AMBIENTACIÓN

AMBIENTACIÓ I ÚS DE SUPORTS PER A FACILITAR LA COMPRENSIÓ

Si parem atenció a allò que ens diu l’evidència científica, les estratègies que la investigació ha corroborat, tenen molt a veure amb l’activació dels coneixements previs de l’alumnat i la connexió dels continguts amb l’experiència, facilitant que les xarxes de coneixement s’amplien. De la mateixa forma, és important que ens assegurem que creem referents conjunts, és a dir, facilitar que l’alumnat accedisca als significats d’allò que estem llegint i comprenga les inferències que, molt a sovint, fan referència a un cos de continguts que s’espera disposem a l’abast.

Per aquest motiu, nosaltres ens recolzem amb ferramentes i suports variats com: l’ambientació (perquè ajuda a imaginar i posar en context els continguts), l’ús de recursos àudiovisuals variats (vídeos i fotografies), sistemes augmentatius de la comunicació (suport amb pictogrames i gestos que clarifiquen l’estructura del llenguatge i les paraules nucli) i finalment també, les dramatitzacions, perquè ajuden a interpretar situacions perquè siguen més fàcils d’entendre. 

Esperem que aquestes píndoles vos servisquen d’ajuda!

 

 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies