PROJECTE “DIETES DEL MÓN”. ACTIVITATS DIDÀCTIQUES EN EL COL·LEGI 8 D’ABRIL.

Els passats 16 i 19 de maig, els nostres alumnes de 3r d'ESO, van fer de "profes" en el col·legi 8 d'abril de San Antonio de Benagéber, realitzant una sèrie de tallers de diferent complexitat, amb alumnes del col·legi, des d'infantil a 6é de primària. L'experiència ha sigut molt profitosa i gratificant, tant per als alumnes de l'institut com per als del col·legi, de manera que repetirem el pròxim curs.

L'activitat, un projecte d'aprenentatge-servei emmarcat dins de "Projectes Natura" promogut per la Facultat de Biologia de la Universitat de València, va començar amb l'estudi, durant el primer i segon trimestres del curs, de les dietes típiques o freqüents de diferents cultures i països analitzant les seues característiques i descobrint els seus errors o defectes per a aplicar aqueixos coneixements a la comprensió de les nostres necessitats nutricionals i a la millora dels nostres hàbits alimentosos.

Posteriorment els estudiants han planificat una sèrie de tallers i activitats per a conscienciar als escolars del CEIP 8 d'abril sobre la importància de la dieta en la salut. Per a això, han realitzat cartells o exposicions audiovisuals sobre les característiques habituals de cada cultura, s'han construït piràmides dels aliments, maquetes, puzles i jocs en general.

Finalment, tot aquest treball es va presentar en EXPOCIENCIA el passat 27 de maig, juntament amb els altres Centres participants en "Projectes Natura", obtenint el diploma a la millor iniciativa per promoure hàbits saludables.

Volem expressar el nostre agraïment als professors, mestres i alumnes que han participat en el desenvolupament de tots aquests tallers i activitats.

Per a veure més fotos d'activitats en el col·le feu clic ací

Per a veure més fotos d'activitats en expociencia feu clic ací