AMBIENTACIÓN

AMBIENTACIÓ I ÚS DE SUPORTS PER A FACILITAR LA COMPRENSIÓ

Si parem atenció a allò que ens diu l’evidència científica, les estratègies que la investigació ha corroborat, tenen molt a veure amb l’activació dels coneixements previs de l’alumnat i la connexió dels continguts amb l’experiència, facilitant que les xarxes de coneixement s’amplien. De la mateixa forma, és important que ens assegurem que creem referents conjunts, és a dir, facilitar que l’alumnat accedisca als significats d’allò que estem llegint i comprenga les inferències que, molt a sovint, fan referència a un cos de continguts que s’espera disposem a l’abast.

Per aquest motiu, nosaltres ens recolzem amb ferramentes i suports variats com: l’ambientació (perquè ajuda a imaginar i posar en context els continguts), l’ús de recursos àudiovisuals variats (vídeos i fotografies), sistemes augmentatius de la comunicació (suport amb pictogrames i gestos que clarifiquen l’estructura del llenguatge i les paraules nucli) i finalment també, les dramatitzacions, perquè ajuden a interpretar situacions perquè siguen més fàcils d’entendre.

Esperem que aquestes píndoles vos servisquen d’ajuda!