AMBIENTACIÓN

AMBIENTACIÓ I ÚS DE SUPORTS PER A FACILITAR LA COMPRENSIÓ

Si parem atenció a allò que ens diu l’evidència científica, les estratègies que la investigació ha corroborat, tenen molt a veure amb l’activació dels coneixements previs de l’alumnat i la connexió dels continguts amb l’experiència, facilitant que les xarxes de coneixement s’amplien. De la mateixa forma, és important que ens assegurem que creem referents conjunts, és a dir, facilitar que l’alumnat accedisca als significats d’allò que estem llegint i comprenga les inferències que, molt a sovint, fan referència a un cos de continguts que s’espera disposem a l’abast.

Per aquest motiu, nosaltres ens recolzem amb ferramentes i suports variats com: l’ambientació (perquè ajuda a imaginar i posar en context els continguts), l’ús de recursos àudiovisuals variats (vídeos i fotografies), sistemes augmentatius de la comunicació (suport amb pictogrames i gestos que clarifiquen l’estructura del llenguatge i les paraules nucli) i finalment també, les dramatitzacions, perquè ajuden a interpretar situacions perquè siguen més fàcils d’entendre. 

Esperem que aquestes píndoles vos servisquen d’ajuda!

 

 

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies