El dissabte 2 d’abril es va celebrar en la Universitat d’Alacant la final autonòmica de l’Olimpíada de Filosofia. Lluna Pérez, de 2n de Batxillerat A, va representar al Clot en el concurs de fotografia filosòfica. Encara que no va aconseguir passar a la fase nacional, va obtindre el tercer lloc d’entre huitanta fotografies enviades per alumnat de tota la comunitat. Va ser una jornada molt inspiradora que va demostrar que l’actitud i el nivell intel·lectual de gran part de l’alumnat valencià és admirable.En el Clot ens sentim molt orgullosos.
Olimpíada de filosofia
El Clot ha participat un any més en l’Olimpíada de Filosofia que organitza la Universitat de València. Enguany el tema triat ha sigut el transhumanisme. El progrés de les noves tecnologies i les possibilitats que obrin en l’alteració i millora de l’ésser humà ens obrin nous interrogants ètics, polítics i antropològics. Fins a on estem disposats a arribar alterant la nostra naturalesa? Què entenem exactament per naturalesa humana? Quines possibilitats i reptes se’ns presenten? Com planteja Ortega y Gasset, l’ésser humà és, des de l’inici dels temps, un centaure ontològic, un ésser híbrid entre naturalesa i tècnica.
L’alumna Sofía Santamaría de 4ºB va contribuir amb una redacció filosòfica i el seu company Sergio Medina, del mateix grup, amb una fotografia en el concurs de fotografia filosòfica. Per part seua, l’alumna Lluna Pérez, de 2ºBach A, ha sigut seleccionada per a la fase autonòmica del concurs de fotografia que se celebrarà el pròxim dia 2 d’abril a la Universitat d’Alacant. En aquest acte, competirà amb altres dues imatges seleccionades per a passar a la fase nacional.
En la seua fotografia, Lluna ens convida a pensar sobre la potencial millora de les nostres capacitats cognitives que podrà proporcionar la tecnologia, advertint sobre la dependència que d’ella pot generar-se.
Des del Clot celebrem la creativitat i excel·lència del nostre alumnat.


8M – Dia internacional de la dona treballadora
L’IES El Clot celebra com cada any el dia internacional de la dona treballadora. En aquest cas, podem veure fotos de la exposició de dones artistes que han realitzat els alumnes de educació plàstica i visual.
A Punt a l’IES El Clot
El dia 3 de març vingué la televisió A Punt per tal de fer un reportatge de com es tracta el tema de la guerra a les aules.
Visita a l’IVAM
Amb l’alumnat de Valors Ètics de 3r i 4t d’ESO hem visitat al llarg d’aquestes setmanes l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM). Gràcies al nostre guia, Joaquín, hem conegut de prop l’estil del pintor Ignacio Pinazo, i d’una manera més lliure, hem pogut viure l’experiència de contemplar obres artístiques contemporànies que ens obliguen a obrir la nostra ment, alliberant els nostres sentits de tot prejudici. Amb aquesta visita tenim material suficient per a, ja a l’aula, reflexionar sobre l’art, la cultura i el valor i sentit de les activitats humanes que trenquen amb el principi d’utilitat.Sens dubte ha sigut una experiència diferent.
L’IES EL CLOT DE VALÈNCIA GUANYA EL TERCER PREMI ESTATAL DE JOVES INVESTIGADORS DE L’INJUVE
El vicealcalde de València, Sergi Campillo, ha visitat l’IES El Clot de València per a conèixer de primera mà la investigació de l’estudiant Juan de Marco Giménez
L’Institut d’Ensenyament Secundari El Clot de València, ha guanyat el tercer premi del Congrés de Joves Investigadors, un certamen de caràcter estatal que atorga l’Institut de la Joventut, del Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030. El guardó arriba després que el jove estudiant de 17 anys Juan de Marco Giménez, que cursa el segon curs de Batxillerat, s’haja fet amb el primer Premi Sapiència d’investigació científica que atorguen totes les universitats valencianes. La seua investigació se centra en les cèl·lules d’electròlisi microbiana i el seu potencial ús en la generació d’hidrogen.
El jove investigador, Juan de Marco Giménez, ha explicat la voluntat del seu projecte de «contribuir a una solució que permeta la regeneració de les aigües de l’Albufera, mitjançant el reaprofitament dels residus agrícoles del llac, que poden servir per a fer un combustible verd com és l’hidrogen; una alternativa als combustibles fòssils derivats del petroli. D’aquesta manera, l’hidrogen podria obtindre’s amb les pròpies bactèries que ja viuen en el llac i ajudar al mateix temps a regenerar aquest espai natural».
L’Ajuntament de València, en paraules del seu vicealcalde, Sergi Campillo, ha felicitat hui «a tota la comunitat educativa de l’Institut d’Educació Secundària El Clot, i especialment el jove investigador i l’equip de professorat que l’ha acompanyat en el seu projecte: com a vicealcalde i regidor de Devesa-Albufera, vull encoratjar l’alumnat a prendre part de la investigació científica que tant permet millorar la vida de les persones i de la nostra ciutat. Així mateix, vull donar l’enhorabona al centre El Clot i el seu professorat per l’excel·lència en l’àmbit científic». En la visita del vicealcalde al centre ha estat present la directora de l’IES, Gema Gil, així com la professora que va tutoritzar el projecte, Julia Romero i el seu col·lega José Luis Marqués. Gema Gil ha destacat «la rellevància investigadora a la qual està arribant el centre amb l’esforç del seu alumnat i professorat, de tal manera que El Clot s’ha convertit ja en un referent d’àmbit estatal pel que fa al foment de la ciència des de l’àmbit de l’ensenyament». Així, segons ha dit, l’IES El Clot, amb 38 anys d’història a les seues esquenes apostant per una educació pública, de qualitat i arrelada al seu entorn, “es marca com a objectiu despertar la vocació científica en el seu estudiantat”.

Concurs de targetes nadalenques organitzat pel departament d’arts plàstiques
Totes les imatges de les postals nadalenques que els alumnes han fet amb tot el seu afecte.
Gràcies al departament d’arts plàstiques per tot el seu treball i dedicació!
Fun Jump! (20/12/21) – 3r ESO i 4t ESO
Per a agafar forces de cara als últims dies previs al nadal… a saltar! Ací estan les fotos!
Fun Jump! (17/12/21) – 1r ESO i 2n ESO
No hi ha res més divertit i amb més activitat física que saltar sense parar durant tot un matí! Ací teniu les fotos de la jornada!
Dia mundial de la Filosofia
La UNESCO ha fixat el tercer dijous del mes de novembre com a Dia Mundial de la Filosofia. Aquest any l’alumnat que cursa l’optativa de Filosofia de 4t d’ESO ha plantejat preguntes filosòfiques que ha deixat per tot el centre perquè professorat i alumnat hi topen i puguen reflexionar-hi. De vegades creiem tenir clares les coses, però si aprofundim en cadascuna de les nostres matèries i disciplines ens adonarem que hi ha molts interrogants per respondre i moltes idees per problematitzar. La Filosofia ens hi convida amb l’ajuda d’aquells que ho van fer en el passat per així construir les ments crítiques del futur.




























































