Manuals per a la consulta de la llengua per a les famílies

CONSULTA ELECCIÓ LLENGUA BASE

MANUAL D’AJUDA PER A LES FAMÍLIES

El pròxim 25 de febrer a les 9 hores s’obri el termini de consulta als representants legals de l’alumnat per a triar la llengua base aplicable a partir del curs acadèmic 2025-2026. La participació en esta consulta es realitzarà telemàticament en un nou mòdul d’Enquestes i consultes de la plataforma Secretaria Digital.

Per a poder participar en la consulta és imprescindible que les seues dades estiguen correctament registrats en el centre educatiu. En la Fitxa de l’alumne que el centre li ha proporcionat, figura la informació registrada de l’alumnat i dels seus familiars perquè puga contrastar si es troba actualitzada. Revise atentament la següent informació:

  • Tipus i número de document identificatiu: comprove que la seua identificació és correcta i està actualitzada.
  • Relació de parentiu: pare, mare o representant legal
  • Marca de tutor o tutora: ha de figurar que Sí que és tutor o tutora

En el cas que algun d’estes dades no siga correcte, pose’s en contacte amb el centre educatiu per a la seua esmena, després de comprovació de la documentació que aportació. És important que conserve esta Fitxa de l’alumne perquè en ella figura el Número d’Identificació de l’Alumnat (*NIA), imprescindible per a exercir el vot d’elecció de llengua.

En la Fitxade l’alumnefigura també l’Usuari deSecretariadigital(USUARI SEC. *DIG.), si és que s’ha registrat anteriorment en esta plataforma. Partint que el document identificatiu siga correcte, o ja s’haja actualitzat, poden donar-se les següents casuístiques:

  1. Si la columna USUARISEC.*DIG.li mostra un valor, podrà participar en la consulta en el període establit amb este usuari.
  2. Si la columna USUARISEC.*DIG.no li mostra cap valor, haurà de crear-se un usuari d’accés a Secretària digital. Pot fer-ho en qualsevol moment, sense esperar que s’òbriga el termini de la consulta:
    1. Si el seu tipus de document és un DNI o un NIE, ha de crear-se vosté mateix usuari seguint les instruccions disponibles en l’Ajuda en format PDF disponible en Secretaria Digital.
    2. Si el seu tipus de document és Passaporto Altres, ha de sol·licitar al centre que li cree l’usuari.

Nota: si vosté té constància de disposar d’un usuari de Secretariadigital,però este no figura en la Fitxade l’alumne, haurà de crear-se un nou usuari per a poder establir amb seguretat la relació amb l’alumne o l’alumna.

IMPORTANT: El seu número de document i el número de l’usuari de la secretaria digital han de coincidir per a poder participar en la consulta.

Segons el calendari que marca l’Orde que regula la convocatòria de la consulta, el 17 de febrer els centres publicaran el Censprovisionalderepresentantslegalsparticipantsenla consultasobrelapreferènciadellenguabase. Revise que figure correctament en este cens i en cas de detectar un error, informe al centre. Per a això té de termini fins al 21 de febrer. Els centres educatius tenen de termini fins al 24 de febrer per a publicar el Cens definitiu derepresentantslegalsparticipantsenlaconsultasobrelapreferènciadellenguabase: si en eixe moment no figura en este cens o les seues dades contenen errors, no podrà participar en la consulta.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies