PREMIS Sapiència: Cèl·lules d’electròlisi microbiana i el seu potencial ús en la generació d’hidrogen

Un projecte de ciència escolar realitzat en l’institut El Clot de València intenta millorar la qualitat de les aigües de l’Albufera amb necessitat de fitoremediació, generant amb bacteris que allí conviuen, hidrogen, l’energia del futur que podria substituir als carburants fòssils.
El projecte, elaborat per l’alumne de Batxillerat Juan Giménez durant el curs 2020-2021 i tutoritzat pels seus professors José Luis Marqués i Julia Romero, ha resultat finalista en la seua categoria en els premis Sapiència convocats per les universitats valencianes. La investigació realitzada serà presentada en el congrés organitzat per aquesta entitat el pròxim 16 d’octubre a València. El projecte opta també al premi del públic que s’obté a través dels likes de youtube. En el següent enllaç es troba el vídeo resumeixen:

La investigació pretén continuar durant aquest curs per a poder conéixer en major profunditat les possibles solucions que el projecte podria brindar a aquest espai natural.