JOB SHADOWING EN DUNKERQUE (FRANCIA)

ERASMUS + “ IES “JOSEP IBORRA” BENISSA.

La semana pasada (del 14 al 20 de abril), dos profesoras del IES “Josep Iborra”, Natalia Tarin (profesora de FOL en ciclos formativos) y Raquel Moncho (profesora de inglés en ESO, Bachilleratos y ciclos), llevaron a cabo una visita al instituto “Lycée Professionnel Guy Debeyre” de Dunkerque, en el norte de Francia. Esta visita se enmarca dentro del proyecto de acreditación Erasmus+ 2023-1-ES01-KA121-SCH-000140451 concedido a nuestro centro y que permitirá realizar movilidades tanto para el alumnado como para el profesorado hasta el curso 26-27.

Los objetivos de esa movilidad eran diversos. Por un lado, las profesoras observaron las técnicas de enseñanza y la formación práctica que el alumnado de este instituto profesional realiza. Además, se buscó establecer contactos para futuras movilidades de alumnado de su centro, especialmente en los ciclos formativos de comercio.

Durante la visita, las profesoras pudieron constatar la importancia que se le da a la formación práctica en este instituto francés, tanto dentro del centro como en empresas del sector. Asimismo, pudieron apreciar las instalaciones y talleres del centro, equipados con herramientas y utensilios específicos para cada ciclo profesional, destacando la posibilidad de que el alumnado realice prácticas remuneradas directamente con los usuarios finales.

Por último, se quiere agradecer a Mariví Molines su dedicación en la coordinación del proyecto Erasmus, gracias a la cual se ha podido participar en esta enriquecedora experiencia educativa.

La setmana passada (del 14 al 20 d’abril), dues professores de l’IES “Josep Iborra”, Natalia Tarin (professora de FOL en cicles formatius) i Raquel Moncho (professora d’anglès en ESO, Batxillerats i cicles), van dur a terme una visita a l’institut “Lycée Professionnel Guy Debeyre” de Dunkerque, al nord de França. Aquesta visita s’emmarca dins del projecte d’acreditació Erasmus+ 2023-1-ES01-KA121-SCH-000140451 concedit al nostre centre i que ha permetrà realitzar mobilitats tant per a l’alumnat com per al professorat fins al curs 26-27.

Els objectius d’aquesta mobilitat eren diversos. D’una banda, les professores van observar les tècniques d’ensenyament i la formació pràctica que l’alumnat d’aquest institut professional realitza al país veí. D’altra banda, es va buscar establir contactes per a futures mobilitats d’alumnat del seu centre, especialment en els cicles formatius de comerç.

Por lo que respecta al segundo objetivo, la dirección del centro de Dunkerque se mostró muy interesada en colaborar en la realización de prácticas para el alumnado del centro valenciano. Se han acordado reuniones para sentar las bases de esta colaboración de cara al próximo curso.

Durant la visita, les professores van poder constatar la importància que es dóna a la formació pràctica en aquest institut francès, tant dins del centre com en empreses del sector. Així mateix, van poder apreciar les instal·lacions i tallers del centre, equipats amb eines i utensilis específics per a cada cicle professional, i van destacar la possibilitat que l’alumnat realitzi pràctiques remunerades directament amb els usuaris finals.

Pel que fa al segon objectiu, la direcció del centre de Dunkerque es va mostrar molt interessada en col·laborar en la realització de pràctiques per a l’alumnat del centre valencià. S’han acordat reunions per establir les bases d’aquesta col·laboració de cara al proper curs.

Finalment, es vol agrair a Mariví Molines la seua dedicació en la coordinació del projecte Erasmus, gràcies a la qual s’ha pogut participar en aquesta enriquidora experiència educativa.

#IborraExplorers

#ErasmusPlus

ErasmusPlusSEPIE

Servicio Español para la Internacionalización de la Educación | Madrid | Facebook