataforma on-line Adminova.
Aquest divendres 16 de maig, un grup d’alumnes de 1r de Batxillerat de l’IES Enric Soler i Godes ha participat en la fase final del concurs valencià d’estadística “Va de Dades”, organitzat per la Universitat de València i la Universitat Miguel Hernández.
El projecte presentat, titulat “El Sol com a Aliat: Reduir el Consum i Generar Energia al nostre Centre”, ha sigut seleccionat entre els millors de tota la Comunitat Valenciana per ser exposat davant el jurat a la Facultat de Ciències Matemàtiques, al campus de Burjassot.
L’alumnat ha mostrat el resultat d’un treball rigorós i interdisciplinari, on han analitzat el consum energètic real del centre, aplicat tècniques estadístiques, i proposat solucions sostenibles com la instal·lació de plaques solars. Han defensat el projecte amb una exposició oral clara, coordinada i molt ben valorada per l’organització.
El centre vol felicitar l’equip per l’excel·lent treball realitzat i per haver representat l’IES amb compromís, solvència i entusiasme científic. Enhorabona!
46016312
Avís de privacitat
Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.