Teatre

15 ANYS DE TEATRE

El nostre centre educatiu ha celebrat el seu 15 aniversari sobre els escenaris. Tots aquests anys ens han aportat grans reptes i grans satisfaccions en escena i l’evolució en l’escenari s’observa a tirar la vista cap enrere.

A les nostres representacions actuem la totalitat de l’equip educatiu i la totalitat de l’alumnat escolaritzat. Hem passat de ser 20 persones en actuant a ser més de 90. Hem comptat amb participacions dins la nostra obres, voluntaris o alumnes / as dels centres ordinaris i IES. La nostra formació en dansa i diversitat funcional de la mà de Vicenta Galiana i Moments Art i Dansa, ha marcat un abans i un després en la nostra forma de fer teatre.

De les 7 obres de teatre representades en aquests 15 anys, 5 d’elles són totalment originals i dos són adaptacions de contes: «El llibre de la Selva», «Alícia i país de les meravelles», «Somnis», «El camí cap a les estrelles «,» Hi havia una vegada ….Un circ «, «I tu, què t’imagines? » i «T’estime».

El teatre és l’eix vertebral del nostre centre educatiu i moltes de les activitats curriculars dutes a terme al llarg del curs anticipen o amplien cadascuna de les representacions teatrals: lectura de clàssics, publicacions de contes en pictogrames, tertúlies literàries dialògiques, disfresses de carnaval, projectes d’aula en l’àrea de Coneixement del Medi, etc.

Cada vegada que sorgeix una nova creació teatral, la implicació del Claustre i de l’alumnat és total i absoluta. Creem comissions de treball, de vestuari, de decorats, il·luminació, guió, etc i el resultat final mostra cadascuna de les aportacions.

«Sense l’amor, l’èsser humà no pot sentir la necessitat de crear. La base de la creació part de l’amor, de la necessitat d’estimar, de compartir, de comunicar, i és per l’amor que hem creat el teatre».(Marcel Maceu)